Hvordan få baby lengre ned i bekkenet?

Curly79

Elsker forumet
Mailykke <3
Junibollene 2023
Jeg var hos lege på tirsdag, og hun sa at babyen fortsatt lå langt oppe i bekkenet.
Mener å huske at jordmor anbefalte meg å krabbe på alle 4 da jeg gikk med førstemann, da han også lå langt oppe.

Men er så vondt å krabbe, noen av dere som vet om noen andre tips til å få hun lengre ned???

Sent from my iPhone using BV Forum

Hei! Har hørt at man må sitte på den svære ballen. Bevege seg i bekkenet når man sitter på den. Å gå- det også hjelper. Så nyt de siste dagen med finværet som kommer og ta en tur ;)

Vasket tregulvet fir hånd og fikk godt med nedpress da. Min ligger gidt nedi ;-) og sitte på ball og rotete hoftene rundt :-)

Dette arket fikk jeg av jordmor i uke 36.
Masse fine stillinger her :)

image.jpg

Siden jeg ikke har noe ball, og orker ikke kjøpe nå så seint i svangerskapet, blir det ut på tur da!! Og litt vugging til musikk må vel også hjelpe?!!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Får prøve tipsene deres over helga jeg :D om han ikke bestemmer seg for å komme i helga, da. Men da blir det boogiewoogie i stua, gå turer, se om vi får hoppa i høyet ei runde au, og rulle Hoftene til musikken så godt det alt seg gjøre :p skal vel få vaska hjemme på mandag også, så får vi se :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Stå på huk. Vi gjør en slik øvelse på gravid-yoga. Sett føttene litt fra hverandre og bør knærne, rett og slett. Var ei som faktisk fikk beskjed om å ikke gjøre det fordi barnet ikke hadde snudd enda, og kjente selv at det var kjempeeffektivt.

En betingelse for "alle fire" er at rompa er lavere enn brystet, ellers har det motsatt effekt.

Var hos jordmor akkurat.. Hodet er ikke festet men ligger rett ved bekkeninngangen. *vente*

Back
Topp