Hvordan er kroppen nå?

Ennovy89

Forelsket i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Noen som har begynt å merke på kroppen at det vokser et lite nurk inni der? Mener ikke kvalme osv fra første perioden, men mer ryggsmerter, bekkenløsning, svangerskapsdiabetes osv. Utfordringer ved at barnet vokser.
Jeg selv merker at korsryggen blir veldig fort sliten og vond. Spesielt hvis jeg må gjøre ting etter jobb, og ikke hjem å slappe av. Burde nok styrke ryggen litt, men var det å få gjort det da.. Merker også at de vanlige jeansene mine klemmer såpass på magen, at jeg blir uvell lenge etter at de er tatt av.
 
Bekkenløsning, men det har jeg hatt siden uke 10 :p Tisser oftere enn før. Ellers ingenting. Ingen forandring på magen, har ikke begynt med gravidbukser enda, ligger på magen i senga nå og surfer på nett.

Edit: puppene har blitt enorme. Måtte kjøpe nye bher ganske tidlig. Også er jeg tett i nesen, føler meg utslitt og plages med mye hodepine, men sånn har det vært siden jeg ble gravid, så tenker ikke på det som noe nyoppstått.
 
Last edited:
Føler meg super tung og treg i kroppen. Fremdeles under startvekt men likevel skikkelig tung følelse. Bekkenet er stivt og til tider smertefullt så tror det spiller inn. Kvalmen er det enda. Tunge store bryster som enda er vonde.
Ellers merker jeg det godt med at det strekker i magen, sparker og turner inni der. Magen er stor i forhold til de to andre graviditetene. Tisser hele tiden og har halsbrann pga noe jeg rekker med er mer press på innvollene rett og slett hehe.
Ellers har jeg hormoner på bærtur. Får latterkrampe ut av det blå og ler til det går over i gråt. Slitsomt
 
Bekkenløsning her og en kul på magen som er større enn de andre svangerksapene. Ingen problem å se at jeg er gravid nå. Ellers egentlig ganske fin form igjen. Får nyte mens man kan.
 
Ja vondt i korsrygg etter jeg har brukt beina og kroppen mye,feks på jobb! Blir uvel av å ligge på ryggen,kan ikke ligge på magen mer. Tisser konstant..har en grei kul som ikke kan skjules mer så man ser det godt! Ellers er formen super,klager ikke overhodet :) føler meg som meg,bare med en større mage :)merker det jo også i forhold til daglige spark fra vesla i magen :)
 
Last edited:
Magen har begynt å komme. Og i går var første gangen jeg kjente på bekkensmerter, var veldig travelt på jobb med mye gåing fram og tilbake. Ellers i fin form [emoji5]
 
Magen er der og kjenner masse liv. Ubehagelig å ligge på magen og når førstemann vil ligge å kose på meg. Haha ikke noe hensyn å få fra en nesten 2 åring [emoji28]
Kjenner jeg begynner å bli fortere sliten, orker ikke stå så lenge pga. kynnere. Har mye kynnere! Sover dårlig og tisser mye [emoji2372]
 
Føler meg stor og tung i kroppen. Bekkenet, halebeinet og korsryggen gjør vondt hvis jeg beveger meg mye, og kan verke i flere dager etter en times gåtur. Har halsbrann sporadisk. Begynner å merke at magen er der når jeg bøyer meg mot føttene, det kan være litt ubehagelig. Ellers sliter jeg litt med å strekke til som mamma, husmor, kone og i 100% jobb, så vurderer om jeg skal be om gradert sykemelding neste gang jeg er hos legen. Tidsklemma og stress påvirker meg i mye større grad nå enn før, både fysisk og psykisk... Et par timer mindre på jobb hver dag tror jeg hadde gjort underverker for hverdagene mine nå for tiden.

