Hvordan er leggerutinene deres?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Noen leser bok, andre bader, synger nattasang. Hva gjør dere?

Synger en sang eller leser en bok -varierer litt.
Men gjør det inne i vår seng, så legger jeg ungene i dine senger.
Felix skrur jeg på uroen til og gir tutten før jeg går utav rommet ;)

Gir tran og grøt, bader, tar på pysj, ammer på sengekanten mens jeg synger, pusser tennene, gir en god klem og suss og legger ned i sengen.

Med storebror så spiser han kveldsmat og ser på barnetv el på ipaden mens jeg legger lillesøster. Så er det kveldsstell på badet (vask eller bad), så leser vi og synger en sang.

gir grøt, bader/steller og tar på pysj, ammer på sengenkanten. sovner som regel på puppen da.

Får grøt og melk en halvtime/kvarter før leggetid. Ved leggetid bader hun. Får vann ved senga. Leser bok til hun blir lei. Slår av lyset. Legger ned og sier god natt. Hun sovner som regel momentant eller innen ti min.

Grøt, pysj, melk på rommet, legges i senga, natta:) Byner å lese bok når han blir litt større. Leser bok med storebroren, husker ikke når vi startet. Hvertfall ikke før han var ett år. Så hans rutine er kveldsmat mens lillebror legges. Pysj og så bok.

I grunn ikke noe fast, noen dager får han grøt før stell, andre dager stelles han før grøten. Legges bare ned, får sutta og kosen, sier natta og går ut.

Grøt, bad, pysj, tannpuss osv.. Ammer på sengekanten og legger han i senga.. Ligger/sitter som
Regel i senga ved siden av til han har sovna.. Noen ganger sovner han med en gang, men tar som regel Max 30 min. (Har tidligere sunget og lest bok men syntes han virker mer gira av det)

Ammer, grøt, pysj, tannpuss og litt kos. Inne på rommet sitter vi på sengekanten en stund og jeg synger to sanger til han. Legger han etter hvert i hans seng, sier god natt. Setter på "spilledåsa" vi har på babycallen og går ut av rommet. Noen ganger må vi en gang eller to inn i etterkant og gi han sutten.

Grøt, så går vi på badet og leker litt:) hun får krabbe naken rundt og lufte stumpen. Er gjerne på badet i 20 min.
Leker litt med tannbørsten, smører med krem hvis hun er tørr, får d-dråper.
Så tar vi på pysj, og sier natta til speilet:)
Pupp på rommet før hun legges i senga si.
Har stor sett sovna ved puppen, men ikke de siste par ukene.
Blir mye pupping og byssing.

Mat, kveldsstell, synger, nattbønn,
Ammer også er det natta :)

Grøt, kveldstell (vaske/bade, d-dråper,ny bleie, pysj), flaske med mme, tannpuss, sang og kos på sengekanten :)

Her er vi så kjedelige at vi bare putter i seng, gir nattakyss og sier go natt..

Her er vi så kjedelige at vi bare putter i seng, gir nattakyss og sier go natt..
Begynner i 18 tiden, men grøt, stell og pysj, varierer litt om det blir stell før eller etter grøt. Så får hun flaske og kos, så finner vi senga mellom 18.30-19.

Gir han mme, går opp og legger han og vips er han borte. Rekker ikkje så mykje :P

I går kveld la jeg henne uten å bade. Det gikk helt fint. Sovna momentant. Men så ble hun holdt våken en time lengre, så det var kanskje ikke så rart :-) samboer ville slippe å bade hver kveld, så da prøver vi å ikke gjøre det hver kveld...

Ingenting, eller hun får ei flaske i senga. Så er det natta. Enkelt og greit :)

Han får kveldsmat, tran og pupp etter hverandre, da er det rett ned for vasking av kropp (ansikt og rumpe med klut, bader kun 2 ganger i uka), smører med krem, tannpuss. På med pysj, kosing, nussing på sengekanten og så legge han ned i senga. Borte i løpet av 5 min :P

Back
Topp