Hvordan er kveldene deres? Og dagene?

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Hva gjør dere en typisk kveld? Her legger vi storebror kl.19 og etter det pleier vi å se en film eller serie. Babyen sover litt til og fra hele kvelden, men han er ikke så interessert i å ligge alene så det blir ofte til at vi bytter på å ha ham på brystet/ i armene. Han får på seg pysjen i kveldinga (et sted mellom kl.20-22) men gidder ikke å styre med å legge ham før vi legger oss selv, for da hadde vi ikke gjort noe annet enn å fly i trappene hele kvelden.

På dagtid gjør jeg for øvrig svært lite foreløpig. Når storebror er sendt i bhg går jeg en tur med hunden (og baby i sele på magen). Da sovner han gjerne så det tar noen timer før han sover en lengre økt igjen når vi kommer hjem. Så da blir det å veksle mellom å underholde ham/kose og å gjøre bittelitt husarbeid. Så fort han sovner prøver jeg å få meg en liten dupp selv, iom at det blir så lite søvn om natta.
 
vesla får mat i 19-20 tiden så er det bad også får hun tilbud om ei flaske til etter bade samtidig som vi koser og små prater sammen i sofaen. når hun blir søvnig går vi på soverommet og da ligger jeg og stryker på henne til hun sovner, klokka blir fort 21.30 før hun sovner. etter det koker jeg flasker og ser litt på tv før jeg legger meg.
vi står opp i 6-7-8 tiden, har en regel på at alt før 6 er natt så vis hun våkner for mat før det legger vi oss og sover igjen :) vi koser oss hele dagen, hun blir fort overstimulert og sliten, så sover store deler av dagen også. er ute og triller nesten hver dag, det elsker hun! sover babyen deres mye? vesla sover en 14-16 timer i døgnet fremdeles, syns det er mye. husarbeid, bryr jeg meg ikke så mye om enda :p tar det aller nødvendigs.
 
Her går dagene og nettene i ett:p men det går fint! Nyter baby og vet at plutselig er babytiden over!!! Så tar ting som det kommer og er glad for at jeg har en baby som ikke er mye plaget av mageknip, hun er ganske rolig:) Vi begynner med rutinelaging senere og nå sover vi når det er mulighet:) Har tre andre barn som krever sitt, men de leker masse og underholder hverandre så faktisk lettere å få nr fire enn nr to:D Så sier som "Mari" tar det aller nødvendigste husarbeidet og prøver slappe av, gå tur og kose oss!
 
Ett eneste helvete.. Sover aldri.. Har to barn som er sjalu og kontaktsøkende på meg, og krever sitt hele dagen.. Og en liten baby som er døgnvill og kosete på natta. Gleder meg til søvn som varer mer enn max 2t. Er ikke så positiv ser jeg.. Men det kommer seg med mer søvn etterhvert.. Foreløpig har jeg mer enn nok med å komme meg gjennom én dag av gangen. Er fortsatt så sliten av lite søvn at jeg hverken er ute å går tur, eller sosial på noen som helst måte. Kommer det folk på besøk, gjemmer jeg meg på rommet og gråter fordi jeg er så sliten og ikke orker underholde og smile til folk enda..
Eneste positive er at jeg vet det blir bedre etterhbert.


Villemo
 
Ett eneste helvete.. Sover aldri.. Har to barn som er sjalu og kontaktsøkende på meg, og krever sitt hele dagen.. Og en liten baby som er døgnvill og kosete på natta. Gleder meg til søvn som varer mer enn max 2t. Er ikke så positiv ser jeg.. Men det kommer seg med mer søvn etterhvert.. Foreløpig har jeg mer enn nok med å komme meg gjennom én dag av gangen. Er fortsatt så sliten av lite søvn at jeg hverken er ute å går tur, eller sosial på noen som helst måte. Kommer det folk på besøk, gjemmer jeg meg på rommet og gråter fordi jeg er så sliten og ikke orker underholde og smile til folk enda..
Eneste positive er at jeg vet det blir bedre etterhbert.


Villemo
Uff, dette er ikke noe særlig! Er du hjemme med 3 barn hele dagen?

