Hvordan er mannen din /kjæresten din oppi dette med svangerskap?

Frøbert2016<3

Elsker forumet
hvordan er han mot deg som gravid nå? varter han deg ekstra opp? Skjønner han ikke helt hva som er i ferd med å skje? Er han overivrig og planlegger vogn og navn? Lager han mat til deg men det er dett? Hvordan opplever du mannen sin holdning ovenfor deg som gravid? :p
 
Han er helt normal, jeg trenger ikke noe ekstra oppvartning :)
 
Han behandler meg som om jeg skulle vært syk :p Lager mat til meg, jeg får ikke bære tungt osv :p
 
Han har kommet seg! Tror han fikk litt sjokk/panikk når spiren satt på første forsøk.

I det siste har han vært super kjærlig og kosete. Ingen spesial oppvartning, men det hadde jeg absolutt ikke likt heller:)
 
Han tar hensyn tel den dårlige formen, men vil ikkje kalle d dulling. Æ e så heldi at han e super flink tel å hjelpe tel tel vanli å, så merke ikkje no særlig forskjell. Men han e flink å spørre om han ska smøre mæ mat å sånt. Før han veit matløsta e laber når æ sjøl må i kjøleskape å finne mæ no. Ellers så susse han magen god natt kvær kveld, å d syntes æ e supersøtt:)
 
Han er flink å hjelpe til, lager mat og passer på at jeg ikke bærer tungt. Han passer også på at jeg ikke blir for sliten,.minner meg på å ta ting med ro og prøver å forsikre meg at alt er fint og vi ordner det og at jeg er faktisk 'syk' nå i denne perioden så skal ikke ha dårlig samvittighet eller føle meg teit som kun ligger strak alle de gangene jeg er nedfor.
Han er fantastisk snill med meg :) føler meg så heldige. Barnefaren til jentungen var ikke slik og var utro, kontrollerende og svangerskapet ble brakt i krangling og ja... Helt annerledes å ha en så snille mann nå :)
 
Tar hensyn når jeg er dårlig, får feks frokost på sengen de dagene jeg er kvalm, og står opp med mini. Må krangle med han om å få bære tunge poser med varer ;-)
Tåler også hormonene mine godt :)
 
Min har dullet litt ekstra med meg, lager mat, snakker om babyting og bærer alt hver gang vi handler noe, selv om jeg sier at jeg kan gjøre selv :p
 
Han synes det er så spennende med alt som skal skje fremover! Og veldig opptatt av å studere magen min for å se om det er blitt noen kul enda. ("ja, jeg synes det har blitt en liten bulk der altså.."). Han er også overraskende hjelpsom og forståelsesfull de få gangene jeg har fortalt at jeg har veldig vondt i magen eller er i dårlig form. Om det fortsetter slik tror jeg tiden fremover skal bli superbra, er så godt med en støttende samboer :) vi gleder oss begge to like mye til juli tror jeg!
 
Når jeg er dårlig sier han at jeg er flink til å være gravid og at han er stolt av meg som gjør dette for oss begge ... haha :)
 
Han kan vær hjelpsom, hjelpe meg hvis eg er dårlige og må ta det me ro, levere ungene i barnehage og på skole, står opp me dem. :) men ellers så behandle han meg som normal :p
 
Ingen ekstra oppvartning her heller, og det er greit :) Men skulle ønske det var mulig å få litt mer hjelp når jeg er syk. Var syk med halsbetennelse og oppkast i en uke. Han var minimalt hjelpsom. Jeg leverte i bhg siden han er umulig å vekke. Jeg stod opp med snuppa hver morgen siden han ikke gidder å legge seg før kl 03 på natta. Det var utrolig slitsomt. I går spiste han for mye mat og ble kvalm av det, og passet godt på at jeg fikk høre hvor forferdelig det er å være kvalm. :mad:
 
Han er flink til å ta de verste bleiene til mini siden jeg sliter med en voldsom kvalme denne gang. Lager av og til litt mat til meg hvis jeg spør ekstra fint. Men han er også mye på farten som vanlig så er jeg som sitter med det meste hjemme med mindre jeg ber han instendig om å hjelpe til med noe hjemme. Men han tok selv iniativ til at han vil være med på kontroller så sant det passer inn og har vært litt med på å se på søskenvogn og bilstol. Men er såpass tidlig ennå og tror han tenker litt på hva om noe skjer. Tror han føler seg tryggere på at alt går bra når vi kommer litt lenger ut i svangerskapet;-)
 
Han er veldig god, veldig god støtte når jeg har hatt denne superkvalmen, og nå som jeg har fått mage og vi har vært på ul og sett en sprellende liten baby så stryker han meg flere ganger daglig på magen og sier at nå spreller den nok der inne <3 :)
 
Ingen ekstra oppvartning her heller, og det er greit :) Men skulle ønske det var mulig å få litt mer hjelp når jeg er syk. Var syk med halsbetennelse og oppkast i en uke. Han var minimalt hjelpsom. Jeg leverte i bhg siden han er umulig å vekke. Jeg stod opp med snuppa hver morgen siden han ikke gidder å legge seg før kl 03 på natta. Det var utrolig slitsomt. I går spiste han for mye mat og ble kvalm av det, og passet godt på at jeg fikk høre hvor forferdelig det er å være kvalm. :mad:

Føler med deg ! enkelte (nå er jeg snill ;-) ) menn blir jo SÅ mye sykere og dårligere enn oss. De skulle bare visst. ✌
 
Back
Topp