Hvordan er middagene hos dere

småtrollene

Elsker forumet
Variere det veldig?
Har dere potetmiddag hver dag?
Spiser dere mye fisk?

Tenker mest på dere med barn da :)

Vi har fisk minst 3ggr i uken, serverer da med poteter å steikt løk. I dag skal vi ha kokt torsk :):) kidza elsker fisk :)

Ellers så spiser vi: lapskaus, sosekjøtt, pannekaker,grøt, skinke/pølse grateng, kotteletter, gryterett, kylling å ris, wok, biff..osv

Lørdaga går d i: taco, pizza, kjøtt pai.. ol :)

Eg blir fort matlei sjølv, så vi prøver å finne på nye ting oxo :)

Føler ikke vi er så varierte, samboer er så kresen :P Så blir mye det samme når han først han ting han liker. Men lager ukesoversikt og skriver ned forslag bak som vi varierer mellom. Fisk blir det ca en gang i uken, kunne godt hatt det mer :) Vanlig potetmiddag varierer mellom 0-4 ganger i uken.

i en ellers hektisk hverdag har det ikke alltid vært så variert gitt.. vesla (3år) er veeeeeldig dårlig på å spise middag.. :/ hu spiser pasta, fiskepinner, kjøttboller, potetstappe.. og når hu først smaker er det ikke akkurat mengder som går ned :P men nå som jeg begynner å jobbe 50% blir det jo litt mer tid til å lage middag.. :)

Hei, her går det i pomes frites, lapskaus, biff, fisk, noe godt på lør/fredag: taco, pizza, vi lager og skikkelig middag i helgene, da det er bedre tid ;)

Kommer helt an på hvilke vakter og om jeg jobber.. Da jeg er hjemme blir det potetmiddag, men ellers blir det noe lettvint til middag, for jeg syns det er så seint å spise middag kl 17.30.. Så her er det gjerne, tomatsuppe og pannekaker, pasta, wok osv.. Har jeg god tid til å lage middag blir det kjøttkaker ibrun saus, fiskegrateng, fiskekaker osv :)

Da føler jeg meg ikke så dårlig da ;) Har en bestemor som er så grusomt opptatt av kostholdet til barna. Å er helt overgitt over at jeg bare lager fisk en gang i uka :p Har ellers potetmiddag alt fra 1-4 ganger i uken.
Så blir det pasta, pannekaker, pølser ellers, for det spiser dem mye av :)

Potet ca to ganger i måneden. Spiser en del pasta (dessverre, ca en gang i uka), mye wok, biff med salat eller grønnsaker, fisk med ris og salat. Mest torsk, laks og elg. Har ca en dag vegetarmat i uka. Lam innimellom. Lite svin og kylling, mest av etiske grunner, men er heller ikke så glad i hvitt kjøtt, da tar jeg heller fisk. Pølser og slikt kommer ikke inn i mitt hus.

Middagene her er nøye planlagt. Slik må det bli når sønnen min har laktoseintolleranse.
Vi spiser fisk 2-3 dager i uken, fredag har vi fast Taco på menyen. Alt lages fra bunnen av. Mye jobb, men billigere, og MYE bedre :)

Når fikk barn startet vi med planlegge middagene for de to neste ukene og da har vi som regel forskjellige retter de to ukene som gir bra variasjon :-) Handler stort sett engang i uka. Vi har fisk et par ganger i uka og ellers varierer vi med kylling, svin og kjøttretter. Varierer også med tilbehør slik at det som regel blir minst en dag med ris, pasta eller poteter hver. Grønnsaker eller salat til alle retter. Prøver lage mest mulig fra bunn av.

Denne ukas meny:
Mandag: Svinestrimler og grønnsaker i sursøt saus, ris
Tirsdag: Hjemmelaget fiskegrateng m gulrot og bacon (forbereder mesteparten kvelden før)
Onsdag: Kjøttkaker, poteter, grønnsaker i brun saus
Torsdag: Pasta m skinke, sopp, brokkoli, purre, paprika i fløtesaus
Fredag: Kylling fajitas m guatemole, rømme, salsa og salat
Lørdag: Oksestek m fløtepoteter og grønnsaker
Søndag: Lakselasagne m salat evt grove rundstykker + fruktsalat til dessert :-)

Back
Topp