Hvordan er nettene deres?

Appelsinpiken83

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Dette er et evig samtaletema her i heimen, hva gjør vi med nettene? Føler vi har prøvd ALT, men lillemann er og blir et urolig barn. På ett år har han sovet TO netter igjennom uten oppvåkninger, phu. Det har vært forholdsvis bra i perioder hvor han bare har hatt en og to oppvåkninger hvor det bare er å stappe i smokken og legge han ned. Men de siste to ukene har han blitt helt kokko. Han våkner i to-tiden, eller gjerne før vi legger oss også og hyyler. Han gir seg ikke heller. Her en natt skrek han i to timer, vi bare gikk inn og la han ned, men han ga seg ikke. Etter 2.5 timer ga vi opp og tok han inn til oss for FØRSTE gang. Aner virkelig ikke hva vi skal gjøre?? Vi har en seng inne hos han som vi legger oss i så han skal se oss, men det hjelper ikke det heller. Han skriker så han brekker seg likevel. Noen med lignende netter/barn? Er jo bare en fase som alt annet, men likevel frustrerende.

Snuppa her er også et veldig urolig barn om natta. Hun har vært våken samtlige netter siden hun ble født, så jeg har ikke sovet en hel natt siden jeg var 5-6 mnd på vei...
Hun våkner 1-3 ganger, og skal da ha pupp.
Vi hadde fått det ned til 1 gang, men så kom 3 tenner samtidig og nå barnehage start, og vi er nå tilbake til 2-3 ganger igjen.
Hun våkner og surver og gråter. Setter seg opp, og roer seg ikke ned før jeg tar henne opp og enten bysser henne eller gir henne pupp.
Har ikke hatt ork til å ta kampen på nytt igjen, men må gjøre det snart...
Syns dette er veldig vanskelig:/

Når det er natt skal man sove, så her sover vi :-) Det har mamma og pappa bestemt, at nå er lillemann såpass stor at nå skal han sove når det er natt. Flaska er kuttet ut, nå er det kun kosebamsen og smokken som får lov å brukes på natta. Nå sover han som regel fra kl 18.30, 19 til kl 06/07, dette varierer noe. Av og til kan han styre mye på natten, våkner gjentatte ganger, gråter litt, skravler litt osv. Da går vi inn, legger han ned å sier god natt! Hylgråter han gjentar vi samme prosedyre helt til han sovner igjen, men det blir lengere mellomrom når vi går inn til han. Vi har blitt skikkelig konsekvente på dette, å lar han gråte litt selv om det er tungt til tider. Men det har i allefall resultert i god nattesøvn selv om det i perioder har vært veldig tungt!

Lykke til :-)

Har hatt det likt som du beskriver med vår. Vi har måttet smøre oss med tålmodighet og etter sånne perioder er det nesten ALLTID tenner som bryter ut.

Jeg har ingen gode tips, men jeg synes du skal være stolt over at du hører på ditt barns behov og ikke bare forlater den når det trenger deg mest!

:)

kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. vi hadde det sånn i en periode.
men har erfart at det kun nytter å være tålmodig og sterk! og hva du enn gjør, ikke ta barnet ut senga, og hvertfall ikke ut av rommet! (tar jo selvfølgelig opp barnet hvis det trenger trøst). men skjønner veldig godt frustrasjonen, har vært der selv.. etter noen netter med skriking og lite søvn, gikk det seg heldigvis til her i huset :)

Back
Topp