Hvordan er ting på hjemmefronten?

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Tenkte det kunne være ålreit å høre litt om hvordan dere har dere på hjemmefronten, sånn for å bli litt kjent.
Gjerne om du er gift, samboer, partner, kjæreste, singel? Hvordan var prosessen frem til i dag? Kort, lang, planlagt, uplanlagt, ivf, donor osv. Og hvordan ser du for deg de neste årene? Håp og ønsker? :)

Jeg kan jo begynne selv.
Vi er ganske typisk A4 familie. Jeg er gift med en herlig mann og vi har en sønn på 21 måneder sammen. Vi har vært gift i litt over 3 år, og sammen i snart 6.

Jeg har det utrolig fint med familien min og vi gleder oss veldig til å få en liten en til. Vi ønsket oss et barn til med ca 2,5 års mellomrom til eldstemann og har vært veldig heldig og brukt kort tid på å bli gravide. Hvis denne graviditeten går veien blir det 2 år og 5 mnd mellom barna [emoji173]️

Jeg er spent på hvordan tilværelsen med to barn blir, og spent på hva slags personlighet den lille i magen får. Jeg begynner å glede meg ordentlig mye, og kjenner fallhøyden hvis dette ikke går veien blir større og større. Jeg er 8+0 i morgen og syns tiden går uendelig sakte, mest pga at jeg er i dårlig form. Gleder meg til 1. trimester er tilbakelagt!

Jeg og min mann giftet oss etter nesten 3 år sammen. Startet veien mot baby ett par mnd etter bryllupet[emoji5] pp2 ble vi gravide men mistet. Så klaffet det igjen på pp4, men mistet den også. Gravid igjen pp5 og mistet. Nå på pp9 og ett år etter pilleslutt er vi gravide igjen, og krysser alt vi har for at spiren sitter helt til mål<3
Venter på å flytte fra leie leilighet til nykjøpt enebolig i januar samtidig som vi venter på å passere de gylne 3 mnd samme tiden! Så da blir det forhåpentligvis oppussing av barnerom [emoji5] ser for meg en flott fremtid om den lille ønsker å blimed på ferden<3

Last edited:
Jeg og min mann giftet oss etter nesten 3 år sammen. Startet veien mot baby ett par mnd etter bryllupet[emoji5] pp2 ble vi gravide men mistet. Så klaffet det igjen på pp4, men mistet den også. Gravid igjen pp5 og mistet. Nå på pp9 og ett år etter pilleslutt er vi gravide igjen, og krysser alt vi har for at spiren sitter helt til mål<3
Venter på å flytte fra leie leilighet til nykjøpt hus i januar samtidig som vi venter på å passere de gylne 3 mnd samme tiden! Så da blir det forhåpentligvis oppussing av barnerom [emoji5] ser for meg en flott fremtid om den lille ønsker å blimed på ferden<3

Det var litt av et år! Krysser fingrene for at alt går deres vei denne gangen! [emoji173]️
Spennende med eget hus, lykke til med innflytting! [emoji4][emoji92]

Vi ble sammen da jeg var 20 og han nesten 22. Falt pladask for hverandre på en fest, prata sammen hele festen til det endte med dansing og klining og ble med han hjem :P det er nå snart 13 år siden!! Vi visste hele veien at vi ville ha barn en gang, jeg barn nok mer utålmodig enn han :)

Han var veldig opptatt av at vi skulle bli ferdig med mastergradene våre, få oss faste jobber og kjøpe oss et sted å bo først..

Sluttet med p-pillen da jeg var 27, men fikk aldri mensen/eggløsning igjen da.. til slutt ble jeg gravid (da var jeg blitt 29) på dobbel dose pergotime og etter skylling av egglederne. Skulle ha kikkhullsoperasjon to uker etter for å finne ut av barnløsheten (mannen min har helt super sædkvalitet) som jeg måtte avlyse fordi resten var positiv :D

Spol fram, nå er mirakelet tre år, og denne gangen ble jeg gravid på første prøveperiode, men brukte femara just in case. Hadde hatt mensen lenge nå (kom i gang en stund etter fødsel) men type 40-60-dagers sykluser. Så da mente gynekologen det var lurt med femara.

Gleden og overraskelsen var derfor kjempestor da det ble klaff på første forsøk!!

