hvordan få henne til å bæsje???

**Moonlight**

Forumet er livet
har ei jente på 3 år,som sliter med å bæsje.Har sluttet med bleie. Hun holder seg,så nå begynner hun å bli forstoppet.Har gitt henne litt duphalac,og rosiner nå....

linfrø, kokte svisker, biola er bra for fordøyelsen. samt sure frukter som kiwi.

banan bør unngås da den kan virke forstoppende. 

du kan få kjøpt noe som heter micro lax på apoteket, det er avføringsmiddel som settes i endetarmen, skal virke i løpet av 5 til 10 min. her kan det være lurt å spørre på apoteket, de kan gi råd og veiledning :)

brynhild123 skrev:
linfrø, kokte svisker, biola er bra for fordøyelsen. samt sure frukter som kiwi.

banan bør unngås da den kan virke forstoppende. 

du kan få kjøpt noe som heter micro lax på apoteket, det er avføringsmiddel som settes i endetarmen, skal virke i løpet av 5 til 10 min. her kan det være lurt å spørre på apoteket, de kan gi råd og veiledning :)

ja,vet det,men hadde håpet å slippe det da hun hater å ta temp,stikkpille osv.Så vil helst ikke gi henne ennå mer skrekken for å bæsje :P men må vi så må vi :P

har akkurat det samme problemet med min jente på 3 som nettopp har sluttet med bleia. Hun holder seg, og så blir hun hard i magen. Her fungerer det å gi 1 glass biola om dagen. Ellers kan du jo prøve med havregryn med linfrø eller evt malt. Skjønner godt du ikke vil gi microlax, kan ikke se for meg det er så populært hos mini her hvertfall.. 

Guttungen vår likte best å gjemme seg da han bæsjet i bleia. 
Vi lot han gjøre dette på potta en stund før han synes det var ok å bæsje på do uten å gjemme seg under et håndkle e.l.
Han fikk sitte på potta under bordet f.eks, for seg selv med en leke eller bok, så bæsjet han som bare det etter flere dager uten å ville prøve en gang!

L86 skrev:
har akkurat det samme problemet med min jente på 3 som nettopp har sluttet med bleia. Hun holder seg, og så blir hun hard i magen. Her fungerer det å gi 1 glass biola om dagen. Ellers kan du jo prøve med havregryn med linfrø eller evt malt. Skjønner godt du ikke vil gi microlax, kan ikke se for meg det er så populært hos mini her hvertfall.. 

det hun her gjør også.Må,men holder igjen.Men nå mens dere har svart her,så har hun fått til.Kom først masse i do,og deretter en ladning på gulvet da vi var for sene med buksa av etterpå...Men regner med hun kommer til å fortsette å holde seg,for hun har jo bæsja på do før også uten at det ble bedre...

Back
Topp