hvordan er kynnene???

gull_ungen_min

Flørter med forumet
Jeg har ekstreme kynner denne runden. Jeg er for tiden under mye press på jobb, hjemme og av mange rundt meg. Det hjelper lite at samboeren er ute og reiser + at jeg har en vilter gutt på snart to som SKAL bestemme ALT!!!!
De er så vonde til tider at jeg må sette meg ned eller legge meg ned for å roe de, det gjør SYKT vondt. Flere som har det sånn? Kan det være stresset rundt meg tror dere?? Er ikke redd for å miste for de er nok helt ufarlige, men er slitsomt å ha så kraftige.

Om jeg stresser selv, eller når jeg legger meg, står opp. Generelt med aktivitet. Så kommer det så sterke smerter at jeg må enten gå de kjapt av meg eller legge meg i fosterstilling i senga mens jeg gnåler litt for meg selv. Er skikkelig ubehagelig. Får de ihvertfall 3 ganger pr. dag nå. Så skjønner akkurat hvorda du har det..

En jeg kjenner hadde også ekstremt mye kynnere med andremann, og da måtte hun pent roe ned, for det er jo ikke helt bra. Hun ble etterhvert helt sm, så du burde nok prøve å ikke stresse... vanskelig, men lykke til!

Jeg ville nok ha snakket med jordmor eller lege for å høre om det kan komme av for mye stress. Min jordmor sa jeg burde unngå for mye stress, så nå blir det en liten grad med sykemelding. Hun sa til meg: "din viktigste oppgave nå er å være gravid, og ta vare på deg selv og barnet i magen". Hvis du har en hjemmesit med en mye alene med en 2-åring ville jeg nok ha vurdert litt slakk på jobben. Kan ikke akkurat si til en 2-åring at nå må mamma roe litt ned:))

Lykke til!!

Så ubehagelig! Jeg hadde snakket med jordmor og mest sannsynlig vil hun at du skal ta deg litt fri fra jobb. Hvis det kan hjelpe deg ville jeg apsolutt gjort det! Lykke til videre og håper det blir bedre!

Jordmor spurte meg om jeg hadde kynnere allerede også. Siden jeg er alene med 2 barn. Jeg har ikke merket det enda. Og hun sa at man skal helst ikke ha så mye kynnere før man er i uke 20. Man kunne få det før også da, men var visst uvanlig. Og at kynnere ikke skal være vondt..... Bare ubehagelig. Kanskje du skal ta en tlf til jordmor å høre etter :) Er jo ingen fare, men mulig det blir mye stress for deg.

Jeg hadde mye kynnere i det forrige svangerskapet. Startet rundt uke 21. Det var aldri vondt, men magen ble helt hard. Og det var litt ubehagelig.

Back
Topp