Hvordan er mennene deres ?

Gudle i magen

Elsker forumet
No i svangerskape ? Viser dei interesser for innkjøp av babykler å alt der enn trenger ? Kjenner dei på magen etter liv ? Her i huse er det bare meg som bryr meg om alt som må få tak i til den lille . Forstår at kler er ikke mannen sin side å bryr seg om . Men skulle ønske han kunne ta del i det i man trenger å få pusset opp barneromnet osv . Han mannen Min har all verden sin tid og viser ikke mye interesse :( han gleder seg veldig til å bli pappa men thats it !

Her har han ikke interessert seg så veldig for innkjøp. Har som regel bare sagt at jeg kan kjøpe det jeg vil ha :) Men er han som har starta å male barnerommet og han snakker, kysser og kjenner på magen ofte. Spesielt før han drar på jobb og når ha kommer hjem og før vi legger oss :) Han har hele tiden vært veeeldig nervøs når det gjelder det å få barn men han kommer seg :-P

Er ikke interessert i å være med å handle, men han har spurt om å få være med av og til for han vet at jeg synst det er kjekt at vi handler ilag:) ellers sier han at jeg bare må handle det jeg vil;) barnerommet har han ordnet. Ellers så kjenner han på magen/ snakker til den:) men jeg forstår at det er veldig forskjellig for meg og han, og heldigvis snur det seg den dagen mini blir født;)

Her er ikke mannen heller særlig interessert i klær. Det å ta på magen osv derimot!:) Tror bare det at det ikke ligger for menn å ta store interessen i klær, praktiske ting osv. Blir til at jeg må ta styringa der for hva vi trenger osv. Mannen styrer med alt mulig annet for at jeg skal ha det fint. :)

Jeg tror det er veldig vanskelig å få det til å gå opp at det kommer et barn for en del menn, selv om de gleder seg og er glad for det osv:) her tas det på magen mest for å gjøre meg fornøyd tror jeg, og ingen klær
Blir kjøpt, og han har ikke kikket på navneforslag engang osv. Men slik var det litt med førstemann også! Men det er helt greit; Jeg vet han gleder seg:) han er superflink til å hjelpe, rydde ordne osv så jeg skal få mest mulig fri siden jeg Er dårlig fortsatt. Og fra det sekund lillegutt var så vidt kommet ut har han alltid vært i fokus:) det var bare som om det måtte Være håndfast for at han skulle glede seg og være mer med:) verdens beste pappa:)

Last edited:
Min mann interesserer seg en del. Han synes det er gøy å ut å handle både tøy og utstyr til babyen. Han kom just hjem her en dag med en body som han hadde kjøpt alene :) Han kjenner på magen/spark og snakker litt til babyen. Han vil også gjerne lese om utviklingen og hva som skjer med babyen hver gang vi går over i ny uke :) Synes det er veldig koselig at han synes sånt er gøy :) Men jeg vet at mange menn ikke engasjerer seg så mye i svangerskapet, men bare vent til babyen kommer ut og de faktisk kan se den og holde den :) Da blir de nok kjempe engasjerte og flotte fedre :) Skjønner dem jo litt.. er nok litt uvirkelig for dem og de knytter seg nok ikke til babyen slik som vi gjør akkurat under svangerskapet :)

Her er det vel kun mannen som kjøper tøy... Jeg var med den ene gangen men han valgte. Neste gang kom han bare hjem med en stor pose tøy han hadde kjøpt

Han kysser magen god morgen og god natt. Holder og koser på den og snakker mye om hvordan det skal bli når han kommer.

Det var nå alltid han som var mest tilstede i graviditeten første gang også. Og han som gjør det meste med henne nå;)