Det positive er jo at jeg kjenner spark og dult fra han eller hun inni magen, og det er bare såå koselig:Heartred
 
Har fått ganske stor mage, navlen popper snart utover faktisk [emoji85][emoji23]

Veldig store tunge bryst som er vonde! Mannen er helt sykt fascinert over hvor svær de er blitt [emoji23]

Bekkenløsning

Hormonell

Tisser mye

Vondt i ryggen når jeg går mye
 
Uff, får vondt på alle deres vegne, men takk for at dere er så ærlige:Heartpink Jeg trodde at det lille jeg har, var alt for tidlig å ha, og at jeg måtte skjerpe meg litt. Men da skjønner jeg at det er mange som har der værre en meg. Har veldig mange venninner som har gått gravide, men kan ikke huske at de hadde vondter og plager så tidlig. Derfor jeg lurer litt, men kan hende de hadde det, men ikke ville si noe.
 
Uff, får vondt på alle deres vegne, men takk for at dere er så ærlige:Heartpink Jeg trodde at det lille jeg har, var alt for tidlig å ha, og at jeg måtte skjerpe meg litt. Men da skjønner jeg at det er mange som har der værre en meg. Har veldig mange venninner som har gått gravide, men kan ikke huske at de hadde vondter og plager så tidlig. Derfor jeg lurer litt, men kan hende de hadde det, men ikke ville si noe.

Jeg sier heller ikke så mye til andre, de tror nok at alt er tipp topp siden jeg ikke er kvalm eller spyr;)
 
Konstant litt tett nese og nesa renner når jeg er ute. Svimmel hvis jeg må stå i ro mer enn 5-10 min. Øm i symfysen når jeg går. Blir fortere sliten og tungpustet. Kortere lunte enn vanlig. Puppene er ømme når 3-åringen kommer borti. Raskere mett enn vanlig. Men alt i alt synes jeg det går ganske bra, blir nok mer slitsomt senere.
 
Oppblåst mage slik at magen har blitt en stor kule. Vondt i korsrygg og bekken. Blir tungpustet og kraftløs av å stå 5 min på kjøkkenet. Veldig fort slite av å lage middag. Nesen renner hele tiden. Tett i ørene. Må løpe på do for å tisse hele tiden. Halsbrann etter hvert måltid
 
Er blitt 50% sykmeldt pga bekkenløsning, ellers vært mye sliten og har ikke orket å gjøre så mye hjemme! Magen er blitt ganske stor allerede og merker hen inne i magen godt :happy:
 
Bekkeløsningen har blitt skikkelig ille plutselig. Var kommet inn i en god rutine med trening, men nå er det bare å glemme det opplegget jeg kjørte for noen uker siden. Au! :-( Ikke bare bare å ta det med ro i hverdagen med to barn og studier heller. Ellers føler jeg at graviditeten virkelig har begynt å påvirke andre deler av kroppen også, føler jeg har lagt på meg en del på rumpe og lår og i ansiktet også nå, og magen strutter som bare det (første gangen var det bare såvidt man så det i uke 18/19). Og nytt av denne uken er halsbrann. Oh joy! Andre-trimester-energien ser ut til å ha unnlatt å dukke opp denne gangen;)
 
Jeg har virkelig ikke noe å klage på når jeg ser alle dere som har så mye plager allerede. Sender varme tanker!:happy:
Bekkenet og korsryggen har begynt å melde sin tilstedeværelse så vidt. Når jeg er ute å går lengre turer eller kjører lenge bil kan det verke ganske ille. Det aller verste var imidlertidig å fly... fysj a meg så vondt det var:dead:
Noe syre innimellom, regner med det bare vil øke på. Det jeg sliter aller mest med er søvn, og det påvirker jo sitt. Jobber som nattevakt i kommunen, og har ikke vært bare bare å få tilrettelegging, men ser endelig ut til å ha løst seg. Ganske stor kul på magen allerede, føler den har vært sånn her siden ganske tidlig men nå stoppet opp litt. Så håper alt er som det skal:sorry: heldigvis oul på fredag!:)
 
Magen er ganske stor. Har brukt gravidbukser siden veke 12 ca. Den er i vegen når eg bøyer meg fram. Kan ikkje ligge på mage eller rygg.

Har også vore plaga med bekkenet siden veke 12. Det har blitt litt bedre etter regelmessig behandling hos kiropraktor og at eg gikk ned til 80% jobb. Men trening, tur osv er utelukket. Så eg blir ikkje akkurat i god form, og er superanpusten etter å gå opp ei trapp :p
 
Back
Topp