Hvordan er kostholdet deres jenter?

Staffie *venter nr2*

Flørter med forumet
Ja....som overskriften sier, lurer jeg på om dere er er flinke å tenke på kostholdet deres med spire i magen, eller om dere lever som vanlig?

Tenker dere over hva og hvordan og hvor mye dere spiser?

Har dere gjort dere noen tanker om det fremover?

Trener dere?

Grunnen til at jeg tenker på dette, er at jeg i forrige svangerskap ble litt av ei dundre....ja ei dundre rett og slett. Var mye dårlig, og måtte sitte/ligge mye. Ble rastløs, deppa osv, og la på meg svimlende 28 kg......var i allefall da jeg slutta å gå på vekta .

Jeg skal ikke skylde på noe annet enn meg selv. Jeg spiste mye og feil. Enkelt og greit.

Grunnet symfyseproblemer i etterkant av fødselen, fikk jeg heller ikke trene før 7 mnd etter at datteren vår ble født. Jeg gikk raskt ned 14 kg....resten hadde jeg spist på meg . Det var tøft.

Jeg var slank før graviditeten og følte meg fæl. Selvfølelsen var lav, selv om jeg så klart var stolt over barnet vårt.

Jeg begynte på Grete Roede diett så fort jeg var ferdig med å fullamme, gikk på det i 3 måneder, og da jeg etterhvert kunne trene, kom jeg meg NESTEN tilbake til utgangspunktet. Alderen har visst innhentet meg litt, og det legger seg mer på lettere enn tidligere.

Da jeg ble gravid nå, var jeg nettopp ferdig med 30 days shred, og var 2 kg fra før første graviditet.

Denne gang har jeg bestemt meg for å være flink med kosthold og bevegelse. Satser på å holde meg i bevegelse og trene moderat.

Begynner på ny Grete Roede kurs når jeg passerer 12 uker (om jeg er så heldig så klart) ikke for å slanke meg, men for å se hvor mye og hva jeg skal spise av mat, for å begrense unødvendig vektoppgang.
Det har vært en hard jobb å få av graviditetskiloene og jeg har ikke lyst på den jobben igjen!

Det var min avhandling....hehehe....

Hva med dere??

jeg håper faktisk jeg legger på meg, er altfor tynn..
men nei, jeg spiser helt vanlig og har ikke blitt noe sunnere gitt..verken i matveien eller trening(hva er det?)..men holder meg unna matvarer som ikke er anbefalt osv da, og tar folat.. hvis det kan kalles å være sunn, så tror jeg at jeg er akkurat sunn nok til at det går bra med begge to

Jeg er mer i dine "sko" og vil ikke opp i vekt. Jeg har akkurat gått ned 25 kilo og egentlig ikke klar for å legge på meg men lite jeg får gjort annet enn å fortsette som før så lenge det går. Jeg trener 3-4 ganger i uka og spiser normalt sunt kosthold.
Sist jeg var gravid la jeg på meg 12-15 kilo og håper det ikke blir så mye nå! :)

Siden jeg har en del kg for mye etter forrige graviditet skal jeg være mye mer bevisst på hva jeg dytter inn i munnen. Begynner i morgen (hadde planer om det uansett hehe) og håper at jeg ikke legger på meg så mye fremover. 

Skal også fortsette med trening så lenge det lar seg gjøre :) 

Har fått klar beskjed jeg må prøve å få lagt på meg mer denne gang.
Første gang la jeg på meg 2 kilo til uke 28
Andre gang la jeg på meg 3,5 kilo te uke 39 så jeg var 61,5 når jeg fikk na og kom hjem fra føden var jeg 54. Er 170 høy så det er for lite men har starta likt denne gang og. Låg på  mellom 57,5-58 (noe jeg trives på, ikke mindre) og nå er jeg nede i 56. Mister matlysten på grillmat og alt tilbehør når jeg er gravid men liker veldig godt sunn mat da. I går lagde jeg pølse lapskaus så kommer til å leve på sånn mat framover ;-)

Frokost har jeg aldri vært tilhenger av men spiser 3-4 knekkebrød og samma te kvelds.
Andre gang da spydde jeg før jeg tok testen te den dagen jeg fikk na og denne gang har jeg hatt diare siden jeg ble gravid så håper det gir seg og legger på meg normalt.

Jeg prøver å passe på hva jeg spiser...men er egentlig bare usunn mat som frister...
Burde ikke lagt på meg noe overhodet i dette svangerskapet da jeg har 15 kg for mye...
Så da går det i knekkebrød med pålegg på og små porsjoner med middag...
Aktivitet er det så som så med, men prøver å gå til og fra skolen noen dager i uken, 25 min hver vei...

Takk for svar .

Foreløpig er jeg ikke såååååå lysten på usunn mat som jeg var forrige gang, men det kan jo snu raskt.

Jeg spiser 5 måltider om dagen, i tillegg til noe frukt og melk, så jeg klarer meg greit så lenge jeg ikke blir sulten.

Lørdag er imidlertid kosedag

Jeg har prøvd å legge kraftig om på kosten... Har slutta med pepsi max og spiser mer frukt og grønt enn før. Har en del kg for mye i utgangaspunktet, så må gjøre mitt beste for å ikke legge på meg unødige kiloer... Jeg har blitt plaget med utrolig treg mage, så prøver å spise ofte og lite. Har de siste dagene holdt meg unna rødt kjøtt, da det tilsynelatende stoppa helt opp i systemet :( Brødskive med leverpostei er det det går mest i, også en del frukt og yoghurt, og fisk eller kylling til middag. Før spiste jeg alt for mye sjokolade hver dag, og har klart å kutte ned kraftig! Håper jeg klarer å holde meg på den sunne sti, ellers er jeg redd det kan bli altfor mange ekstra kilo....

Har nesten inget kosthold hehe... Har vært så dårlig de to siste ukene at jeg lever på knekkebrød, litt middag, vann og melk. Har gått ned ett kg siden sist uke, håper det snur snart... Var godt i gang med trening men har ikke sjangs nå, null energi så det er kjedelig:-( 

Regner jeg kommer sterkt tilbake om noen uker! Savner litt snop og coca-cola.... 

Back
Topp