Hvordan få henne til å like smokk?

Marit W.L

Andre møte med forumet
Lillejenta er nå litt over fire måneder. Vi ventet seks uker med å introdusere smokk etter anbefaling for å unngå ammeforvirring, men da ville hun ikke ha. Det er selvsagt godt mulig at hun ikke ville ha hatt selv om vi hadde gitt tidligere, men...

I svært korte øyeblikk kan hun like de runde smokkene fra MAM. De små og flate fra NUK er helt uinteressante, det samme med de i silikon fra suavinex. Noen tips til andre smokker som kan være verdt å prøve? Har sett at noen anbefaler å kjøpe litt større smokker, f.eks fra MAM for de fra 6 måneder. Noen med erfaring?

Hadde vært kjekt å hatt smokke som et alternativ når hun er trett, men ikke finner søvnen...
 
Den eneste smokken mini her tar er "Soothie" fra Avent. Den ser litt annerledes og rar ut, men er den eneste han vil ha :) Han liker spesielt den som heter "Wubbanub", altså med bamse hengende på! :)
 
Det er noe i det med å prøve de litt større fra Mam. Mini vil ikke ha 0-6 mnd smokker mer. Måtte bytte da han var 3,5 mnd :)
 
Vi bruker mam 0-6 mnd. Han tar den bare noen ganger, men roer seg ikke helt ned å finner søvnen fordet. Har prøvd avent sin, nuk sin og prøvde mam 6+ den bare brakk han seg av. Hehe. Ikke lett dette med smokk nei
 
Følger!!
Har gått til innkjøp av Soothie tutt, og vi øver litt hver dag...
Aner håp, men...
Hadde antydning til effekt i dag, når tutten var lunken.. Ikke kald..
 
Helsesøster ga meg meg to tips.
For det første er det lurt at smokken er stor nok. De liker det best, sa hun.
Og for å få henne til å ta den kan du dyppe den i sukkervann. Kok litt van bland inn sukker. Da blir den søt og god, slik som melka

Lille jenta her ville heller ikke ha. Og da vi skulle få henne til å sove i egen seng syntes vi d var kjekt med smokke. Nå har vi fått henne til å ta den på kvelden i forbindelse med legging :) ellers er den ikke så interessant. Noe som passer meg utmerket
 
Følger med på tråden.. Vi trenger også tips for jeg går med aventflaska døgnet rundt. Må holde for henne så hun biter i den til hun sovner
 
Jeg har ikke somlet meg til å kjøpe andre smokker enda, men "snart mor til 2" skrev at hun "øver" på smokkebruk, så har vi også begynt å gjøre det. Det for faktisk litt bedre! Hun har ikke smokken lenge nei, men har faktisk sugd litt på den! Jeg leste et sted at det var lurt å gnu smokken litt oppi ganen, og det tror jeg fungerer! Har brukt MAM sine for baby under 6 mnd med rundt tupp (men skal prøve med den for de over 6mnd).
 
Da mini var ett par mnd måtte vi bytte til 6mnd smokk fordi han bare spyttet ut de små. Jeg lærte da at smokkene visstnok kan bli for små.
 
Jeg har prøvd å være persistent. Det er veldig vanskelig. ;) Han tar ikke smokken enda, men det blir bedre og bedre heldigvis. Vi bruker MAM sin for 0-2 måneder og Suavinex fra -2-2 måneder. :)
 
Back
Topp