Han er i papparomforum her men det var visst labert med aktivitet der

Min mann synes det er aaalt for tidlig å kjøpe inn vogn, seng, bilstol og klær. Så det har vi blitt enige om å begynne med neste mnd(aka det er da jeg tar av! Haha). Han er ikke så veldig med på innkjøp og babyrommet og navn og slikt enda, men han kommer med hånda på magen om kveldene og vi snakker veldig mye om oppdragelse og forventninger og hva vi gleder oss til ang. den lille som kommer :) Heldigvis er vi helt enige i oppdragelse, da, så det er gode samtaler :)
Jeg tenker av og til at han ikke virker så veldig interessert, særlig når jeg vil diskutere navn eller innkjøp, men i starten var han den som hentet bøtte og holdt håret mitt og strøk meg over ryggen når jeg kastet opp store deler av første tri. Og så lager han mat til meg og passer på at jeg får i meg sunn og næringsrik mat, så han er engasjert og interessert, men han viser det på sånne måter og det synes jeg er veldig godt. :) Og så spør han når jeg skifter uke om hvor stor babyen er nå og måler med hendene sine <3

Han var mer ivrig med førstemann. Det var jeg for såvidt selv! Har ingen forventinger om at han skal ta interesse for alt av klær og dill, men han synes vogn, stol og alt slikt utstyr er gøy å sjekke ut! Ellers snakker vi lite om svangerskapet, men regner med drt blir mer når det nærmer seg! Hadde kanskje håpet litt mer "spesial treatment" i hverdagen når jeg fremdeles er i 100% arbeid og hsr en trassig treåring som krever både natt og dag, men tror helt ærlig tanken ikke streifer han da jeg selv gir lite utrykk for at jeg er gravid (selvom jeg er super hormonell og dødstrøtt 24/7 :p)

Har strevd mye med det st jeg syns mannen virker helt uinteressert, men det har tatt seg litt opp. Nå hilser han på magen innimellom, stryker og kjenner etter liv. Tror det er gøyere nå som sparkene er tydeligere. Men det er ikke dulledalledikkedikk dagen lang. Er et par ganger om dagen kanskje, men jeg er fornøyd med det :) Han er helt uinteressert både i klær og utstyr. Har ikke gidda å se på utstyret jeg har kjøpt en gang :p Og gidder iallfall ikke legge seg opp i hva som skal kjøpes.
Men! Etter jobb i går måtte jeg innom barnas hus og hente noe jeg hadde bestilt, og da ble han med inn istedenfor å sitte i bilen! (På eget initiativ.) Og da måtte jeg love å ikke skulle kikke i butikken i tillegg. Men så måtte vi vente litt, og da gikk faktisk HAN! og kikka! Og var opptatt av at vi trenger reiseseng og kikka på de forskjellige. Det var litt hjertesmelt. Harde gubbegubben min ble engasjert i baby plutselig :p

Her i huset er det vanskelig for mannen å helt forstå hva som kommer :P
Men til tross for det er han veldig engasjert! Klær, utstyr, barnerom, oppfølgingstimer i svangerskapet, kosing med magen osv. Han leser til og med om graviditet, fødsel og barseltid! :o
Må være en av de mest engasjerte mennene jeg har truffet som har en dame som går gravid :P

No i svangerskape ? Viser dei interesser for innkjøp av babykler å alt der enn trenger ? Kjenner dei på magen etter liv ? Her i huse er det bare meg som bryr meg om alt som må få tak i til den lille . Forstår at kler er ikke mannen sin side å bryr seg om . Men skulle ønske han kunne ta del i det i man trenger å få pusset opp barneromnet osv . Han mannen Min har all verden sin tid og viser ikke mye interesse :( han gleder seg veldig til å bli pappa men thats it !

Jeg tror nok de har veldig vanskelig for å sette seg inn i det på samme måte som oss desverre:/. Ikke for å forsvare han for vet ikke alt men, har tenkt en del på det i det siste selv. Det hender titt og ofte at jeg glemmer at baby er i magen feks, for tenker på andre ting. Tenk på hvordan de har det da.. de som ikke merker det på kroppen med dårlig form. Er ikke slitne. Kjenner ikke på bekymringene med å kunne se blod på papiret, falle og skade baby. Kjenner ikke spark innenfra. Kjenner ikke at den snur seg. Kjenner ikke flere spark ved å kjenne på magen. Kjenner ikke på de plutselige stressende stundene man får en innskytelse med tanker som, shit hva gjør jeg? Jeg er moren, det står så mye opp til meg! Åh er det noe galt nå? Osv osv.. klart skjønner de ikke klarer å knytte seg på samme måte..