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Første dag alene hjemme uten pappan. Vi sto opp kl 0915. Da har vi vært oppe 3 ganger i løpet av natta, fra midnatt til 06. Her sover vi sjelden mer enn 3t i strekk. Jeg finner ferdigsmurte brødskiver i kjøleskapet og kaffe på termos som er laget av far på morgenen, -han står opp med 2 skolegutter kl 07.
Hiveri meg mat og drikke mens baby ligger og prater/kaver, og må ta et bæsjebleieskift på slutten av frokosten. Så får han en skvett melk og sovner. Da går jeg i dusjen, og er ferdig stelt kl 1115. Setter på en maskin klær. Nå sover han ennå, mens jeg spiser sjokolade og sjekker ting på nett. So far, so good. Syns det er kaldt ute, så blir nok bare inne i dag å. Jeg har vært utrolig lite ute, kun 3 ganger på 2 uker. Har vært sliten og det er kaldt :) Ser frem til mer farting til våren.
Foreløpig har det ikke vært kjedelig. Vi har hatt endel besøk og hvilt oss.
På kvelden er det legging av alle 3 barna mellom 20.00 og 22.00, flyr frem og tilbake mellom soverommene, og når det er stille, kryper også jeg til køys. Det blir lite tv og underholdning på kveldene, men akkurat nå er jeg mer gira på en time søvn.


Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Ett eneste helvete.. Sover aldri.. Har to barn som er sjalu og kontaktsøkende på meg, og krever sitt hele dagen.. Og en liten baby som er døgnvill og kosete på natta. Gleder meg til søvn som varer mer enn max 2t. Er ikke så positiv ser jeg.. Men det kommer seg med mer søvn etterhvert.. Foreløpig har jeg mer enn nok med å komme meg gjennom én dag av gangen. Er fortsatt så sliten av lite søvn at jeg hverken er ute å går tur, eller sosial på noen som helst måte. Kommer det folk på besøk, gjemmer jeg meg på rommet og gråter fordi jeg er så sliten og ikke orker underholde og smile til folk enda..
Eneste positive er at jeg vet det blir bedre etterhbert.


Villemo
Huff, føler med deg:( Bra innstilling da, at du tenker at det går over. Det er godt å tenke på at det mest sannsynlig er en rutine på plass når våren kommer og det er deilig å være ute. Nå er det jo faktisk litt greit at det er så dårlig vær, for da er det ikke noe å stresse med å komme seg ut heller:) Lykke til, plutselig er de ikke små lenger!
 
Min lille er våken flere ganger om natten og er døgnvill hun og! Er ikke så lett, men har en mann som er hjemme og han tar over på morningen sånn at jeg får noen timer sammenhengende. Bare et par mndr til så er våren her og kanskje vi får til rutiner på legging?!! Gleder meg til hun blir så stor at jeg kan legge henne i vognen slik jeg gjorde med de andre! Ellers går det veldig opp og ned! Husk vi er i barseltiden enda og da er det lov å la alt være snudd på hodet:) Det kommer seg og da vil tårer være glemt!!! Stå på!
 
Neida. :) Er ikke alene med 3 barn hele dagen. Men var det i jula..og det var tøft. Den ene er 10år og går på skolen. Og den andre er 4år og er i bhg. Men og organisere alle sammen hver morgen, etter en uendelig lang natt eller prøve å være en blid og hyggelig mamma på dagen/eftan er ofte vanskelig når man er utslitt av lite søvn.. Men som vi alle ser ut til å være enig i. Er jo ikke lenge før det blir bedre :) og godt og belyse de litt mindre morsomme sidene ved å få barn også. Alt er ikke så moro hele tiden. Men jeg koser meg uendelig mye med verdens vakreste lille gutt <3 så det ér verdt det.


Villemo
 
Må bare si dette; Kjøpte Ergobaby baby swaddler før fødsel fordi storebror var helt ekstrem på å kave. Han klarte ikke å sove uten at vi surret ham stramt inn i et klede, så da jeg så dette produktet tenkte jeg at jeg skulle være føre var - i tilfelle lillebror var likens.

Han var imidlertid veldig rolig - de første to ukene... Den siste uken har han vært veldig urolig og kavete, og jeg har testet baby swaddleren ved to anledninger (om natta). BEGGE gangene har han sovet rolig "hele natta" (2-3 timers intervaller kun avbrutt av amming). Det betyr at jeg har fått 2-3 timers sammenhengende søvn x 2 i løpet av natta, og det er sykt å si at DET er luksus:D For et fabelaktig produkt (selv om det ser ut som en miniatyr tvangstrøye, haha)!
 
Back
Topp