Hvordan få bort melkeproduksjon?

lni

Andre møte med forumet
Fødte en helt perfekt sønn forgje Onsdag. Jeg var temmelig gira på å få til dette med ammingen og startet å pompe meg for å få i gang produksjon. Det gikk ganske så fort så pompet jeg 40ml på hvert bryst. Det gjør jeg fortsatt. Men så bestemte jeg meg for at jeg heller ville gi flaske til barnet og det er jeg begynt med men hvordan får jeg ned melkeproduksjon? Jeg pomper slik at kun melkesprengen er over, men det tar bare en time så er melkesprengen kommet på nytt. Noen tips og hvor lang tid vil det ta for at melken er borte?

Ehm på onsdag? Melkeproduksjonen har såvidt kommet i gang og melkekjertlene er enda ganske hovne og ømme og det er vanlig å ha "spreng" nesten hele tiden. Så det vil nok ta litt ekstra tid så kort etter fødsel før sprengen er borte. Prøv å pumpe så lite og så sjelden som bare mulig...men det er jo litt skummelt det også mtp tette melkeganger og betennelse.

Du må uansett regne med å pumpe vekk sprengen en uke eller to. Hvorfor har du stresset med å pumpe og få i gang produksjon og ikke bare lagt til?

For meg så hjalp det å stoppe pumping og heller håndpumpe til sprengen var over. Nå gjorde jg dette 4uker etter fødsel og holdt på en uke før det gav seg:) om jg klemmer på puppen idag (18uker) kommet det fremdeles melk men ingen spreng

Back
Topp