• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hvordan er ståa? :)

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
Her går det bra selv om jeg har for lavt blodtrykk og savner godterier noe sykt :) Er uheldigvis sykemeldt så går mye å kjeder meg. Nå gleder jeg meg bare skikkelig til tuppa kommer og føler at ting her hjemme begynner å bli klart :) :)

Hos meg er formen helt grei. Er sykemeldt 40% noe som kanskje er litt lite føler jeg, men skal prøve å holde det slik til jeg skal ut i permisjon. Rusket sparker som aldri før, og det kjennes ut som han holder på å spasere rett ut av magen til tider :)
Har fått vogn i hus, men det er også stort sett det. Tror vi må ha oss et raid til helgen :)

Her er det veldig opp og ned. Fortsatt potte tett... Vært det i syv mnd :P Litt vondt i bekkenet om jeg går for mye, ellers fungerer kroppen fint!
Jobber fortsatt det samme som før og har ikke vært sykemeldt en dag!
Lillebror sparker og viser meg daglig at han har det bra <3
Begynner å få i hus de viktigste tingene og det er godt! Rart å se vogna stå der så fin og vite at ganske så snart skal det ligge en liten baby oppi der!

Formen ganske fin! Prøver å trene, men har noe voldsomt med kynnere. Ellers så er nattesøvnen håpløs. Ligger å kikker i taket, og er ikke trøtt :/ Jeg har ikke handlet noe. Fått litt klær, men satser på et raid neste uke... :D

Formen er fin hvis man ser vekk fra syretrøbbel... Men begynner å grue meg mer og mer til fødselen. Dette er da min første^^ Kan bli liggende våken å ikke få sove pga tankene rundt det som kommer. Samtidig som at man gleder seg å få hilse på vedkommende som sparker og herjer i magen^^

Formen ganske fin! Prøver å trene, men har noe voldsomt med kynnere. Ellers så er nattesøvnen håpløs. Ligger å kikker i taket, og er ikke trøtt :/ Jeg har ikke handlet noe. Fått litt klær, men satser på et raid neste uke... :D
Samme her med nattesøvnen...har alltid
hatt litt problemer, men nå er det helt sykt. Sovner aldri før 02... Hva med deg?

Her går det greit,har ingenting klart enda her hjemme,men regner med det går seg til,har jo alt i huset:-)
Formen er elendig,bekkenet blir desverre verre og verre og troen på at jeg skulle få jobbe litt bare minker og minker...
Så nurket kan snart komme det hadde ikke vert meg imot,men kan vente noen uker enda:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Eg har akkurat blitt sykemeldt 1 uke for å komme meg litt ovenpå igjen. Men ellers er formen bra! Og lillemann sparker som bare det..:)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Samme her med nattesøvnen...har alltid
hatt litt problemer, men nå er det helt sykt. Sovner aldri før 02... Hva med deg?

Samme som deg!!! :P Sjelden før 2... Og jeg våkner maaange ganger. Enten er det kynnere, urolige bein eller halsbrann. Sover sikkert max sammenhengende i 2t.. Hehe. Slitsomt, men mest kjedelig. Rett og slett!!

Formen er relativt dårlig pga veldig mye vondt i bekken. Føler det er tidenes lengste vinter iom at jeg har vært hjemme siden jul, men prøver å kose meg max selv om noen dager er tunge. Prøver å være så sosial som mulig. :)

Som med storesøster så kjenner jeg han mer eller mindre konstant noe som er veldig betryggende. Eneste er at lillebror leverer til tider smertefulle spark og jeg har mye mer kynnere enn sist.

Vi har en del ting i huset som bør bli ferdig før lillebror kommer, men ellers så er det meste klar.

Jeg begynner iallefall å bli veldig klar for fødsel selv om det også er veldig vemodig å tenke at dette sannsynligvis er siste gang jeg går gravid. Med andre ord mye blandede følelser og hormoner ;)

Formen fungerer her altså, kan ikke klage for mye!
Men fått beskjed om at jeg har veldig lav mage, men Gud det merker jeg ikke noe til, merker spark i ribbein altså :p

Jeg er utslitt, utkjørt, utbrendt, utadvent og alle slags uter man kan være i grunn... :P Er sliten og klar for at småen skal komme ut! Han skal selvsagt få være der i 10 uker til, men han mååå ikke være der så mye lenger enn det for min del :P

Her er formen egentlig rimelig grei, sett bort ifra at jeg er fryktelig trøtt, og da er ikke hormonene helt til å stole på..
Har vondt i bekkenet, og sliter max med å finne en stilling når jeg skal sove, og det kjennes godt når jeg snur meg i sengen.
Har lært meg å hanske med bekkenet på dagen, og kjenner godt mine begrensninger.. Så har ikke like mye vondt på dagtid. Jeg har fått sykemelding frem til jeg går ut i permisjon.

