hvordan få helsesøster til å ta meg seriøst?

mamma2010

Betatt av forumet
Hvordan få helsesøster til å ta meg seriøst? Hun snakker til meg som om jeg ikke vet noe om babyer o.l.

Føler hun behandler meg som en unge. Men selv om jeg bare er 16, så syntes jeg hun skal behandle meg som alle andre mødre ![>:][>:][>:][>:][>:][>:]
Ikke noe hyggelig å reise  til helsestasjon da.[X(][8|]

oi.. har du noen eksempler på ting hun gjør eller sier?[:)]

hun mener det nok bare vell. Men om det plager deg, så tar du det opp med henne.Selv ville jeg oversett det og bevist at jeg faktisk kan mer enn hun tror jeg kan. Hadde jeg kommet over en 16 år gammel mor, så hadde nok jeg også snakket til vedkommende som e barn, ikke for å være slem eller bedrevitende. Men for mange, også meg, så er man fortsatt et barn når man er 16 år.

Høres ut som at hun er litt forutinntatt på grunn av din lave alder. Jeg hadde nok tatt det opp med henne dersom dere skal ha en del med hverandre å gjøre fremover. Ville kanskje lagt det frem slik at selv om du er ung, så har du lest deg opp og satt deg inn i mye. At du setter pris på generelle råd, men at du ikke liker følelsen du får når hun snakker med deg.
Også kan du komme henne i forkjøpet og vise at du har kunnskap.

Noe av grunnen til at du føler det du føler kan kanskje også være at du er selvbevisst og litt offensiv nettopp fordi du kanskje ubevisst forventer at andre skal nedvurdere deg fordi du er en temmelig ung mor. En har da ofte følerene ute og tolker ting i sin "favør". Ikke sikkert dette stemmer, bare en tanke.

hun gjør d nok ikke for å være slem !

men som OneOneOne sier, så ser man automatisk på en 16åring som et barn,
enten den personen er en mamma eller ikke !
hun gjør d nok i beste intesjoner og prøver å hjelpe deg..

men hvis d plager deg, så ta d opp med henne=)

ORIGINAL: ©Smartass

''hvem kjørte deg i dag?''

Også bor jeg på et familiesenter akkurat nå , også blander hun seg inn i det også[8|][>:]

Også hadde gullet Vannbasert brokk når han var nyfødt. Vi ble innlagt på sykehuset og da fant de ut det. JEg har spurt hun om hun kan sjekke om han firtsatt har det, for da måtte det opereres bort(beskjed fra barnelgen på ssykehuset.)  Men hun sjekker det jo ikke ![>:][>:][>:][>:]

Det er sikkert ikke big deal for mange av dere, men for meg så er det det[8|]

ORIGINAL: OneOnOne

hun mener det nok bare vell. Men om det plager deg, så tar du det opp med henne.Selv ville jeg oversett det og bevist at jeg faktisk kan mer enn hun tror jeg kan. Hadde jeg kommet over en 16 år gammel mor, så hadde nok jeg også snakket til vedkommende som e barn, ikke for å være slem eller bedrevitende. Men for mange, også meg, så er man fortsatt et barn når man er 16 år.

jeg vet jeg fortsatt er et barn, men jeg liker bare ikke måten hun snakker til meg på.. og at hun ikke kan ta meg seriøst. Jeg prøver å bare overse det, men det er ikke enkelt når jeg sitter å irriterer meg over det etter jeg har vært der:P

Ja, jeg også tror hun mener det vell. [8D]

ORIGINAL: funnybunny85

hun gjør d nok ikke for å være slem !

men som OneOneOne sier, så ser man automatisk på en 16åring som et barn,
enten den personen er en mamma eller ikke !
hun gjør d nok i beste intesjoner og prøver å hjelpe deg..

men hvis d plager deg, så ta d opp med henne=)

Nei, jeg tror nok ikke hun gjør det for å være slem. For det kan jo hende hun bare snakker sånn ogg er sånn med andre også.. Ikke vet jeg ![8|]

ORIGINAL: Mamma1994

jeg vet jeg fortsatt er et barn, men jeg liker bare ikke måten hun snakker til meg på.. og at hun ikke kan ta meg seriøst. Jeg prøver å bare overse det, men det er ikke enkelt når jeg sitter å irriterer meg over det etter jeg har vært der:P

da er eneste måten å ta det opp med henne, eller skift helsestasjon.

ORIGINAL: MammaOkt

Høres ut som at hun er litt forutinntatt på grunn av din lave alder. Jeg hadde nok tatt det opp med henne dersom dere skal ha en del med hverandre å gjøre fremover. Ville kanskje lagt det frem slik at selv om du er ung, så har du lest deg opp og satt deg inn i mye. At du setter pris på generelle råd, men at du ikke liker følelsen du får når hun snakker med deg.
Også kan du komme henne i forkjøpet og vise at du har kunnskap.

