Hvordan er ståa??

Enirdna

Glad i forumet
Hvordan er det med dere nå da jenter?? er dere tålmodige, eller begynner det å røyne på nå mot slutten??
Føler dere dere tunge og maktesløse, eller er dere fortsatt i god form?
Hvordan er oppfølgingen rundt dere nå på slutten?? Er det mange nervøse førstegangsfødene?? Og hvordan er det med dere som har født??
hehe:) Kan bli litt lange svar av dette kanskje, men synes det er litt spennende å høre:)

kjenne kroppen min e sliten no, kanskje my pga sammentrekningan som ikke har så my virkning på miodninga mn på alt anna, så ryggen min gir etter.
har termin den 4 no, mn e ikke utålmodig sånn sett, da e sambo meir utålmodig. føle meir for å¨blokkere fødsel og fokusere på det som kjæm etterpå... har å en på 4 som må bli tatt vare på, hadd vært så my enkler hvis man visst når fødseln starta gitt... tenkt jo ikke på det når æ tok go gutten min fri fra bhg no i påska.. kæm søren klare å glem at fødsel kan starte når som helst da...jaja... bra andre har fri da og kan stepp inn...

Jeg har hatt det bedre. Formen har vært ganske "dårlig" de siste dagene. Er ufattelig tungt nå og prøver å gå minst mulig.
Vagger som bare det og sliter mye med kynnere. Vi(han, min kjære) har endelig fått vasket ut leiligheten som vi leide og skal levere nøkkelen i morgen. Og da an egentlig lillebror bare komme.

Jeg er ganske utålmodig, men skal på kontroll på sykehuset på onsdagen og da får jeg dato for igangssettelse pga stor baby. Har egentlig ikke troa på at lillebror kommer før den tid.

Hvordan er formen din da?

Ganske så tålmodig enda jeg. Kroppen blir klart tyngre, men er i god form enda hvertfall.
Skal til jordmor om 1 uke og regner med at alt er i orden da også.
Samboer er forståelsesfull og hjelper de gangene jeg trenger hjelp.
Ser frem til å møte nurket når h*n bestemmer seg for å komme [:)]

Joda..etter forholdene så er vel alt bra!begynner å bli sikkelig utålmodig nå ja..men er jo faktisk bare 4 dager til termin,så skal nok klare å holde ut!:)
Føler alt er tungt og vanskelig egentlig..og at det eneste jeg duger til er å sitte/ligge i ro:p
Jeg bare gleder meg til å få ut lillegutt..Så fødsels film i sta..og jeg begynte å grine,satt og hulka for meg selv..for jeg også vil ha ut gutten min nå!!!!:p

Sliten!!!! Jeg får ikke sove lenger,har konstant huepine,modningsrier og mensmurringer i ryggen,eier ikke energi til noenting lenger,men er samtidig ikke helt klar for at han skal komme heller...[8D][:)]Jeg vil sove og få litt mer krefter først!!
Har vært til kontroll 1 gang i uka den siste mnd nå,skal på sykehuset til UL igjen til onsdag og til JM onsdag etter påske,så håper jeg at vi får en dato for igangsetting rundt termin snart,hvis han ikke kommer av seg selv,det er nemlig bestemt at jeg ikke skal gå over termin denne gang.
Hadde jeg bare fått sove nå,så hadde dagene vært litt enklere...[;)]

Her fikk formen en plutselig knekk etter sykehusbesøk og UL på fredag... Blei nok litt mye å tenke på etterpå...:) VIL AT HAN SKAL SNU SEG!!
Er i uke 36+5 i dag, og jeg merker han ligger bare å stanger opp mot ribbeina :( så ikke noe tegn på at han vil snu av seg selv...og han er muligens for stor til å bli snudd med hjelp også.... Men får vel høre når jeg skal til kontroll på sykehuset igjen på tirsdag...
bekkenet har slått seg helt vrangt igjen de siste dagene, og nå synes jeg dette begynner å bli litt kjedelig!
Men heldigvis har jeg nå en kjæreste som har snudd helt om fra å ikke vise at han bryr seg så masse, til å vie både meg og magen masse oppmerksomhet og forståelse:) det er veldig deilig!!
storebror har også begynt å glede seg, og maser om at nå må baby komme snart!
Et evt keisersnitt passer veldig dårlig nå, ettersom vi skal flytte første uka etter påske, så skal storebror inn å fjerne falske mandler... Men da får vi kanskje et keisersnitt midt oppi alt:( Men men... den tid den sorg:) Håper hvertfall vi kommer i hus der vi skal flytte!! hvertfall sånn at vi kan bo der:) Så får vi heller få litt hjelp med resten av flyttinga:)
Er nervøs førstegangsfødene, og liker veldig dårlig at ting ikke er heeelt på stell nå...
Men sykehusbagen pakkes ferdig i dag, og flyttelasset pakkes i løpet av uka!! Så da får det bli som det blir:)

