Hvordan er kostholdet deres jenter?

katrin

Betatt av forumet
Sitter å lurer litt...Leser så mye om hva som er riktig kosthold for gravide osv.
Jeg spiser brødskiver, melk, middag osv. Tar tran i tillegg, og litt snacks innimellom:-)
Prøver å kutte ned på brusen, som er en god venn..hehe..
Føler jeg spiser det samme som før, men tenker en del på matinnholdet...

Så jeg lurer på hvordan dere har det? Har dere endret kosthold eller fått noen tips med jormor/ lege ang kosthold?

Klems..

Takker for svar..

tipset jeg fikk av legen min var å spise lite og ofte.. er ikke flink til det, men mye bedre enn før, da[;)]

ellers var det NULLtoleranse for COLA hos meg de første 12ukene, men nå drikker jeg endel pepsimax for å roe ned kvalmen.. -er kvalm ennå, jeg, ja.. ellers unngår jeg pølse/skinkepålegg som har vert åpnet et par dager.
Reker/sjømat har jeg aldri vert glad i, så endelig kan jeg skylde på at jeg -TROR- det kan være skadelig for barnet[;)].
Drikker mye.. mest melk og vann, og endel eple/appelsin-juice + nå altså pepsi mot kvalmen[:)]

i dag spiste jeg pasta med skinkeost på..
(skinkeosten smelta og det var KJEMPEGODT så lenge det var varmt [;)]) Namnam!

prøver å spise variert, og har blitt flinkere til å spise varm middag hver dag, er ikke fullt så lett når mannen jobber ettermiddagsskift, men i dag jobber han formiddag igjen, og vi skal ha pannekaker når han kommer hjem[:D]

Vanskelig dette med maten synes jeg. Er ikke bestandig at matlysten er på topp, men må jo bare prøve å stappe noe i seg. Spiste veldig ,ye frukt til å begynne med, men det har jeg liksom gått lei av. Ellers så spiser jeg det jeg spiste før, det var det rådet jeg fikk. Prøver å unngå gatekjøkkenmat, men unner meg det en gang i blant.
Ellers drikker jeg mest vann + melk og sitronvann. Brus har jeg bestandig vært stor tilhenger av, men det frister ikke så mye mer. Kanskje pga halsbrann. Litt snop blir det da også innimellom.
Spis det du vil du, men tenk gjerne på å få i deg nok vitaminer. Brokkoli, paprika, banan er vitaminrike....

hei jeg prøver å tenke sunere , men godteriet og brusen er en veldig go venn her [&:]
men jeg prøver og erstate det litt med frukt og grønnt. har vært litt likere den siste uka ja [8D]
så jeg håper jeg greier og trappe mer og mer ned etter hvert ja [:D]

Back
Topp