Hvis min blir lei seg for at vi må dra så spør jeg feks «blir du lei deg fordi det er så gøy å leke?» og da kan han gjerne slippe ut tårer høylydt gråt. Det er helt i orden, jeg spør om han vil ha kos eller ikke. Men i verste fall så må man bare bære de hylgråtende med seg tenker jeg. Dersom han hat opplevd at han kan hale ut tiden eller få bli lenger ved å nekte, så kommer det ikke til å gå over
men forberedelser er lur da. Og dels hører det jo til alderen også, om han er mellom 2-3 år. At de ikke helt forstår at man må dra før å gjøre/rekke noe annet, og blir veldig frustrerte over ikke å kunne bestemme alt over sin egen tid
så det skal nok også gå se til. Kan kanskje ha en type reisevogn eller bæresele om det er tungt å bære barnet på armen. Eller løpesykkel/sparkesykkel. Eller bare en boks med rosiner som han kan få av når dere går. Kan godt ha litt lokkemat en periode tenker jeg, for de skjønner etterhvert mer konsekvenser når de blir eldre og at det er viktig å bli med når man har vært der en stund og skal rekke neste post på programmet.