Ellers har vi vel det meste klart. Må få skrudd opp stellebordet og vaske tøy. Pluss kjøpe stelleunderlag, blir det billigste på IKEA.

...Pluss at jeg begynner å få mer og mer kynnere.. Spesielt når jeg går ut og inn av bilen..

Føle mæ helt ødelagt! Ont i bekken, lite/ingen nattesøvn og enda mang uka ijæn!! Bynt med jerntabletta i håp om å kom mæ litt siden jm ambefalt det :) ellers bruke all mi tid på å hold hjulan gående heim her med mann i reisejobb og to søte barn heim her :) håpe på å få litt overskudd snart sån at æ kan bynn å årn og sett opp utstyr :) hihi.. Mai kan ikke kom fort nok syns æ!!

Her går alt fint i et stressende tempo. Formen er relativ fin og selv om jeg har både bekkenløsning og låsning klarer jeg å være i full jobb. Dette takket være en super teamleder som tilrettelegger for meg det beste hun kan:) Lillegutt er av den rolige typen så nattesøvnen kan jeg ikke klage på!

Vi bygger hus og er i innspurten med parkettleggingen, venter på flislegger o.l. Den stakkars mannen min er der hele dagen for å jobbe mest mulig før han reiser bort en måneds tid på jobb. Gleder meg til å flytte inn å starte mammalivet i nytt hus, samtidig som jeg nyter å gå gravid og vil ikke at gradiviteten skal være over helt enda.

Vogn og vugge er kjøpt, har også en bærepose med klær, men mangler en del enda. Får ta oss et raid vi også når mannen kommer hjem fra jobb i slutten på mars.

Akkurat nå, med vinterferie og bare late dager er formen på topp! Helt fantastisk å gå en hel dag uten å få kynner, eller at det verker i bekkenet. Jeg kan faktisk gå helt normalt uten å kjenne noe! Og får sovne med en gang om kvelden. På jobb er det kynnere av og på hele dagen, og vagging på grunn av bekkenet. Det gjør vondt, rett og slett. Sliter med å sovne om kvelden fordi bekkenet verker, og blir liggende våken når jeg våkner om natta.

Eneste tilrettelegginga jeg kan se for meg hadde hjulpet, måtte være å ha en svært komfortabel stressless som jeg kunne liggesitte og gjøre kontorarbeid i, og så at elevene kom inn i rommet og fikk undervisning uten at jeg trengte å røre meg. Har jobba 100% til nå, etter vinterferien blir det ca 50% hvor jeg for endel av de bortfalne timene får svangerskapspenger (friluftsfag, litt upraktisk å ha med elever på tur).

Akkurat nå, med vinterferie og bare late dager er formen på topp! Helt fantastisk å gå en hel dag uten å få kynner, eller at det verker i bekkenet. Jeg kan faktisk gå helt normalt uten å kjenne noe! Og får sovne med en gang om kvelden. På jobb er det kynnere av og på hele dagen, og vagging på grunn av bekkenet. Det gjør vondt, rett og slett. Sliter med å sovne om kvelden fordi bekkenet verker, og blir liggende våken når jeg våkner om natta.

Eneste tilrettelegginga jeg kan se for meg hadde hjulpet, måtte være å ha en svært komfortabel stressless som jeg kunne liggesitte og gjøre kontorarbeid i, og så at elevene kom inn i rommet og fikk undervisning uten at jeg trengte å røre meg. Har jobba 100% til nå, etter vinterferien blir det ca 50% hvor jeg for endel av de bortfalne timene får svangerskapspenger (friluftsfag, litt upraktisk å ha med elever på tur).

Uff dette hørtes virkelig ikke godt ut! Men så deilig med ferie å se at det fsktisk fungerer å ikke være på jobb! Det er lettere å bli sykemeldt med god samvittighet da!

Men hvordan fungerer dette med syke/svangerskapspenger? Hvorfor får noen svangerskapspenger istedet?

Formen min er ganske ok=) Magen begynner å bli tung, og bekkenet er (som med storebror) ganske vondt, men det hadde jeg bare regnet med.. Ellers har jeg den siste uken slitt litt med ett sånt rart ned-press... Altså, nesten sånn at jeg går og holder ene hånden rundt magen for at den ikke skal dette i bakken, hehe... Vet jo at den ikke gjør det, men er den følelsen jeg har da... Noen andre som har hatt noe lignende!? :anyone
Jobber fast 6 dager i uken, altså over 100% stilling. Dette har gått bra til nå, men tror jeg må begynne å trappe ned litt jobbingen etterhvert.. begynner å kjenne det i kroppen at den trenger litt mer hvile, og blir ikke akkurat lettere i kroppen de kommende ukene... laughing7
Har også kommet i "rede-fasen" som den kalles, vil gjerne ha alt oppmontert og vasket i en fei, siden det "bare" er 10 uker til termin! Gleder meg sånn til lillebror kommer, kan nesten ikke vente!! :happy093

Back
Topp