Hvordan er hvilepulsen din?

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Har fulgt med litt på denne siden jeg har Fitbit-klokke.
Før graviditet var hvilepulsen 59-60, men nå ligger jeg på 70-71. Det har steget jevnt helt siden positiv test.
Leser at dette er helt normalt, så er litt gøy å se at den er der oppe, og da blir det jo litt mer forståelig at jeg føler meg så sliten og tungpustet :p
I følge Helsedirektoratet er det vanlig at hvilepulsen stiger med 10-15 slag under graviditet.
Hvordan er hvilepulsen din nå?

Jeg har ikke målt før graviditet men det er veldig merkbart nå at den har steget [emoji33] Forsåvidt godt å få noen flere av disse tydelige tegnene [emoji4]

Spennende at du skrev en tråd om dette, skulle gjøre det selv i dag! Jeg har også Fitbit, og for meg har det faktisk vært et klart tegn begge gangene jeg har vært gravid at jeg har fått økt hvilepuls. Er i rimelig god form og har normalt en hvilepuls på litt over 50. Nå er den på ca. 70. Men merker at jeg stresser med å hele tiden sjekke pulsen. Hvis den går litt ned igjen stresser jeg fordi jeg tror det er en ny ma. Så Fitbiten har måttet vike noen ettermiddag når jeg har alt for mye tid... :p

Spennende at du skrev en tråd om dette, skulle gjøre det selv i dag! Jeg har også Fitbit, og for meg har det faktisk vært et klart tegn begge gangene jeg har vært gravid at jeg har fått økt hvilepuls. Er i rimelig god form og har normalt en hvilepuls på litt over 50. Nå er den på ca. 70. Men merker at jeg stresser med å hele tiden sjekke pulsen. Hvis den går litt ned igjen stresser jeg fordi jeg tror det er en ny ma. Så Fitbiten har måttet vike noen ettermiddag når jeg har alt for mye tid... :p

Sjekker hele tiden jeg også og ofte det første jeg gjør før jeg står opp om morgenen :wacky:

• Liker
Reactions: HJT
Måtte måle nå. Den var på 88! Har jo kjent at jeg har høyere puls, men at det var så inni F. [emoji28] ikke helt hvilepuls da.. har vært i ro i ca 5min da jeg målte.

Min ligger også på rundt 70! :D Det er jo helt normalt. Mye som skjer i kroppen og en betraktelig økning i blodvolum, så det pumper ekstra godt nå :)

Ligger normalt på ca 63. Er oppe i ca 73 nå. Har jeg ikke tenkt på å sjekke en gang. Morro [emoji3]

Fin hvilepuls har falt litt nå og da blir jeg jo bekymra selvfølgelig :banghead:
Noen andre som ser at den svinger litt?

Fin hvilepuls har falt litt nå og da blir jeg jo bekymra selvfølgelig :banghead:
Noen andre som ser at den svinger litt?
Ja, og du må ikke stresse med det! Her er det annenhver dag med opp og ned i hvilepuls, og det er helt normalt. Det er vanlig at hvilepulsen stiger med 10-15 bpm gjennom graviditeten, og ikke bare i begynnelsen. Så no worries! :) Jeg må legge fra meg Fitbiten når det blir for gale... :p

Ja, og du må ikke stresse med det! Her er det annenhver dag med opp og ned i hvilepuls, og det er helt normalt. Det er vanlig at hvilepulsen stiger med 10-15 bpm gjennom graviditeten, og ikke bare i begynnelsen. Så no worries! :) Jeg må legge fra meg Fitbiten når det blir for gale... :p

Hehe, takk for at du roer meg, kan bli litt galt når man sjekker Fitbiten ti ganger om dagen :p

Back
Topp