Hvordan er tiden etter fødsel?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Hvordan er tiden etter fødsel? Har du flere barn, eller er dette første?

Har det blitt august baby istedenfor juli kanskje? :)
 
Hektisk -er andre barnet og største er 3 år:happy: Var veldig rolig her første 2-3 ukene etter fødsel, men så ble liklepia mer urolig. Størstejenta og faren er på ferie, babyen er nå 4 uker og skriker når hun legges ned, så her har man ikke vært ute på noen dager :dead: I tillegg fått skulderbetennelse av mye bæring (må bli flinkere å bruke bæresjal). Men alt i alt: bedre med en liten som krever mye enn å gå gravid:) -og i går fikk jeg se første smil, så det reddet en dårlig dag:love017
 
Hektisk -er andre barnet og største er 3 år:happy: Var veldig rolig her første 2-3 ukene etter fødsel, men så ble liklepia mer urolig. Størstejenta og faren er på ferie, babyen er nå 4 uker og skriker når hun legges ned, så her har man ikke vært ute på noen dager :dead: I tillegg fått skulderbetennelse av mye bæring (må bli flinkere å bruke bæresjal). Men alt i alt: bedre med en liten som krever mye enn å gå gravid:) -og i går fikk jeg se første smil, så det reddet en dårlig dag:love017
Det hørtes ut som en hektisk periode ja. Håper det ordner seg med skulderbetennelse og urolig baby :)
 
Det har fått bedre enn fryktet.
Storesøster og jeg gråt i kor for 3 år siden, så jeg gruet meg veldig til lillebror skulle komme. Var redd for at depresjonen jeg fikk med storesøster skulle komme tilbake straks han gråt, men foreløpig gråter han heldigvis ikke så mye!
Han blir 4 uker på søndag, og først på mandag skal faren tilbake i jobb. Det gruer jeg meg litt til. Har vært veldig deilig å gi 90% av alle bæsjebleiene til ham :p

Når det er sagt, så gleder jeg meg til det har gått noen uker. Jeg er ikke noen fan av disse første ukene der ungen bare spiser, skriker, sover og bæsjer. Jeg gleder meg til han tåler litt mer, og vi får litt mer respons. Nå har han heldigvis begynt å smile store smil flere ganger hver dag <3
 
De første ukene har vært hektiske med pumping, amming, MYE skriking (kolikkbaby), byssing og bæring, en hyper storesøster på 3år som har ferie fra barnehagen og en hund som også skal ha sitt...
Men begynner å bli bedre nå. Lillebror har fått behandling hos kiropraktor og skriker betydelig mindre, hunden har "ferie" på kennel siden vi har vært bortreist i forbindelse med bryllup, og storesøster skal tilbake i barnehagen i morgen. Håper og tror vi skal få 1 1/2 uke med mer ro, før mannen skal tilbake på jobb. Gruer meg litt til å stå alene med alt når han skal ha vakthelger, men tror det skal gå bedre enn fryktet :)
 
Er egentlig i augustforumet, men babyen snek seg ut 31/7:p.
Det har vært slitsomt, men koselig. Jeg hadde en traumatisk fødselsopplevelse med første for seks år siden, og har jobbet mye med det i forkant for at dette skulle bli en fin opplevelse. Vi lyktes med det:). Har hatt litt trøbbel med ammingen, med et bryst ute av funksjon pga sår. Så nå er det pumpe, amme, flaske og tillegg. Gutten vår gråt veldig mye frem til vi begynte å gi tillegg, så han var nok sulten, stakkars.
Jeg kommer meg ut en trilletur hver dag, men rekker ikke så mye annet. Mannen er i jobb igjen, og begynner å reise igjen neste uke, så nå jobber jeg med rutinene på lillebror så det skal bli overkommelig.
Har dårlig samvittighet overfor storebror, som jeg merker at distanserer seg fra meg.
Summa summarum så går det fint, men jeg strekker ikke helt til og skulle ønske jeg hadde mannen til å hjelpe meg mer.
 
Her har det også vært hektisk. Jeg har et eldre barn fra før, han er 6 år og begynte på skolen nå i august. Nå som mannen er hjemme, går det helt fint både mtp levering og henting, lekser og fritidsaktiviteter i tillegg til en glupsk klistremerkebaby som selvsagt må ha melk på sekundet når han kjenner at han er sulten. Når mannen er på jobb, er det derimot mer travelt, men vi har snille besteforeldre i nærheten som hjelper til ved behov.

Nå som babyen har rundet 2 måneder føler jeg også at ting er mer på gli. Alt går seg til :)
 
Back
Topp