hvordan få babyen til å drikke av flaske??

Frk spirrevipp

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Jeg fullammer nå, men kunne så gjerne tenkt meg at lillemor tok flaske også. Har prøvd med både med MM og MME på flaske, Men hun nekter og blir bare super fornærmet når vi prøver. Noen gode tips? :)

Har du prøvd brystskjold når du ammer? Da kan hun jo venne seg til å suge på noe som er litt annerledes enn selve puppen og mer lik en flasketut:) Tar hun smokk?

Samme problem her. Har ventet for lenge med å venne henne til flaske med mm virker det som. Hun tar den i munnen men bare småbiter litt i den og dytter den ut igjen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Samme problem her. Har ventet for lenge med å venne henne til flaske med mm virker det som. Hun tar den i munnen men bare småbiter litt i den og dytter den ut igjen.

Skjer det samme her. Og vi har prøvd ut forskjellige flasker og vi prøvde hver dag i 3 uker. Vi gikk lei, skjedde ingen framgang i det hele tatt. Men tenkt å prøve igjen når hun e litt eldre. Må jo ta flaske før eller senere.

Samme problem her men idag da jeg prøvde så drakk hun rundt 30ml , og det er bare å vente til hun blir veldig sulten så prøv med en gang hun er sulten ..men nå gir jeg mme som smaker litt verre enn vanlig men hun likte ikke de vanlige de gangene vi prøvde husker jeg ..

Jeg fullammer nå, men kunne så gjerne tenkt meg at lillemor tok flaske også. Har prøvd med både med MM og MME på flaske, Men hun nekter og blir bare super fornærmet når vi prøver. Noen gode tips? :)
Eg har nettopp fikk min Filip til å ta flaske (yey! ) eg bare ventet til han er sulten nok til å ta flaske... Men eg har ikke lot han skrike hele dagen, måtte roe han på alle måte han vil. Det er viktig at han er rolig og skriker ikke når du gi flaske sånn at han kan smake og skjønne at det er mat. Min tok 6timer før han ble sulten nok og tok flaske.

Eg har nettopp fikk min Filip til å ta flaske (yey! ) eg bare ventet til han er sulten nok til å ta flaske... Men eg har ikke lot han skrike hele dagen, måtte roe han på alle måte han vil. Det er viktig at han er rolig og skriker ikke når du gi flaske sånn at han kan smake og skjønne at det er mat. Min tok 6timer før han ble sulten nok og tok flaske.
Det er nok det vi bør prøve her også, men vet ikke om jeg klarer å gjennomføre det. Hater å se henne sulten og ikke gi det hun vil ha. Vår tar villig flasken i munnen men suger ikke. Hvordan var det med deres i starten? Hun tar ikke smokk heller, suger bare bryst og på hendene..

Ikke vent til han skal suge, press litt på tuten utenfor munnen sånn at det kommer litt melk ut av det. Du må bare bli helt bestemt at nu skal han ta flaske ellers går det ikke hvis du klarer ikke å se han litt sulten. Det er vanskelig ja men bare prøv å roe han og leke litt med han. Eller kanskje min filip er bare "snill" baby, han klager ikke mye selv om han er sulten og hr basj i bleie.

Ikke vent til han skal suge, press litt på tuten utenfor munnen sånn at det kommer litt melk ut av det. Du må bare bli helt bestemt at nu skal han ta flaske ellers går det ikke hvis du klarer ikke å se han litt sulten. Det er vanskelig ja men bare prøv å roe han og leke litt med han. Eller kanskje min filip er bare "snill" baby, han klager ikke mye selv om han er sulten og hr basj i bleie.
Du har nok rett i at vi må bestemme oss. Vi har nok en litt sta baby som vet å skrike fra seg om kveldene så det er utfordrende, men vi får gjøre en real innsats nå. Takk for svar.

Jeg vet at flasken fra Mam har vært løsningen for mange. Lykke til!

Satt flaske spising på hylla for en stund. Har prøvd litt forskjellig, og hun ville ikkje ta noen ting. Kansje det kommer seg når hun blir eldre :)

Back
Topp