Hvordan er morkaka deres plassert?

*hage*

Gift med forumet
Dere som har vært på tidlig ul, hvordan ligger morkaka hos dere? Her ligger min foran mot magen, så som med nr. 2 ser det ut til at det kan gå litt tid før jeg kjenner spark.

Slik var det med sønnen min :) men den flyttet seg i uke 32. Nå vet jeg ikke men det kan jo endre seg fort :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Morkaken her ligger oppover denne gangen :) Hadde veldig lavtliggende morkake med nr. 1, så måtte inn til ekstra UL, men den vokste seg oppover :)

Dere som har vært på tidlig ul, hvordan ligger morkaka hos dere? Her ligger min foran mot magen, så som med nr. 2 ser det ut til at det kan gå litt tid før jeg kjenner spark.

Det gjorde den med forrige hos meg - tok tid før jeg kjente spark og var ikke plaga med at bevelser oav kunne være vondt mot slutten som de fleste gravide venninner "klager" over. Hehe :-)

Spennende å se hvordan den ligger denbe gangen.

Det sa ikke gynekologen noe om så regner med den ligget der den skal....

Var på ul da jeg var 11+3. Spurteom morkakeplassering da, fikk beskjed om at den lå fremme og ned. Fikk samtidig beskjed om at den skal vokse enda mer og man ikke kunne vurdere endelig plassering en god stund enda. Jeg åpner den flytter seg bak og opp :)

Pp1 Aug 2013

Når kommer morkaken ? Når jeg var på ul 7+6 så var det plommesekken, sa at morkaken ikke var utviklet enda ?:o

Appen

Jeg var på ul når jeg var 8+2 og der var det plommesekk og ikke morkake enda.

❤️ 29.06.14 ❤

På siden, litt framover. Den flytter seg i løpet av svangerskapet. Ikke noe som er normalt. Bare kjekt at den ikke ligger foran åpningen når man skal føde, for da må man ta keisersnitt.

Gyn sa ikke noe på det så regner med at de ligger der de skal :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det sa ikke gynekologen noe om så regner med den ligget der den skal....

Det som er greia er at morkaka kan ligge flere steder og fremdeles ligge der den skal. Det eneste stedet, så vidt jeg vet, den ikke skal/bør ligge er foran åpningen/fødselskanalen når det nærmer seg fødsel. Ellers er det i og for seg samme hvor den ligger, det eneste det har noe å si på er når man kjenner spark og bevegelser. Sånn jeg har fått forstått det hvertfall.

Vel da aner jeg ikke, men så lenge hun ikke sa noe om hvor eller om det var noe så bekymrer jeg meg ikke for det i allefall.

Back
Topp