Hvordan få i en 3-åring paracet??

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Han har feber, klager over vondt i ørene og er skikkelig slapp. Men medisin? Nei, det skal han ikke ha. Hverken smeltetablett med påfølgende non-stop, ikke smeltetablett kamuflert i kakaomelk, ikke flytende paracet. Stikkpiller har vi heller ikke... Så hva gjør man da?

hvis han klarer seg uten hadde jeg bare blåst i det.. men om du syns han trenger - så må du bruke tvang...
sånn er det bare.. her i huset er det ingen bønn.. må man, så må man..

Svigermor pleier å knuse den og blande med jordbærsyltetøy, det pleide lillebroren til sambo å spise da han var syk, til han var ganske stor. 

Han klarer seg forsåvidt. Og jeg er ikke typen til å dytte innpå med medisiner heller hvis kroppen kan fikse det selv. Så får bare se det an utover. Men han har forandra væremåte ifht medisiner mye nå etter tre penicillinrunder i sommer og en operasjon i desember... Medisiner er ikke like godt lenger dessverre.. Men han snakker og er litt oppe, ser litt tv innimellom, så han er ikke helt bortevekk heller. Hadde han bare spist litt så tenker jeg at han hadde blitt enda litt friskere. Men når godteri ikke frister -da er han ikke frisk :(

Klatremus Lillemann skrev:
Han klarer seg forsåvidt. Og jeg er ikke typen til å dytte innpå med medisiner heller hvis kroppen kan fikse det selv. Så får bare se det an utover. Men han har forandra væremåte ifht medisiner mye nå etter tre penicillinrunder i sommer og en operasjon i desember... Medisiner er ikke like godt lenger dessverre.. Men han snakker og er litt oppe, ser litt tv innimellom, så han er ikke helt bortevekk heller. Hadde han bare spist litt så tenker jeg at han hadde blitt enda litt friskere. Men når godteri ikke frister -da er han ikke frisk :(

det du kan, er å spare den flytende til han sover - og helle det i han da.. på refleks så vil han svelge.. jeg gjør det sånn med T om han har feber om natta, har aldri satt i vranga på 5 år.. bruker enten sprøyte eller skje....

LittleMonkey skrev:
Operer inn en knapp :p kan du ikke blande flytende paracet i saft eller noe?

Knapp ja! At jeg ikke tenkte på det! ;) Det skal jeg høre med fastlegen om ;p Jo, mulig man kan blande flytende i saft. Jeg bare tenkte at da tok det lang tid å få innpå dosen? Smeltetabletten kunne ikke smeltes i saft fordi den da ville bli bitter. Men kan selvfølgelig blande flytende i den saftkoppen han har stående.. Er jo en helt annen smak på flytende kontra smeltetabletten..

Jeg knuser en vanlig paracet og blander den med syltetøy, sier ikke at det er medisin i det heller :P

Vet ikke om 3åringen er stor nok til det da, husker ikke helt dosen de skal ha da....

Ville prøvd å knuse den og blande den inn i syltetøy el. Funker med de gamle i alle fall :) 

hvis du føler han ska ha så kan du knuse og gi i syktetøy
eller bare gi med tvang

Jeg er så "pedagogisk" at jeg bruker tvang når ikke noe annet funker...

fortell han har smerten går bort om han tar medisin. vil han ikke så si "neinei da må du bare ha vondt". prøv å bland i syltetøy - det har ganske sterk smak som kan kamuflere. bland ut svakt.

Vi fikk som regel knust tablett i yoghurt da vi var små.. 

Jeg blanda flytende paracet i saft, men han gjennomskuet det gitt. Ikke hadde jeg fått i han syltetøy heller, for han har nekta mat i hele dag. Har hatt lyst på, men når det har kommet frem har han ikke villet ha likevel.
Skal prøve syltetøytrikset ved en senere anledning.

Pappan fikk tak i noen hveteboller da han var ute med hunden, så han spiste faktisk en halv bolle, og kvikna litt til. Virka ikke så varm heller når han skulle legge seg.

Så vi satser på at kroppen fikser opp selv denne gangen også :)

Takk for tips som jeg tar med meg videre.

Back
Topp