Hvordan er matplanten deres?

Utrolig86

Betatt av forumet
0700/0800- melk
10.00/11.00- grøt og melk ( hel posjon grøt, halv melk)
13.30-14.00- melk og smoothie/fruktpuré
1630-1700- melk og middagsglass
1900- melk og grøt , helst alt sammen:)

Melk er 200 ml. Hun drikker nesten aldri opp.

Ammer ikke lenger, så det er hipp mme.

Vi er litt trege, men skal begynne å gi litt grøt hver dag nå :)

Frokost:grøt
Lunsj: smoothie, div fruktmoser
Middag: middagsmat prøvd kylling m div grønnsaker, tomatsaus m linser.
Kvelds: grøt eller div fruktmos med grøt, også prøvd avokado.

Ammer før hvert måltid og på natta. Hun får vann, men syns det er morsomt å leke med vannet.

Bare amming enda, blir 6 mnd den 28., så vi starter nok snart med smaking :)

Her har vi begynt m smaking, hun er ikke særlig interessert. Bare brekker seg osv, så tar nok litt tid. 6mndi dag:)

Tror jeg må begynne å gi grøt til kvelds, hun våkner flere ganger på natta nå for mat. Sulten frøken :D

Grøt + frukt etter første lur rundt 10.

Grønnsaker/middag rundt 3-4

Grøt kl 18.30

Smaker litt skive og sånt også. Ammer forsatt ca kvar 4 time dag og natt.

Grøt og frukt gikk ærlig talt mye bedre før hun lærte seg å blåse utover...
45b465bf97f0be714755b5286ba9f134

6-7 melk
8-9 grøt
11-12 melk så litt brød/frukt
15-16 melk så litt middag
17-18 grøt
18:30 melk
Så uvisst hvor mange amminger i løpet av natten :-P

Når dere skriver "grøt", mener dere da en HEL porsjon?

Småen her begynte for 1 mnd siden og et fortsatt minimalt interessert. Hvis han i det hele tatt vil ha, er det snakk om 3-4 skjeer med veldig flytende grøtblanding eller evt utvannet middagsglass. Veldig mye som går vekk, med andre ord...

Småen her begynte for 1 mnd siden og et fortsatt minimalt interessert. Hvis han i det hele tatt vil ha, er det snakk om 3-4 skjeer med veldig flytende grøtblanding eller evt utvannet middagsglass. Veldig mye som går vekk, med andre ord...

Samme her, jeg tror nok jeg har fått i meg mer grøt for å prøve å få hu til å herme, enn det hun har :P syns det går mer ned når pappaen gir hu grøt..

Her går det stort sett ned hele porsjoner, men hun har fått trent i 3mnd. Begynte å spise fulle porsjoner for ca 1,5mnd siden tror jeg.

Samme her, jeg tror nok jeg har fått i meg mer grøt for å prøve å få hu til å herme, enn det hun har :p syns det går mer ned når pappaen gir hu grøt..
Kjenner igjen den der ja! Er så uvant, for storesøster fikk allerede ved 4 mnd og da gapte hun som en fisk .. hun endret seg senere da

Helsesøster sa barn som fullammes tar det litt tregere, får bare trøste meg med det. I kveld prøvde vi velling, hun drakk 50 ml fra flaske med faren, på første forsøk!! (Hun har jo ikke vært så ivrig på,flaske..) Dette skal vi prøve å begynne med på kvelden, rett og slett for å få hu mett og så jeg kan ha kveldsvakter med god samvittighet fra januar. Håper det funker :P og at vi da slipper mme. Lov å håpe :)

ImageUploadedByBV Forum1481057064.383392.jpg

Back
Topp