Jeg er veldig fornøyd med min mann:). Men er tidvis jeg har og opplever det samme som deg altså.. feks at han ikke kan ha hånda på magen i en time av gangen XD.. men er litt forståelig å.. :)

Har strevd mye med det st jeg syns mannen virker helt uinteressert, men det har tatt seg litt opp. Nå hilser han på magen innimellom, stryker og kjenner etter liv. Tror det er gøyere nå som sparkene er tydeligere. Men det er ikke dulledalledikkedikk dagen lang. Er et par ganger om dagen kanskje, men jeg er fornøyd med det :) Han er helt uinteressert både i klær og utstyr. Har ikke gidda å se på utstyret jeg har kjøpt en gang :p Og gidder iallfall ikke legge seg opp i hva som skal kjøpes.

Akkurat sånn er det her i huset også :p

Han er interessert, stolt og gleder seg. Han har kjøpt inn noe utstyr på oppdrag fra meg/felles planlegging. Ellers er han den som hver kveld kjenner på spark og liv i magen.

Utover det er det ikke så mye vi tenker på/har gjort enda.

Fornøyd med hans interesse/involvering til nå :)

Forskning viser at menn responderer lite på babybilder før de har fått en baby selv. Damer responderer hele livet, mens hos mennene skyter det i været først etter fødselen :)

Min er engasjert, men han bryr seg absolutt ikke om klær. Jeg har satt opp listen over det vi skal ha, og han interesserer seg mest for de store tingene, som vogn og bilstol. Gulpekluter og sengetøy? Not so much :p

Ikke vær skuffet, mange menn er sånn. Dette tar seg sannsynligvis opp så fort barnet er født :) Si gjerne hvordan du føler det, da gir du ham jo muligheten til å klinke til noen ganger før fødsel også.

Han har desverre så mye å drive med når vi flytter nå, så han føler ikke han har tid til å glede seg.. men han kjenner på magen I blant samtidig som han driver å skal ha meg til å sy gardiner og sengetøy til dem ! Også måtte jo lillegutt få like møbler som storesøster, så det fikset han :)

Han lar meg ta meg av utstyr osv, men har mye meninger når vi først kommer inn i en barnebutikk :)
Men klær? der streiker han, det orker han ikke være med å se på, og jeg er fornøyd med det for han skal helst ha hvite bodyer og strømpebukser over hele linja..
:p

Men han er jo lite hjemme, så når han er hjemme blir baby i magen litt glemt og mye fokus på de to som er på utsiden, men han kjenner etter liv og spør hvordan det går..

Barnerom tenker ingen av oss på, lille skal sove med oss i mange mnd uansett..

Damer blir mammaer i det de blir gravid.
Menn blir pappaer i det de får ungen i armene.
Tror det er noe i det, er vanskelig å skulle tenke på det før fødsel, selv om det såklart er fortvilende å ikke ha de nødvendige tingene på plass. Men mennene vet jo at de ikke blir sengeliggende/ orker lite etter fødsel, så jeg tror det er mindre stress oment for de å tenke på at ting kan kjøpes etter fødsel.
Heldigvis er mannen her med inn i butikker og ser på ting, men tar ikke iniativet til det. Han koser på magen og gjør egentlig alt jeg trenger for å ha det bra og ikke stresse.

Forskning viser at menn responderer lite på babybilder før de har fått en baby selv. Damer responderer hele livet, mens hos mennene skyter det i været først...

Jeg begynner å lure på om jeg er mannen i forholdet her;) babybilder, baby, UL bilder osv har aldri interessert meg. Men når de blir over 3 ble det veldig gøy og ble favorittkusine og favorittante. Mannen har alltid vært flink med alt. Haha

Jeg begynner å lure på om jeg er mannen i forholdet her;) babybilder, baby, UL bilder osv har aldri interessert meg. Men når de blir over 3 ble det veldig gøy og ble favorittkusine og favorittante. Mannen har alltid vært flink med alt. Haha

Haha :) Det viser jo bare at vi er forskjellige. Noen fasit finnes det jo ikke. Godt mannen er såpass interessert, så han kan ordne det som ikke interesserer deg ;) Kanskje du "hviler" litt på han? Hadde ikke han brydd seg, måtte kanskje du tenkt mer på det? Vet ikke jeg, men gøy at det kan være motsatt :D

Back
Topp