Hvordan få bort dott i øret? :(

Live2Learn

Elsker forumet
Jeg snøt meg isted og da var det som noe sprengtes inni øret.. Kjennes ut som jeg har en svær dott inni der.. Får ikke den bort.. Prøvd å gjespe, svelge, tygge og holde for nesen mens jeg blåser ut.. 

Gaaaaad!! Den sitter BOMFAST og jeg er på vei til å bli sprø! :(

Snyte seg dotter har jeg opplevd bare må gå over av segs elv. Har aldri funnet noe som har funket.

Jeg har funnet noe som funker for meg!
Finn fram en plast eller pappkopp. Fyll oppi med VARMT vann. Gjerne rett fra vannkokeren eller om du får skikkelig varmt vann i springen.

Sett deg og legg hode på skakke, det øret med dott i ned. Ta koppen rundt/inntil øret sånn at duggen kommer inn i øret. Sitt sånn til dotten slipper taket.

Pass på så du ikke skvulper vann på/i øret, for det er jo varmt og kan brenne deg.

Skal du gjøre dette på barn kan du legge litt bomull oppi vannet.

Jeg fikk beskjed av legen om å dryppe noen dråper med matolje i øret.

Vi var en gjeng som ssatt å diskuterte akkurat det der en gang, og vi kom jo fram til at hvis man er tett i nesa, så bruker man nesespray, så om man er "tett" i øret så måtte man jo kanskje kunne bruke nesespray der og.hehe...
Ringte faktisk det der giftsentralen eller hva det heter, og de sa at det skulle gå godt. emoticon  men om det funker vet jeg ikke da...Men ellers så går det å bruke matolje, men det funker jo og best hvis man er tett i øret grunnet ørevoks.. ihvertfall ifølge lege..

jåsjenta skrev:
Vi var en gjeng som ssatt å diskuterte akkurat det der en gang, og vi kom jo fram til at hvis man er tett i nesa, så bruker man nesespray, så om man er "tett" i øret så måtte man jo kanskje kunne bruke nesespray der og.hehe...
Ringte faktisk det der giftsentralen eller hva det heter, og de sa at det skulle gå godt. emoticon  men om det funker vet jeg ikke da...Men ellers så går det å bruke matolje, men det funker jo og best hvis man er tett i øret grunnet ørevoks.. ihvertfall ifølge lege..

Om du kan unngå det så ikke ha nesespray i øret. Har snakket med en Øre-nese-hals lege om dette og slimhinnene i øret er ikke like som de i nesen. Mye mer ømfintlig i øret. Hørt om noen som fikk sår inni øret pga de brukte nesespray der.

Jeg har som oftes end opp hos legen å spylt ørene mine! deiligt!

Jeg lå på sofaen på det vonde øret en gooood stund og da jeg reiste meg så løsnet den av seg selv.. deilig! haha.. Men er helt rar i øret etter det skjedde. hm

Live2Learn skrev:
Jeg lå på sofaen på det vonde øret en gooood stund og da jeg reiste meg så løsnet den av seg selv.. deilig! haha.. Men er helt rar i øret etter det skjedde. hm

bra det gikk over da
vet at hvis en gjør som en foreslo med damp så kan det gå over
noen sier også at lunket olje kan gjøre susen også

Vinkeline skrev:
Jeg har som oftes end opp hos legen å spylt ørene mine! deiligt!

Signerer denne. Var nesten døv på øret i en uke. Gud å deilig det var når legen fikk proppen ut:P

Det er bare så irriterende!! Godt den gikk bort. Jeg plages særlig med det når jeg er forkjølt, men jeg har også funnet ut at sånne dotter forsvinner av seg selv.  Hvis ikke oppsøk lege og sjekk om det er ørevoks...og få skylt øret.. Litt ekkelt mens det skylles men fantastisk etterpå :) Jeg gjør det kanskje hvert andre-tredje år.

Back
Topp