Hvordan er mat veien jenter :-)

• Trådstarter Trådstarter babymaker
  • Opprettet Opprettet
B

babymaker

Guest
Min er kresen og rar haha :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Jeg har dårlig matlysten... Lite frister og blir til at jeg bare spiser akkurat nok..,og kanskje alt for sjeldent å...jeg har blandet annet ikke klart fisk siden svangerskapets start...det er egentlig noe jeg er glad i...og da vi fikk dette hos svigers i jula gikk den rett opp igjen etter ben timer...huff..

Egentlig helt grei. Men noen lyster er skikkelig rare til å være meg. Som f.eks melk. Jeg er laktoseintolerant og har vel ikke drukket melk siden barneskolen, plutselig nå har jeg megalyst på melk! mannen syns det var rart å se meg hive i meg to svære glass melk på styrten! Takk for laktosefri melk!!!

Jeg har virkelig fått opp igjen mathøle:P I begynnelsen eide jeg ikke matlyst, men nå har jeg lyst på mat døgnet rundt. Den rare matlysten jeg har fått, er vårruller med fetaost. Turte aldri å smake på fetaost før, men var på lunsj hos ei venninne som er kjempeflink til å lage mat, og hu lagde da slik vårruller med fetaost, og har hatt såååå lyst på det siden :P Men prøver å være flink da, å være sunn og ikke spise så mye:)

Min er egentlig normal bortsett fra at jeg tydeligvis ikke liker kakao lengere. Er vell ikke så glad i noe særlig mat lengere når jeg tenker meg om.. Kan elske noe en dag, og ikke klare tanken dagen etterpå..

Kanskje ikke så normal likevel:p

Etter en litt kjei start med mye oppkast har jeg for det meste spist det jeg har lyst på akkurat der og da.. Sulten hele tiden nå :P Men mye av ting jeg ikke har likt før syns jeg er utrolig godt nå og motsatt.. ;)

nesten som normalt :) bare jeg er oftere sulten....og spiser litt mer hehe....

Prøver spise sunt, og variert.. Men i dette svangerskapet merker jeg at jeg har mer lyst på søtt og junkmat enn sist ;:)

Jeg er liksom veldig matlei og har bare lyst på ting jeg ikke kan spise :p Drømmer om røkelaks, spekemat og brie ;)
Jeg blir dessuten mett kjempefort og så like fort sulten på nytt! På kveldene er jeg fortsatt en del kvalm :/

Matlyst har jeg noen ganger, men de tingene jeg har lyst på da kommer som regel opp igjen.. Klarer ikke å få i meg nok mat iløpet av en dag, og har nå gått ned 6-7 kilo siden jeg ble gravid.. Trodde virkelig kvalmen ville gi seg rundt uke 12, men her sitter jeg da 17 uker på vei og fortsatt kvalm...

Matlyst har jeg noen ganger, men de tingene jeg har lyst på da kommer som regel opp igjen.. Klarer ikke å få i meg nok mat iløpet av en dag, og har nå gått ned 6-7 kilo siden jeg ble gravid.. Trodde virkelig kvalmen ville gi seg rundt uke 12, men her sitter jeg da 17 uker på vei og fortsatt kvalm...
Kvalme og oppkast liker ikke jeg "/ 16 + 3 nå og driver enda på og verre kvalme ...

Jeg er liksom veldig matlei og har bare lyst på ting jeg ikke kan spise :p Drømmer om røkelaks, spekemat og brie ;)
Jeg blir dessuten mett kjempefort og så like fort sulten på nytt! På kveldene er jeg fortsatt en del kvalm :/

DET gjør jeg å.. særlig spekemat... sukk...

Jeg hadde klart å overbevise meg selv om at jeg ikke var kvalm lenger over natta i natt, så i dag tidlig slo jeg til med det jeg hadde lyst på til mat, nemlig 2 brødskiver med servelat og et glass med sjokolademelk.. Gjett om det kom i retur da! Håpløst!! Når skal det her gi seg??? Er 18+6 i dag..

Jeg fortsetter å si det jeg,i tilfelle noen ikke har sett det: prøv akkupunktur! Jeg var kvalm i hele første svangerskap,og håpet hele tiden det ville gå over,men det gjorde det ikke.
Denne gangen var jeg kvalm i 2 uker før jeg fikk somla meg til akkupunktur. Så gikk det 2 uker til hvor det gradvis forsvant. Fikk en behandling til og så var det over.
Jeg hadde gladlig betalt hele lønna mi om jeg hadde visst det skulle funke så bra :D

Det var øreakkupunktur forresten,og så var det en te jeg skulle drikke. Og jeg trur seriøst den teen hadde mye å si,selv om det er litt vanskelig å tro på når det bare er grønt oppi der. Men de dagene jeg glemte teen ble jeg kvalm igjen.

Så gi det et forsøk,og ikke slå dere til ro med at det sikkert går over snart. Er ikke sikkert det..

Jeg spyr som en gris og døds kvalm enda ... 17 + 6

Ganske stor matlyst om dagen, men ikke på kvelden. Er ikke kvalm heller. *bank i bordet* Har dilla på eplebåter med kanel og sukker da, så det går fort 2-3 epler pr dag. :D

Back
Topp