Hvordan er julaften hos deg???

*4barnsmamma*

Gift med forumet
Hva gjør dere på julaften?? Tradisjoner?? Noe dere vil begynne med for gullene våre??

Her begynner dagen med Julefrukost, en av få dager i året jeg dekker på og vi koser oss med frukosten[:)] Så er det TV og avslapping. Jeg kommer fra en liten bygd og der har foreldra til bestevenninna mi en tradisjon med at nissen kommer i låven og deler ut julegaver til barna på hele bygda[:)] Har vert å tittet hvert år, men i år tror jeg vi må ordne en gave til Isabell som hun får av Nissen[:D] Etterpå er alle som var med på låven inne hos denen familien og spiser grøt og håper på mandel! KJEMPEKOSELIG

Så drar vi tidlig til sviugermor og skal tilbringe hele kvelden der!! God mat, en liten "pause" med kaffi røyk og baylies til alle utenom meg[8D] Også er det tid for gavene!

Gleder meg som en liten unge i år pga Isabell. Føler Julen får en helt ny betydning[:D][:)]

Hvordan blir det hos dere da???[:D]

ORIGINAL: mamma88 og Sunniva

Står opp ca klokka 9, ser Askepott, mens vi spiser julefrokost og godiset i julestrømpa, så reiser vi på graven til sambos bestefar og tenner lys, før det er hjem igjen å sette ribba i ovnen, og så er det nissegrøt klokka 12, så koser vi oss masse og pynter oss, ser på Disney på tv klokka 14, før svigers og co kommer klokka 16, da blir det masse god mat og riskrem med mandel til dessert, så begynner vi med gaveutdelinga ca 17.30. Ca klokka 19 skal Sunniva i seng, før vi tar kaffe og kaker mens vi fortsetter med gaveutdelinga, hvis det er igjen noen gaver. Etterpå blir det bare kos foran tv'n med kaker og godis, før folket reiser hjem..

Gleder meg masse[:D][:D][:D]

Oj... var ikke det litt tidlig da??[8|][:)] Bruker dere alltid åpne så tidlig eller er det siden sunniva skal legge seg klokken 7??

Isabell skal få holde på til hun stuper selv hun på julaften[;)] Tenkte hun skal få seg en sen lur så er hun våken lenger[:)][;)]

Vi er annenhvert år hos våre forelre. I år skal vi til mine foreldre. Står opp om morningen og lager god frokost. Videre blir det nok en god tur med hunden og sløving foran tv. Så drar vi til mine foreldr og spiser middag og åpner pakker. Vi kommer nok til å overnatte der så Sondre kan lalla når han er klar for det. Synes det er så fælt å vekke han om natten for å dra hjem[8|]

her starter den 24 med at barna kommer hoppende opp i senga å forteller att nissen har vært her med strømpe og alt som er oppi, så ser vi\dem på tv mens julefrokosten blir laget[:D][:D] ååååååå det er godt. så ser vi litt til på tv og spiser frukt og snop.

før reiste vi alltid til svigers kl 15, men når jeg ble alene med di to største så er det jo å begynne med middag etterhvert..

etter middag gjør vi klar for dessert...

så er det gavene da[:D][:D][:D][:D] da tar det helt av

Back
Topp