Hvordan få babyen til å ta smokk?

Mamsol

Betatt av forumet
Nå er snuppa 3 uker, og jeg har prøvd med tre ulike smokker til og fra i en ukes tid uten at hun vil ha den.. Har dere noen tips? Har prøvd avent, mam og nuk.. Hun bare spytter dem ut og brekker seg.

du må holde smokken foran munnen så hun får muligheten til å suge den inn selv, jeg tar litt mm på smokken dagår den lettere inn. når den er inne så kiler jeg henne på kinnet for å sette i gang sugerefleksen samtidig som jeg hjelper å holde den forsiktig på plass. 

babyene brekker seg lett og spytter de ofte ut i begynnelsen før de venner seg til den! 

Jeg har ikke fått mine til å ta det i det hele tatt, men det har egentlig ikke vært noe stort behov for det heller. :-)

Du kan evt prøve å ha bittelitt malt på tuppen av sutten, det smaker jo søtt og hun vil kanskje suge selv:)

Takk for tips! Jeg prøver iherdig, men det er ikke lenge hun suger på smokken før den spyttes ut igjen, maks 5 min.. Håper hun tar den ordentlig snart!

Test de smokkene som er helt runde. De selges på apotek.

Snuppa mi tok ikke sutten før hun var 3 mnd. Grunnen til det var at hun brukte puppen som sutt om nattan, men pga overgang til grøt på dagtid ville hun ikke ha pupp om nattan lenger, og da var sutten grei å ha :-)

Back
Topp