Hvordan få henne til å sove lengre??

mharty

Forelsket i forumet
Jeg begynner å bli smågal.. Snuppa mi har en stund nå sovet "natten" igjennom., hun legger seg i 1830 tiden, mn har en tendens til å våkne mellom 4-5, det er ALT for tidlig, så av prinsipp tar jeg henne ikke opp før klokken nærmer seg 6.. Går inn å sjekker at hun ikke har bæsja, gir smokk å går ut igjen.. Mn hun faller ikke tilbake i søvn.. Kan likke å gråte helt til jeg tar henne opp! Kan telle på en hånd de gangene hun faktisk har sovet til 6-7.. Hjeeelp!!


Fra BV -appen
 
Da det skjedde med oss sa helsesøster at vi kunne prøve å legge henne litt senere.. Ikke at det hjalp her i gården! Vi må gi henne mye mat, både grøt og deretter mme til kvelds.. Kan hende din trenger litt større porsjoner? De vokser jo :-D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hun får 1,5dl grøt til kveld +180ml melk til kveld, da er hun til slutt så mett at hun brekker seg.. Å det virker ikke som hun er sulten heller, for hun er i strålende humør bare vi står opp, kan fort vente en time før jeg gir henne mat uten at hun sutrer noe..
Har prøvd p legge henne senere, men det hjelper ikke! Da blir hun bare sykt overtrøtt og sover dårlig! Kjemper hardt for å holde henne våken til 1830 liksom!:p


Fra BV -appen
 
Hun får 1,5dl grøt til kveld +180ml melk til kveld, da er hun til slutt så mett at hun brekker seg.. Å det virker ikke som hun er sulten heller, for hun er i strålende humør bare vi står opp, kan fort vente en time før jeg gir henne mat uten at hun sutrer noe..
Har prøvd p legge henne senere, men det hjelper ikke! Da blir hun bare sykt overtrøtt og sover dårlig! Kjemper hardt for å holde henne våken til 1830 liksom!:p


Fra BV -appen
Haha, da vet jeg ikke! Men håper du finner en løsning på det! For det er absolutt ikke kjekt :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, har vært slik i 2mnd nå!! Its not fun at all!! Får håpe det blir bedre når hun begynner i barnehagen:p


Fra BV -appen
 
Hun får 1,5dl grøt til kveld +180ml melk til kveld, da er hun til slutt så mett at hun brekker seg.. Å det virker ikke som hun er sulten heller, for hun er i strålende humør bare vi står opp, kan fort vente en time før jeg gir henne mat uten at hun sutrer noe..
Har prøvd p legge henne senere, men det hjelper ikke! Da blir hun bare sykt overtrøtt og sover dårlig! Kjemper hardt for å holde henne våken til 1830 liksom!:p


Fra BV -appen


Her sutrer han heller ikke hvis vi tar han opp og ikke gir han mat (blid som en sol faktisk), men pleier ofte og gi han litt mat i 5-6 tiden alikevel og da sover han et par timer til. Flaska går ned på høykant, så han er typen som ikke sier ifra at han faktisk er sulten tydeligvis.
 
Vi ga også en flaske med mme hvis han våkn veldig tidlig, og tok han over i vår seng. Da sov han ofte et par timer til:) Når det er sagt, så syns jeg du skal være fornøyd med at ungen sover så lenge i strekk! Fikk en gutt i august 2012, og han kan fortsatt våkne om natta flere ganger. Sover han mye på dagen da? Her hjalp det å begrense soving på dagtid ihvertfall: )
 
Ja, mn det er først etter nattavvenning at hun sover så mange timer i strekk.. Hun har vært et mareritt når det gjelder søvn helt siden hun var 1,5mnd.. Spiste 5-7 ganger i løpet sv natta de første månedene, så hadde vi en måneds tid der hun våknet i 2 tiden å skrek i timesvis uansett hva vi prøvde.. Så var det mating igjen, maaange ganger, og våkner i 5 tiden..

Av prinsipp tar jeg henne ikke i sengen vår, er redd det skal bli en vane.. Så skal det sies at hun aldri har sovet godt i samme seng som oss, har prøvd.. Hun må ligge for seg selv.. Å når vi har kuttet ut matinga på natt, får hun helr ingen flaske før vi har skiftet å stått opp.. Dette for å unngå at hjn skal begynne å våkne tidligere og tidligere for melk:p


Fra BV -appen
 
Wæ, ingen gode råd da. Her kommer han opp i senga, kos og pupp så sover han noen timer til. Ikke merket noe til at han våkner tidligere og tidligere av den grunn..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Legger ham forresten kl sju, så starter dagen halv åtte, åtte :) spiser ca kl 1 og kl 6, da kommer han opp i senga.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Står ikke opp med han her før tidligst 0530 vi, men han kan styre mye før den tid.. Han får både pupp og flaske på natta, og kos, men er mye urolig allikevel.. Tennene plager han mye, men vi får da nattesøvn igjen når barna blir større ;)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Her sa hs att vi skulle gjøre følgende når han for alvor begynte med grøt
Ta utgangspunkt i hvor mye mme han drakk når han kun hadde mme , trekke av en porsjon grøt (ca 125 -150 ml) også lage mme av resten av vesken.
Nå bruker vi 150 ml veske i grøten og 120 ml melk

Ellers... det kan Være tenner

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Back
Topp