Så vi har vært sammen i snart 13 år, vært gift i tre og et halvt år, og foreldre i tre år :)

Og vi er like forelska fortsatt ❤️

Samboer med en herlig mann. Vært sammen i over 6 år.:) vi har et felles barn på 2 år. Fantastisk herlig liten gutt.:) jeg har en gutt på 14 år fra før og han har ei voksen datter.
Vi har utdannelser, jobber vi trives med, biler og hus(flere) og ellers alt vi trenger. Veletablert kan man vel kalle det.:)
Vi stortrives sammen og har det veldig fint. Begge er veldig positive og livsglade mennesker som ikke liker å bruke energi på negativitet. Nå gleder vi oss til å få en liten bror eller søster til i hus.:) elsker å ha barn i livet.:)

Jeg er samboer med en herlig mann på 26 år. Selv fyller jeg 22 år dagen før termin. Bor i Drammen med to kattepuser, og har vært kjærester i 3 år. Ingen av oss har barn fra før. Vi venter førstemann i månedsskiftet juni/juli. Det var overhode ikke planlagt, men lille gull er selvfølgelig like velkommen ❤️ Vi har jo snakket om barn, men det skulle liksom skje først om noen år. Han er selvstendig næringsdrivende og jeg studerer. Vi pendler fra Drammen til Oslo hver dag. Når han ser seg berget med jobben han har nå flytter vi til Vestlandet, der han er fra. Forhåpentligvis blir det før knøttet vårt er i barnehagealder.
Om fem år har jeg forhåpentligvis kommet en god vei på utdanningen min ☺️ Håper vi også har funnet oss en bolig som har liiitt større plass en den 50 kvm leiligheten vi har nå. Gleder meg veldig til å se hva fremtiden bringer.

Samboer med min første store kjærlighet, var sammen første gang når jeg var 14 år. Så var det slutt i 7år før vi ble naboer og møttes på ny ;-) Nå har vi vært sammen i snart 8år.

Jeg har en gutt på 9år fra før som han behandler som sin egen, sammen har vi ei jente på 1,5år. Syns det er veldig stor aldersforskjell mellom 1 og 2, så nå ville vi ha en til tett på :-) Det gikk på 2.forsøk.

Vi trives veldig godt sammen. Eier hus, flere biler og i full jobb begge to.

Livet er helt ålreit[emoji3] Ja, sånn sett bort i fra kvalmen da [emoji85]

Vi har vært sammen i 9 år - 8 år som samboere :-) har en gutt på 4 år fra før. Vi bor i en enebolig som vi kjøpte for 6 år siden. Satte i gang et stort byggeprosjekt i sommer, og bygger om huset fra 70-tallsstil til funkishus. Det skal stå ferdig til våren - da har vi et hus på 3. Etg og over 300 kvm [emoji23][emoji23] folk forventer nok familieøkning [emoji23] (om noen forstår hvem jeg er ut fra beskrivelsen så vær oppmerksom på at graviditeten min er hemmelig - ingen vet noe enda [emoji6]). Et vanvittig prosjekt, men vi har valgt å prioritere å skape drømmehjem vi kan bo i resten av livet fremfor å bruke pengene våre på annet [emoji173]️

Begge er i full jobb. Jeg jobber nok nærmere 150 % enn 100 %, men har en samboer som alltid er hjemme til fast tid, henter gutten i bhg, setter i gang med middag osv til jeg er hjemme. Setter veldig stor pris på det siden jeg elsker jobben mln [emoji173]️

Jeg og mannen min har vært kjærester i 12 år og gift i 4 :) vi har to jenter fra før på 5 og 7 år. Vi ble gravide etter 2. Forsøk så det gikk som smurt.. jeg jobber innen helse og tar i dag en master, så får vi se om det blir permisjon osv fra studiene underveis:happy:

Jeg og samboeren min har vært kjærester i litt over 4 år. Og i fjor sommer flyttet vi inn i vår første leilighet:) i sommer var jeg så heldig at det er samboeren min fridde til meg, å nå er vi forlovet og :Heartbigred
Jeg sluttet på p-pillen i januar fikk ikke mensen før det hadde gått litt over 40 dager, så gikk det 40 dager til neste mensen og deretter tok det 84 dager.. til slutt endte vi opp hos klinikk Hausken i midten av september. Begynte først med letrozol, men dette ga ingen effekt:(gikk deretter over på gonal f som hadde veldig fin virkning og nå sitter jeg med en liten spire i magen ♡
hadde egentlig regnet med at termin skulle bli 18 juli, men da jeg var på tidlig ultralyd var det bare en fostersekk der Vi dro tilbake en uke senere og da kunne vi se et lite embryo på to mm og et hjerte som nettopp hadde begynt å slå ❤
ny ultralyd januar gleder meg veldig:)

Så koselig tråd :)
Vi har vært kjærester i 6,5 år, og flyttet sammen med en gang av praktiske årsaker ;)
I 2013 kjøpte vi oss hus i Østfold, og stortrives!
Han er 29, jeg er 31 og begge har statlige jobber vi trives godt i. Han jobber 3-skift, noe jeg kjenner er, og kommer til å bli ganske slitsomt da mye faller på meg de dagene/ukene han ikke har fri eller jobber dagtid.

