hvordan er matlysta?

Oida

Flørter med forumet
Hvordan er matlysta deres? har egentlig slitt de siste to ukene når jeg tenker etter...Så sulten å sugen på "noe"... å det "noe" er selvfølgelig ikke noe vi har eller jeg finner på butikken....Alt er litt æsj å lite fristende..

Jeg er sulten! 1-2 timer etter et måltid kjenner jeg et sug i magen som bare går vekk om jeg spiser.. Men prøver å la være å spise for ofte, for ellers blir jeg feit ;)

Huff..jeg er sulten heeele tiden, og spiser hele tiden for jeg er så redd for å bli kvalm (sist spydde jeg da jeg var sulten)..

Merket den i går... For å si det sånn!

Spiste:

Ett pizzastykke, en kurv med jordbær, en pose med babygullerøtter, et helt brød, en pakke med biffstrimler og en halv pakke med asparges....

Var helt sjokert over meg selv, men var så fryktelig sulten!

I dag har det ikke vært så ille:-)

Jeg begynner å få samme problem som sist svangerskap; får nesten ikke i meg mat :/ Er sulten og har lyst på mat, men spiser bare noen få biter så sier det stopp. Klarer ikke halve porsjonen en gang hvis vi er ute å spiser.
Jeg er litt småkvalm innimellom, men dette er uavhengig og jeg er kvalm eller ikke. Hvis jeg prøver å presse meg til å spise så kommer maten rett opp igjen. Det har ikke skjedd enda til nå, men det skjedde et par ganger sist.
Men lett mat som frukt og grønnsaker går lettere enn tung mat som kjøtt. Men jeg blir jo ikke mett på gulrøtter og epler :p 
Må spise veldig ofte da. småspiser nesten hele dagen.

lite jeg har lyst på.. blir kvalm av alt. Knekkebrød, kjeks og melon (type grønn) er det eneste som ikke gjør meg kvalm nå.

Er sulten heeeele tida!! Min kjære bare ler og rister på hodet, fordi jeg har egentlig aldri vært spesielt matglad tidligere. 
Gleder meg til babyen blir større, fordi da forsvinner sulten også. :)

prøver å spise ofte for å holde kvalmen litt i sjakk men da lite for å ikke bli dundre på over hundre innen jeg er halvveis i svangerskapet. Prøver å spise noe ca en gang i timen/en gang pr halvannen time men da er det typ et halvt eple, en neve mandler etc imellom de vanlige måltidene som heller ikke blir så store.

ingen ting er godt... kvalm hele dagen...Kvalmen gir seg i det jeg spiser men det går en liten halvtime så blir det 10x så grusomt.... så lenge jeg vet hvordan det er så frister ikke noe..

Det er lite jeg har lyst på. Har en konstant sulthetsfølelse i magen men når jeg spiser, så sier det stopp etter noen tygger. Igår var sambo søt å sku ta meg med ut å spise. Jada noen tygger av maten gikk ned. Når han var ferdig å spise skulle vi gå hjem å på hjemturen kom alt opp ijenn. Spydde som en hval:p Prøver å småspise litt som frukt å grønt innimellom. Men den sultne følelsen går ikke bort så fremst jeg ikke blir kvalm. Å det er uansett om jeg nettopp har spist eller at det er en stund siden jeg har spist..

Jeg har igrunn ganske vanlig matlyst, kanskje litt mindre sultfølelse ..? :) 
har bestemt meg for å prøve å være sunn i dette svangerskapet, for sist la jeg på meg 20 kilo, og det er strengt talt ikke nødvendig..! :P Men da hadde jeg cravings på vaffler med meierismør og sukker, så spiste gjerne det hveeeer dag! haha! Kjenner kvalmen, men mest på morgenen, og ikke noe som ikke er "levbart" foreløpig!

Frem til nå har jeg spist og spist, kjent meg sulten 2 timer etter hvert måltid..og våknet tidlig om morningen fordi jeg har vært sååå sulten.. men i helgen har det brått snudd...nå eier jeg ikke matlyst, alt jeg gledet meg til å spise forrige uke får meg nesten til å kaste opp nå..ikke lyst på knekkebrød en gang! Var veldig fornøyd da jeg klarte å finne meg litt kveldsmat istad, det ble cola (og jeg liker ikke brus :p ) og 2 ristede skiver med skinke og agurk..hehe..håper matlysten kommer litt mer tilbake imorgen ..

Back
Topp