Noe av grunnen til at du føler det du føler kan kanskje også være at du er selvbevisst og litt offensiv nettopp fordi du kanskje ubevisst forventer at andre skal nedvurdere deg fordi du er en temmelig ung mor. En har da ofte følerene ute og tolker ting i sin "favør". Ikke sikkert dette stemmer, bare en tanke.

Je det kan jo  hende !

Også bor jeg på et familiesenter akkurat nå , også blander hun seg inn i det også[8|][>:]

Også hadde gullet Vannbasert brokk når han var nyfødt. Vi ble innlagt på sykehuset og da fant de ut det. JEg har spurt hun om hun kan sjekke om han firtsatt har det, for da måtte det opereres bort(beskjed fra barnelgen på ssykehuset.)  Men hun sjekker det jo ikke ![>:][>:][>:][>:]

Åja.. nei, ikke så lett å "føle" det når man bare leser.. Men, det kan være som noen sier lenger opp at du er litt vár på det, bare..
Jeg fikk ny hs nå når jeg fikk 3. barnet mitt, og hun er jo klin idiot![:-] Så de er veldig forskjellige de også.
Hun også skal lære meg opp i ditt og datt, akkurat som jeg har null peiling, men jeg bare jatter med.[8D]

da er eneste måten å ta det opp med henne, eller skift helsestasjon.

jepp! Får se hvordan det er neste gang. Så får jeg heller ta det derfra :)

Åja.. nei, ikke så lett å "føle" det når man bare leser.. Men, det kan være som noen sier lenger opp at du er litt vár på det, bare..
Jeg fikk ny hs nå når jeg fikk 3. barnet mitt, og hun er jo klin idiot![:-] Så de er veldig forskjellige de også.
Hun også skal lære meg opp i ditt og datt, akkurat som jeg har null peiling, men jeg bare jatter med.[8D]

[8D]

Vet åssen du har det.. Ble mor første gang når jeg var 17år og de behandlet meg som jeg var et barn.. Noe jeg var, men var også en mor..

Det jeg fann ut var like lett, var egentlig bare å overse oppførselen deres... Om de svarte meg på det jeg lurte på, så tok jeg til meg det og gidde en lang marsj i tonen deres...

ORIGINAL: Lissyjane

Det er sånn at du har lyst til å svare: Nei jeg kjørte selv jeg[;)] Sjansen for å bli tatt er jo liten[;)] Eller: Den nye elskeren min[:D] Det er faren til en på senteret[:)] Han er jo bare 20 år eldre enn meg Er det umulig at du kunne ha tatt bussen liksom?

Nei, tar buss nesten hver dag jeg [8|][8|] Skjønner ikke helt hva hun har med det å gjøre om jegblir kjørt eller ei.[8|][>:] (i dag ble jeg kjørt forresten.. Av min far[:D]

ORIGINAL: Zera

Vet åssen du har det.. Ble mor første gang når jeg var 17år og de behandlet meg som jeg var et barn.. Noe jeg var, men var også en mor..

Det jeg fann ut var like lett, var egentlig bare å overse oppførselen deres... Om de svarte meg på det jeg lurte på, så tok jeg til meg det og gidde en lang marsj i tonen deres...

prøver å overse den [8|]

Jeg kan forstå hva du mener... Enda synes jeg jo det er "godt" at de tar litt ekstra vare på de unge mødrene. At du bor på familiesenter tilsier kanskje for henne at du trenger litt mer oppfølging.
Når man er 16 år så er det masse man faktisk trenger veiledning med selvom det kanskje ikke er så lett å se det selv alltid. Ta det opp med henne, fortell hva du føler. Det er faktisk det eneste som hjelper.

Har du med deg pappaen til barnet når dere skal dit?
Jeg var nemlig også 16, men har faktisk aldri noengang følt at de behandlet meg som en 16 åring. Jeg og kjæresten (barnefaren) dro alltid sammen. Hun tok oss veldig seriøst, og så på oss som alle andre vanlige foreldre. [:)]

ORIGINAL: Labambie

Jeg kan forstå hva du mener... Enda synes jeg jo det er "godt" at de tar litt ekstra vare på de unge mødrene. At du bor på familiesenter tilsier kanskje for henne at du trenger litt mer oppfølging.
Når man er 16 år så er det masse man faktisk trenger veiledning med selvom det kanskje ikke er så lett å se det selv alltid. Ta det opp med henne, fortell hva du føler. Det er faktisk det eneste som hjelper.

Blir plaget nok der[8|]  Folk der døgner rundt, så tror ikke jeg trenger mer oppfølgning..

en gang så var hu ene primærkontakten min med meg til helsestasjon. Helsesøstra satt å ssnakke til primærkontakten min som om det var hu som var mammaen hans.
[>:][>:][>:]
(primærkontakten)Hu sa'' det er ikke emg du skal si det til.. Si det til *****.''

Jeg kan se for meg at du tar ting til deg rett og slett for du er mistenker at du blir sett ned på pga alderen.
At du venter bare på og bli "angrepet".

Mitt tips, ta imot all støtte, tips og råd. Du er 16 år og mamma, det er ikke bare bare det[:)]

Back
Topp