Sammen har vi en veldig aktiv datter på 17 mnd, som vi brukte over 3 år og 3 ma/sa på å få til. Gikk til utredning for barnløshet og hadde fått dato for IVF da det plutselig kom en spire som klamret seg fast ♡

Vi bestemte oss for å ikke bruke prevensjon etter førstemann, siden vi ønsker oss to tette. I sept/okt i år tok jeg en provera-kur siden jeg fortsatt ikke hadde fått igjen mensen etter fødselen aug.2016. 6 uker senere testet jeg positivt :) Håper jeg slipper å miste denne gangen! Vet ikke hvor langt jeg er på vei, men venter på time til TUL etter at fastlegen sendte henvisning forrige uke.

Jeg blir kvalmere og mer sliten for hver dag som går, men ellers et livet bra :) Har en sjef som er sykt grei med hjemmekontor, det et gull verdt nå! Sitter faktisk med pc'n ved kjøkkenbordet hjemme i dag :)

Jeg er 34 og har vært sammen med min samboer i litt over 11 år, forlovet i overkant av 9 av de årene [emoji173]

Sammen har vi ei datter på 21 måneder fra før og venter nå nr. 2[emoji173]

Han jobber 100% og jeg er arbeidssøkende, spørs vel også om det blir så lett å få jobb nå...

Jeg er 34 og har vært sammen med min samboer i litt over 11 år, forlovet i overkant av 9 av de årene [emoji173]

Sammen har vi ei datter på 21 måneder fra før og venter nå nr. 2[emoji173]

Han jobber 100% og jeg er arbeidssøkende, spørs vel også om det blir så lett å få jobb nå...
Håper du får deg en jobb du ønsker! Selv om situasjonen gjør det vanskeligere så er det håp om at det finnes ålreite arbeidsgivere der ute som vil ha deg til tross for at du blir borte en stund!

Håper du får deg en jobb du ønsker! Selv om situasjonen gjør det vanskeligere så er det håp om at det finnes ålreite arbeidsgivere der ute som vil ha deg til tross for at du blir borte en stund!
Så sant så sant [emoji6] Jeg gir ikke opp og fortsetter å søke dersom det er noe som virker ålreit jeg [emoji4][emoji106] Må jo være positiv og håpe det ordner seg etterhvert [emoji4]

Jeg og min mann giftet oss i sommer når vi hadde vært kjærester i 10 år[emoji173]️ vi har vært foreldre siden vi var 16 og 18 og nå er vi 24 og 26 og venter fjerde og siste barn i flokken [emoji173]️ Vi stortrives i foreldrerollen og føler bare alt har blitt bedre og bedre for hver barn! Nå gleder vi oss helt innsides til å få møte denne lille bønna også [emoji7]

Gift med en Japansk mann som er 11 år eldre enn meg, nettopp hatt 2 års bryllupsdag [emoji173]
Vi flyttet sammen til Norge i 2015 og 12 dager etter ankomst ble vi gravide med vesla vår. Da hadde vi vært sammen og kjent hverandre i 11 mnd [emoji85]
Vesla ble født og bare uker etter at hun fyller 2 år blir hun storesøster [emoji4]
Vi har vært ekstremt heldige i prøveprosessen, vi har fått det til på første forsøk alle gangene. Vi hadde dog en SA i forrige mnd men ble gravide igjen 2 uker etter da jeg hadde eggløsning igjen. Så vi har ikke hatt noen lang prosess. Alt har på en måte gått fort for oss. Men vi har det flott sammen og liker det slik :) Det er noen ganger jeg tenker at det kunne vært fint å bare være med og mannen på date og slikt igjen men vi er nå egentlig flinke til å skape litt tid sammen bare vi to. Skulle vært flinkere men det blir nå en tid for det også :)

Jeg å mannen ha vært sammen i snart 6 år, og gift i 2,5 år [emoji4] vi har ei frøken som blir 5 i april (hun var ikke planlagt [emoji28]) å venter nå nummer to, som var planlagt [emoji4] jeg er 23 år og mannen er 34 år [emoji4]

Back
Topp