Hvordan er

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
formen damer? Er dere fortsatt i jobb? Jeg føler meg i god form, men irriterer meg over manglende energi:p Jeg jobber fortsatt og har ingen planer om å gi meg før jeg absolutt må.

Tja, er 100% sykemeldt. Prøvde meg 2 uker på jobb, men det fungerte ikke så bra. Kommunal jordmor og leder mente jeg burde fortsette med s.mld. Så legen mente det var best han også.
Den verste hyperemesisen ga seg rundt uke 19, men det er fortsatt kort vei til totalt utmattelse. Bærer preg av å ha vært underernært og sengeliggende i 15uker. Nå har bekkenløsningen kommet, så livet leker :p

Tja, er 100% sykemeldt. Prøvde meg 2 uker på jobb, men det fungerte ikke så bra. Kommunal jordmor og leder mente jeg burde fortsette med s.mld. Så legen mente det var best han også.
Den verste hyperemesisen ga seg rundt uke 19, men det er fortsatt kort vei til totalt utmattelse. Bærer preg av å ha vært underernært og sengeliggende i 15uker. Nå har bekkenløsningen kommet, så livet leker :p
Uff, hypermesis høres helt forferdelig ut. Det er så stor forskjell på gravide. Jeg har ikke vært kvalm i hele tatt. Det var jeg ikke forrige gang heller. Denne gangen er jeg bare sliten hele tiden, men herregud som jeg har lyst på alt mulig usunt:P

Formen er ganske fin, jeg er i 100 prosent jobb og synes det fungerer bra. Jeg kjenner at jeg er mer sliten enkelte dager og har en del ubehag i magen, men ellers er alt bra. Kan egentlig ikke klage føler jeg. Savner dog en energidrikk nå og da :)

Uff, hypermesis høres helt forferdelig ut. Det er så stor forskjell på gravide. Jeg har ikke vært kvalm i hele tatt. Det var jeg ikke forrige gang heller. Denne gangen er jeg bare sliten hele tiden, men herregud som jeg har lyst på alt mulig usunt:P

Helt forjævlig! Sist var jeg i knallform hele graviditeten, så hva som gikk galt denne gangen må fåglarna vite [emoji28]

Kommet meg veldig i det siste. Jobber nå 50% og er ikke helt amøbe på kveldene. Men må ha en hvil midt på dagen;)
Bekkenet krangler og hukommelsen svikter. Men håper på noen gode mnd framover nå.

Forma er bra, jobber framleis i 100% går greit sjølv om eg mykje raskare sliten. No begynner akkurat sambo i jobbturnus igjen, så har muligens 3 veker med bare meg og mini på 19 mnd.. I juni er sambo heime då skal det gå greit, blir verre i juli då han skal på jobb igjen.

Kjipt at noen blir så dårlige :-( Takler selv veldig dårlig å være i ro eller ikke få gjøre som jeg vil fordi kroppen streiker så jeg forstår at det må være tungt både med kvalme, utmattelse og vondter..

Her er heldigvis formen veldig bra. Så lenge jeg får nok søvn og ikke går for lenge sulten så er alt tipp-topp:)
Jobber 100% og håper å kunne gjøre det frem til normal permisjon.
Har fleksibel arbeidsgiver og jobb det er mulig å gjøre hjemmefra så vi finner nok gode løsninger hvis det blir nødvendig lenger ut :-)

Formen er ok men dalende. Bekkenet småkrangler og skulle gjerne hatt mer energi.
Har begynt å kjenne meg tung i kroppen og mer tungpusta alt. Så lurer veldig på hvordan dette blir etterhvert.. [emoji16]

Formen er endelig bedre [emoji106] etter 3 mnd sykemelding på grunn av oppkast er jeg tilbake i jobb[emoji4][emoji4] og bekkenplagene ble nesten helt borte når jeg begynte å trene igjen [emoji322] det er så deilig å endelig fungere igjen [emoji4]

Jeg er 40% sykmeldt nå. Formen er litt så som så, tåler ikke så mye som før før jeg blir sliten og tungpust. I tillegg får jeg heidundrendes hjertebank når jeg hviler, og det er skikkelig kvalmende. Blodsukkeret er på vei opp, så her blir det nok insulin etterhvert[emoji31] blodtrykket er på vei opp, og jeg sliter med hodepine de dagene jeg har vært på jobb. Alt i alt går det bra altså[emoji16][emoji23]

Vært i 100% jobb som sykepleier frem til nå, ikke vært borte fra jobb en eneste dag siden jeg ble gravid. Og det har igrunn gått greit, men kjente på at jeg var sliten nå, sleit med å jobbe kveldsvakt deretter dagvakt med bare 4-5 timer søvn, ikke uavbrutt engang da jeg våkner hver gang jeg må bytte sovestilling. I tillegg har jeg ikke hatt noen form for tilrettelegging på jobben så jordmor i bedriftshelsetjenesten syntes ikke jeg kunne jobbe fullt lenger, gått ned til 70% nå og 30% svangerskapspenger og kjenner allerede etter en uke at jeg føler meg både fysisk og psykisk mye bedre [emoji5][emoji106]

Vært i 100% jobb som sykepleier frem til nå, ikke vært borte fra jobb en eneste dag siden jeg ble gravid. Og det har igrunn gått greit, men kjente på at jeg var sliten nå, sleit med å jobbe kveldsvakt deretter dagvakt med bare 4-5 timer søvn, ikke uavbrutt engang da jeg våkner hver gang jeg må bytte sovestilling. I tillegg har jeg ikke hatt noen form for tilrettelegging på jobben så jordmor i bedriftshelsetjenesten syntes ikke jeg kunne jobbe fullt lenger, gått ned til 70% nå og 30% svangerskapspenger og kjenner allerede etter en uke at jeg føler meg både fysisk og psykisk mye bedre [emoji5][emoji106]
Å gå fra kveld til dag er bare helt pyton:wtf: Er umulig å få roa seg ned og få en god natts søvn.

Formen er ok men dalende. Bekkenet småkrangler og skulle gjerne hatt mer energi.
Har begynt å kjenne meg tung i kroppen og mer tungpusta alt. Så lurer veldig på hvordan dette blir etterhvert.. [emoji16]
Jeg som pleier å småløpe opp trapper dør nesten nå:P Så tungpusta:p

Har vært heldig så lang og hatt god form hele veien og kjent lite til graviditeten. Eneste jeg merker er at jeg ekstra trøtt når jeg legger meg og sovner fortere.

Så jobber 100% og regner med å gjøre det helt frem til permisjon. Skulle formen begynne å krangle så har jeg en fleksibel jobb med mulighet for hjemmekontor så da tilpasser vi det på den måten :)

Var sykmeldt i 3 mnd på grunn av kvalme, så tilbake i 50 % i 14-dager, før jeg klarte 100% i 14-dager til. Har fått plager med bekkenløsning og er 100 % sykmeldt igjen :(. Skal gå til fysioterapaut 2 ganger i uken fremover, å håper at bekkenet stabiliserer seg så jeg kommer meg litt tilbake på jobb. Drittlei av å gå hjemme, men å ikke fungere 100% hjemme vil si at jeg iallefall ikke klarer å fungere 100% på jobb. Og når man jobber som sykepleier så er det nesten nødvendig å fungere 100%....

Medfølelse til alle som sliter, og håper dere som har det bra fortsetter å ha det bra :happy3

Back
Topp