Hvordan er natten deres nå?

jan2010/juli2011

Blir kjent med forumet
Vi har hatt nattavenning, så han spiser ikke mellom ca 23 og 06, men han kan fortsatt være våken ett par timer sammenhengende i løpet av natten. Dette har han holdt på med siden han var en 3-4 mnd. Noen netter sover han heldigvis hele natten (håper det blir flere av de).

Hvordan har dere det på natten? Sover de hele natten?

Her sover hun hele natten, har gjort det fra før hun var 3 måneder da

Nei, ikke soving hele natten her i gården nei.. Spiser to ganger i løpet av kvelden/natten, ofte 23.30-tiden og 4-tiden.. Omtrentelig  Skal flytte til helgen, da blir det litt nattavvenning på oss også. Av og til er hun våken midt på natten, både 1 og 2 timer i strekk, men virker som det kan ha med mage å gjøre..

Sover nesten gjennom hele natta.  legger seg ca 18.30-19 sover da til mellom 4-6, ammer men da kan hun være vaken i en time før hun sovner igjen. sover da til 7.30-8

De siste to ukene har nettene vært ganske jævlige egentlig, snuppa spiser konstant, så jeg får ikke sove, og det har vært noen våkennetter i tillegg. Jeg er super trøtt og utslitt, vi skal prøve nattavvenning når mannen blir ferdig med et pågående viktig prosjekt på jobben, da skal han ta seg fri en fredag og mandag, så kan vi bytte på å få søvn har vi tenkt mens hun er våken og protesterer.

Ho legger seg stort sett kl 18.30-19.00, og sover da til kl 08.00- men amme 2-3 ganger!!Sovner med eingang etter amminga!! Kan våkne litt på kvelden, vertfall no når tennene skal ut!! men heilt greit med natteamminga, så har ikkje tenkt med avenning enda!!

Leelu skrev:
De siste to ukene har nettene vært ganske jævlige egentlig, snuppa spiser konstant, så jeg får ikke sove, og det har vært noen våkennetter i tillegg. Jeg er super trøtt og utslitt, vi skal prøve nattavvenning når mannen blir ferdig med et pågående viktig prosjekt på jobben, da skal han ta seg fri en fredag og mandag, så kan vi bytte på å få søvn har vi tenkt mens hun er våken og protesterer.

Det hørtes slitsomt ut ja. Håper du får til å sove litt på dagtid. Har du begynt med grøt eller noen annen mat? Flere jeg kjenner har merket at ammingen har roet seg når de begynner med grøt etter en periode med spising/amming veldig ofte.

Lykke til med nattavenningen!

Frøken83 skrev:
Nei, ikke soving hele natten her i gården nei.. Spiser to ganger i løpet av kvelden/natten, ofte 23.30-tiden og 4-tiden.. Omtrentelig  Skal flytte til helgen, da blir det litt nattavvenning på oss også. Av og til er hun våken midt på natten, både 1 og 2 timer i strekk, men virker som det kan ha med mage å gjøre..

Har vært magen som har vært problemet hos oss og når han har vært våken noen timer i strekk på natten, men nå i det siste har han ikke virket plaget, men våknet av vanen og ønsker selskap. Smiler når han ser oss, så da er nok ikke magen så vond.

Lykkt til med nattavvenningen!

jan2010/juli2011 skrev:

Leelu skrev:

Det hørtes slitsomt ut ja. Håper du får til å sove litt på dagtid. Har du begynt med grøt eller noen annen mat? Flere jeg kjenner har merket at ammingen har roet seg når de begynner med grøt etter en periode med spising/amming veldig ofte.

Lykke til med nattavenningen!

Jeg er en av de stakkarene som ikke får sove på dagen med mindre jeg har 40 C i feber, så jeg får ikke tatt det igjen, føler jeg er ved bristepunktet, vi legger henne i egen seng etter  amming ca kl 22.15 ca og kl 23 våkner hun igjen og vil ha mat og over i vår seng.

Går ikke så bra med grøten, eller maten, hun vil ikke ha mer etter rundt en til to spiseskjeer maks, føler det ikke går fremover, jeg har gitt henne smaksprøver og mat i 4 uker nå, men mengden synes jeg ikke øker noe særlig. Kanskje jeg må begynne med hyppigere grøt?
Nå får hun banan på formiddagen og grøt på ettermiddagen.

Her legger småen seg kl 18 og sover til ca 05.00:)

I natt hadde vi en finfin natt! Ble lagt 19.15 omtrent, våknet for litt mat 23.30, sov til 06.15, spiste masse masse, og sovnet igjen og sov til 08! Jeg våknet jo før henne jo! Føler meg optimistisk med å fase ut et av måltidene på natta *drømme*

Her legger minsten seg kl.19.00-19.30.
Våkner igjen rundt kl. 01.00-03.00 får å få mat.
Dersom han våkner tidlig så kan han våkne igjen rundt 5-tida for ett måltid til.
Mellom klokka 06.00-07.30 er det morgen :-)

Omtrent slik vi har det her
Men har roet seg til et nattmåltid nå,håper snart gir seg med det også

Er sååå trett og lei av at lillegutt skal være våken/sove urolig nesten hele natten for tiden!!!! Arrrg!! Phu, godt å få det ut ;-) 

Han legges og sovner som regel litt før 19. Trappet ned på nattamming i julen og sluttet helt med nattamming i midten av januar. Kanskje derfor han sover urolig? Mannen min ukependler så jeg må jo opp på natten óg stå opp når han våkner kl 5. Men håper virkelig han sover bedre om natten igjen snart!!!

ja har sovet hele natten i flere mnd:) oftest fra kl 24 til ca kl 09

Back
Topp