Her er alt bare tungt og leit for tiden. Var så innstilt på å føde i helgen, men det ser ikke ut som det skjer mye her. Sover dårlig om natta, fordi bekkenet er helt i ulaget og magen ervirkelig tung. Skal på UL i morgen og håper de setter en dato for igangsetting. Var 37 uker i går. Regner med at guttene er ca 3300g hver, så absoultt ingen ting i veien for at de kommer nå. Har hatt mye kynner i helgen og håper at de har modnet livmorhalsen slk at de kan stripp meg i morgen for å få fart på sakene.
Det er to storesøstre som også begynner å bli utolmodige nå.

Siste dagen hjemme før avreise til sykehuset i morgen og ks på tirsdag[:D]
Skal bli godt å bli ferdige med det nå kjenner jeg[:)] Er ganske så sliten, får ikke sove fordi jeg har så vondt i kroppen[:D]
Så begynner jeg å grine for ingenting nå, føler meg til tider sååå alene med tanke på jeg blir alene om dette gullet[:(]
Ser overalt og hører overalt om hvor mye bf gleder seg og skal være med på fødsel og hvordan de skal kose seg[:(]
Trudde ikke det skulle bli så vondt for meg å høre det, men det er vel sikkert bare hormoner[:)]
er så glad at mamma min skal være med meg under ks og være der i lag med meg ett par dager[:D]
Vet ikke hva jeg skulle gjort uten henne[:(]

Men uansett så får jeg den største gaven noensinne på tirsdag[:D][:D][:D]
Så jeg skal glede meg over det[:D][:D][:D]

Jeg vil også bare ha henne ut nå. Har 3 uker til termin, men er lei nå. Orker ingenting så jeg får ikke klart siste rest, men tar litt etter litt.

Er forsåvidt i bedre form enn på lenge. Har ikke så mye vondt lenger, men så ligger jeg stort sett her i senga da...

Legger meg hver kveld nå med et lite håp om at noe skal skje i løpet av natten, men vet at det nok drøyer noen uker til. Kan leve lenge på håpet...

ORIGINAL: sørlandet79

Her er alt bare tungt og leit for tiden. Var så innstilt på å føde i helgen, men det ser ikke ut som det skjer mye her. Sover dårlig om natta, fordi bekkenet er helt i ulaget og magen ervirkelig tung. Skal på UL i morgen og håper de setter en dato for igangsetting. Var 37 uker i går. Regner med at guttene er ca 3300g hver, så absoultt ingen ting i veien for at de kommer nå. Har hatt mye kynner i helgen og håper at de har modnet livmorhalsen slk at de kan stripp meg i morgen for å få fart på sakene.
Det er to storesøstre som også begynner å bli utolmodige nå.

Blir store fine gutter da!!! Så bra du har gått med dem så lenge!!! :)

ORIGINAL: simsilje

Siste dagen hjemme før avreise til sykehuset i morgen og ks på tirsdag[:D]
Skal bli godt å bli ferdige med det nå kjenner jeg[:)] Er ganske så sliten, får ikke sove fordi jeg har så vondt i kroppen[:D]
Så begynner jeg å grine for ingenting nå, føler meg til tider sååå alene med tanke på jeg blir alene om dette gullet[:(]
Ser overalt og hører overalt om hvor mye bf gleder seg og skal være med på fødsel og hvordan de skal kose seg[:(]
Trudde ikke det skulle bli så vondt for meg å høre det, men det er vel sikkert bare hormoner[:)]
er så glad at mamma min skal være med meg under ks og være der i lag med meg ett par dager[:D]
Vet ikke hva jeg skulle gjort uten henne[:(]

Men uansett så får jeg den største gaven noensinne på tirsdag[:D][:D][:D]
Så jeg skal glede meg over det[:D][:D][:D]

