HVORDAN FÅR JEG BORT KATTPISS LUKT?!

Den ene katten vår har tissa på støvbrettet & kosten vår! Merka det ikke før etter jeg hadde kosta opp rusk på gulvet.. Merket at det begynte å lukte kattpiss! Det var jo ikke vått på støvbrettet, så det er sikkert lenge siden de har pissa der.. Uten at vi har lagt merke til det[:'(] Så nå er kattpiss lukta dradd utover hele leiligheta! Hvordan får jeg bort lukta?? 

Trur eg ville ha vaska golva med litt sterkt grønnsåpevatn. Hadde nok putta litt salmiakk i vatnet og.

ORIGINAL: @dnim

Trur eg ville ha vaska golva med litt sterkt grønnsåpevatn. Hadde nok putta litt salmiakk i vatnet og.

Har allerede vaska over med grønnsåpe.. Men det stinker enda[:'(][:'(] Jeg får gå på butikken å kjøpe salmiakk etterpå.. Las akkurat på kjærringråd på nettet, og da stod det at eddik skal funke. Tror du det funker?

Man skal aldri bruke salmiakk vann når man vasker bort dyre urin. For dyreurin lukter salmiakk om det har vært der lenge nok.
Prøv å bland litt eddik i vannet, så forsvinner lukta:)

ORIGINAL: annibananni

Man skal aldri bruke salmiakk vann når man vasker bort dyre urin. For dyreurin lukter salmiakk om det har vært der lenge nok.
Prøv å bland litt eddik i vannet, så forsvinner lukta:)

Okei, da får jeg prøve eddik! Håper for gudskyld det funker! Kattpiss lukter så [:'(][:'(][:'(][:'(]

ORIGINAL: Kvernsmil

Her tisses det i hjørner, gni på sitron, og vask med ajax

Men jeg har sikkert dratt tisselukta over hele gangen.. Siden katten har pissa på kosten.. Så da må jeg gni sitron over hele gulvet [8D]

Eddik skal funke for å fjerne lukt vertfall. 

Vi hadde litt problem med vår hannkatt en liten periode, gikk bak sofaen og tisset. Og tisset til hannkatter STINKER. Jeg har alltid først tørket det bort så sprayet på ajak kjøkken latt det stå en liten stund, tørket over også vasket med vanlig grønnsåpe vann[:)]

Husk at nå sitter lukta litt i nesa di også da, og du VET at det har vertd er[;)]

Vask over med klor!!! Klor tar alt av bakterier.. Så vasker du over etterpå med vanlig såpevann og setter ut en skål med eddik, du trenger ikke vaske med eddik, den suger til seg lukten uansett.. Ta deg en liten luftetur etter du har vasket så du mister pisselukten i nesen din, for lukta setter seg der også..

KVERK KATTA
!!!
Huff...nå var jeg stygg!!!

ORIGINAL: Kattekvinnen

ORIGINAL: Frk.Mulle

KVERK KATTA
!!!
Huff...nå var jeg stygg!!!

[>:]

Upps...[&:]

Back
Topp