Hvordan er nettene deres?

snuppa vår hun sover fra 24.00 til 10 om trent hver natt :) å dt har hun gjort nesten siden vi kom hjem fra sykehuset, så jeg kan ikke klage :):)

Ammer i snitt to ganger hver natt. Noen ganger tre ganger. Så lenge hun sovner etter måtidene så synes jeg det går greit, men er verre de gangene hun bare styrer og kaver i tre timer :-S

Ammer som regel hver tredje time hele natten uansett når vi legger henne. Det går stort sett greit. Vi trener på at hun skal sove i egen seng/vognbag, men hun roer seg fortest hos meg i vår seng, så da hender det jeg ikke orker å dulle og lar henne ligge. Noen ganger føler jeg meg litt innestengt med ett gull på hver side og en liten hund helt i bunnen av senga...

Legger oss mellom 22-24. Våkner ca kl 05, får mat å sover da til ca 08-10:) Vi er litt bortskjemte emoticon

Her legges gullet kl19.00, så vekker jeg han kl22.00 for mat før jeg legger meg. Deretter våkner han og får mat rundt kl01.00 og kl04.00.

Men ett spørsmål: Hva er deres definisjon på natten for de små?

Min definisjon er fra jeg legger han, altså kl19.00

Lillegutt spiser stort sett hele døgnet hver 3. eller hver 4.time. Oftere hver 4. time på natta enn på dagtid, noe som forøvrig er greit. Når jeg legger han, legger jeg han foreløpig i senga vår. Sovner fortere i vår seng. Gutten har "lakenskrekk" og siden han kom 5 uker før termin, har han vært ekstra kontaktsøkende. Litt usikker på når jeg skal være mer opptatt av rutiner rundt sengetid, da han som sagt er prematur. Usikker på om han er klar for mange faste rutiner ved 3 måneder, eller om han profiterer bedre på dette når han er 4 måneder... Det vil tiden vise:-)
Dalsmart: sover jenta de fra kvelden frem til kl 10 dagen etter? Må jo si at jeg ble litt misunnelig nå ja, men trodde ikke de små sov allerede så lenge ad gangen? I mitt tilfelle har nyfødt intensiv og helsestasjonen gitt beskjed om at jeg skal vekke han om det går mer enn 5 timer, da han kan bli dehydrert... Er det fordi han kanskje er prematur, kanskje?! jaja,m det hørtes nå deilig ut i alle fall;-)

De første 3 ukene fikk han mat en gang på natten, og en gang tidlig på morgen (som oftest rundt 03/04 tiden, og rundt 07/08 tiden), han ble da lagt rundt kl. 23. Nå er han 7 uker i dag, og har de to siste nettene sovet fra kl. 23 - kl. 08. Tør ikke håpe for mye på at dette fortsetter, for føler det er litt for godt til å være sant :)

Litt opp å ned egentlig, men i det siste har jg vekket ham mellom 23 -24 å gitt han mat, ikkje alltid han vil ha da en gang, å da våkner han som regel mellom 4-5 en gang å så alt i mellom 7-9 etter det, noen ganger litt lengre.

Jeg også har fått beskjed om at om han sover 5 timer i strekk så skal jeg vekke han pga dehydrering.. å min er ikkje prematur..

Nå skal lille prinsen kun ha mat en gang om natten. Han sover nemlig fra kl22 til kl04 før han trenger mat. Og så spiser han igjen kl07.00, og da starter dagen vår, siden jeg har en 1,5åring i hus og. Er deilig å bare måtte opp en gang om natten nå ;)

Back
Topp