Bra du har mammaen din som kan være med deg, og som du vil ha med:)
Vi er nok ikke alltid så flinke til å tenke over hva vi sier her inne... Skjønner det kan være litt kjipt.
Men snart har du en hovedrolleinnhaver som tar all din tid og oppmerksomhet:) og da er det ikke sikkert du tenker over det så masse:)
Så slipper du alle diskusjoner om oppdragelse og navnevalg og alt det der da:) Er fordeler og ulemper med begge deler:) Hehe...jeg gruer meg til det med oppdragelse, for der er jeg og sambo HEEEEELT forskjellige:) Kan nok bli en utfordring for oss!!
Håper KS går fint da:) Er ikke lenge igjen nå! HELDIGGRISEN!!

Merker jeg begynner å vente litt ja! Vil ikke gjøre det enda da - lyst til å kose meg med bevegelsene inne i magen mens jeg har sjansen. Vet jeg kommer til å savne det litt når han kommer [:D]
Alt er jo tungt om dagen, men men.... det har det jo jammen vært en stund. Får holde ut den korte stunda som er igjen. [:D]

ORIGINAL: Enirdna

Hvordan er det med dere nå da jenter?? er dere tålmodige, eller begynner det å røyne på nå mot slutten??
Føler dere dere tunge og maktesløse, eller er dere fortsatt i god form?
Hvordan er oppfølgingen rundt dere nå på slutten?? Er det mange nervøse førstegangsfødene?? Og hvordan er det med dere som har født??
hehe:) Kan bli litt lange svar av dette kanskje, men synes det er litt spennende å høre:)

er sånn 50/50 her da....hat da bare 2uka og 5 daga i gjenn.........men kan jærne kom ut får det er en turner inni her å er lei av kynnera.men i går kveld hadde jeg 5 rier på en time,,,da vi starta og ta tia slutta det:D det va godt..........skal til jm på onsdagen da..siste før jeg drar til tr,heim,,men det er da fullmåne snart da:D,og i allers står det i mitt stjernetegn at no nytt i livet kommer og kansje en fødsel oyyyyyyyyyyy
men må få hjem jenta mi fra trondheim før jeg kan reise til trondheim,får hun skal da vidre ut i havet å bo mens jeg er på sykehuset....eneste jeg gruer meg til er å ikke se min snuppe på par uker..

Kan vel ikke påstå at jeg er så veldig tålmodig, er jo 4 uker igjen idag...
Og ondtene blir jo ikke mindre, sukk.
Vi er ikke en gang kommet til april, men over 30 stk har fått, snufs. Æ Å VIL HA!
Hehe, men det er håp om fortgang da, kontroll to ganger i uka her pga svangerskapsforgiftning og mulig tverrleie, da kommer han nok tidligere!

er litt sånn både å jeg[:D]
ikke lei akkurat,men det kjennes max på kroppen nå om dagene!! såver lite,masse trøtt og vont[&:]
men er liksom ikke ferdig med graviditeten hehe..kan gått holde inne di siste tre ukene ja.
meen kjenner jeg gleder meg til ul på insdag for å sjekke leie!
blir gal av å gå å lure på om han enda sitter,setefødsel eller KS[:(]..akkurat det vil jeg bare bli ferdig med!
sambo er superklar for at magen skal bort og han vil trille[:D]..jeg vil bare kose meg litt til jeg[8D]

ORIGINAL: Lm81*Høygravid*

er litt sånn både å jeg[:D]
ikke lei akkurat,men det kjennes max på kroppen nå om dagene!! såver lite,masse trøtt og vont[&:]
men er liksom ikke ferdig med graviditeten hehe..kan gått holde inne di siste tre ukene ja.
meen kjenner jeg gleder meg til ul på insdag for å sjekke leie!
blir gal av å gå å lure på om han enda sitter,setefødsel eller KS[:(]..akkurat det vil jeg bare bli ferdig med!
sambo er superklar for at magen skal bort og han vil trille[:D]..jeg vil bare kose meg litt til jeg[8D]

Kjenner følelsen!! Blir godt å få en plan på hva som skal skje framover!

Ni dager igjen og begynner å bli veldig utolmodig her! Utenom litt kvalme og bekkenløsning er formen fin, så har absolutt ikke noe å klage over. Synes nesten det er mere slitsomt å gå å tenke, lure og lete etter tegn hele tiden, enn å være gravid. Tenker på fødselen hele tiden [8|] 

Back
Topp