Hvordan er samlivet med baby i hus?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Det gikk opp for meg her forleden at jeg er kun mamma for tiden. Jeg har helt glemt å være kjæreste.

Sambo lager middag når han kommer hjem, så har han babyen mens jeg rydder opp og gjør andre ting jeg ikke får gjort mens jeg må passe/underholde babyen. F.eks. dusje, gå tur med hundene osv.

Jeg bruker over en time på å få babyen til å sove, og dermed er det ganske lite tid til å være kjæreste. Jeg har hatt behov for meg-tid, og stakkars sambo har blitt til overs.
Nå har han kjøpt amerikaner, så det har blitt mye bil-tid på ham. Cruising, mekking osv, så han har hatt mange kvelder ute selv.

Må skjerpe meg. Det ble en større forandring enn jeg var forberedt på, å få barn.

Det blir mye baby når hun er våken ja, men når hun har lagt seg i syv åttetiden pleier vi å se serier sammen og spise noe godt. Så spiser vi middag hver dag når han kommer hjem fra jobb og det er en stund vi bruker til å prate sammen om hvordan dagen har vært osv. Men det blir selvfølgelig mye fokus og prat om bebis. Vi har også hund som jeg er på trening med minst én gang i uken pluss turer hver dag, så det er endel som må gjøres før vi har tid til hverandre. Det er nok lurt å tenke på det, men tror det er ganske naturlig at det blir sånn hvertfall i starten.

Jeg føler vårt samliv er blitt mye bedre! :) Vi tar barna med ut og trimmer oss selv og hund hver ettermiddag. Vi har også brukbar alenetid når eldstesnuppa er lagt. Vi koser oss og deler gleden ved å få tvillinger :)

Kjærestetid, hva er det? Jeg VET at jeg må skjerpe meg, og jeg prøver virkelig, men er ikke alltid lett når lille krever så mye og man er utslitt når kvelden kommer. Mannen har vært en del lei seg for at jeg ikke er kosete lenger, så jeg vet at jeg må sette av tid til bare oss når lillemann sover. Det er så viktig å ta vare på hverandre også, så nå må jeg ikke bare tenke det, men også gå inn for å gjøre noe med det.

Litt tid mellom å ta vare på lillegull, husvask, klesvask, vaske og koke flasker og ta vare på 2 hunder får man bare ta seg. :)

Mye baby og storesøstertid :) og vi har vært syk om hverandre siste måneden..
Men syns samlivet er bra, vi kan fint ligge rett ut på hver vår sofa på kvelden, småprate og kose oss :) og sexlivet er bra også!

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Hmmm... Ja hva er det... Første mnd lå jeg og frøkna i stua og sov, pga keisersnitt. Klarte ikke å komme meg ut av senga. Hun har fått kolikk her, så når hun har sovnet for kvelden, så tar jeg kvelden jeg også. Inni mellom slaga prøver jeg å få gjort litt husarbeid. Tenker at det kommer deg etter hvert jeg :) og kanskje sex kommer etter hvert også :) hehe

Back
Topp