Hvordan få bort maling og lakk av en kommode?

Agnete

Forumet er livet
Jeg må fjerne alt av maling og lakk på en gammel kommode! Kommoden er fra tidlig 1800 og det stinker gammelt,rått, muggent av kommoden og jeg tror det er lakk/malingen som gjør det. Jeg har pusser litt, men dette er litt av en jobb og ikke noe for meg som ikke eier tolmodighet. :p
Har dere noen tips? :)

Lurer på det samme, men det jeg har er et lite bord med noen lag delvis avflasset maling, jeg vil ha vekk all malingen og så pusse og kanskje lakke det.

Bruk pussemaskin går mye fortere, å skulle vært der for elsker og holde på med sånne ting :)

Bruk pussemaskin går mye fortere, å skulle vært der for elsker og holde på med sånne ting :)

Har brukt pussemaskin i hele dag, har bare fått pusset ned en liten flekk :(
Det sitter utrolig hardt...
Haha!! Ja bare å komme å pusse den ned for meg! Jeg liker de når det er ferdig :p

pussemaskin eller sandblåse :)

Har brukt pussemaskin i hele dag, har bare fått pusset ned en liten flekk :(
Det sitter utrolig hardt...
Haha!! Ja bare å komme å pusse den ned for meg! Jeg liker de når det er ferdig :p

ja da kan det være greit og bruke en sånn sak man skraper av malingen med..skulle gjerne ha gjort det jeg ;)

Ta deg en tur til en maling og interiør butikk å kjøp Maling og lakk fjerner ..Obs bygg eller Flugger farve f.eks
smører på med pensel ,pass på at det ikke tørker inn evt dekk til med plast folie .. er ganske effektivt :)

Bruk skrape på det øverste laget eller de øverste så sandpapir på resten :)

Det er store sjanser for at det er mugg som har satt seg i treverket. Da er det store sjanser for at du gjør masse arbeid til ingen nytte dessverre..

Det er store sjanser for at det er mugg som har satt seg i treverket. Da er det store sjanser for at du gjør masse arbeid til ingen nytte dessverre..
Vi prøver å redde den, den er utrolig fin :(
Vi har byttet bein, pga råte og tidligere angrep av noe som spiser treverk. Har stått å pusset for hånd nå og har kommet inn til treverket på en liten flekk og det ser friskt ut. Håper ikke jobben er forgjeves, men håper det blir en flott kommode :) Men ja, mine tanker har slått meg, er det verdt dette :(

Ta deg en tur til en maling og interiør butikk å kjøp Maling og lakk fjerner ..Obs bygg eller Flugger farve f.eks
smører på med pensel ,pass på at det ikke tørker inn evt dekk til med plast folie .. er ganske effektivt :)

Finnes dette? Da er det ut å jakte på skrape og maling/lakk fjerner i morgen. Kanskje en ny pusse maskin?:)

Varmluftpistol? Det har jeg brukt flere ganger på feks. dører som hadde 5 lag maling på ;)

Finnes dette? Da er det ut å jakte på skrape og maling/lakk fjerner i morgen. Kanskje en ny pusse maskin?:)

jepp har jobbet i maling og interiør butikk i 13 år , så absolutt at det finnes :)

Back
Topp