Hvordan er hverdagen som prøver?

Oi, gratulerer så mye!!!!
Virker som om du har levd ganske normalt og selv om man skulle drikke, snuse eller feste, så blir jo folk uplanlagt gravid rett som det er og det går jo fint. Takk for ærligheten din :Heartred
Håper spira sitter som støpt og at det dukker opp en liten september/oktober baby for deg! Masse lykke til:Heartred

EDIT: blir vel «ganske normalt pluss medisiner», for det får man vel ikke slengt etter seg uten grunn. Godt å høre at det fungerte for deg! Og gratulerer med vektnedgang også. Har selv gått ned 11kg det siste året, men det betyr bare at jeg er tilbake til vekta før graviditet med baby1. Godt å være tilbake før jeg legger ut på ny reise :happy:
Takk! :) Ja, folk får jo unger når som helst. Har blant annet ei venninne som ikke fant det ut før ved 13 uker, og før det hadde hun mer enn én fuktig kveld. Gutten hennes er nå en nydelig, oppvakt 3-åring, og han er bare et eksempel på mange sånne tilfeller.

«Normalt pluss» er vel en god måte å si det på. Det er jo ikke helt vanlig å trenge medisiner (selv om det virker sånn her inne), men det er flott at man har muligheten. Og det har tydeligvis vært god drahjelp for oss.

Lykke til! :)
 
Verken røyker eller snuser (ikke samboer heller), så det er ikke et tema her. Drikker svææært sjeldent, så det er heller ikke noe jeg tenker stort på. Drakk alkohol 2 ganger i 2019 liksom :hilarious: Men jeg skal på julebord i slutten av denne syklusen, så om jeg blir gravid aner jeg ikke hvordan jeg skal fikse det :wacky:

Ellers holder jeg meg unna salami og andre ting gravide ikke bør spise, rett og slett fordi MA’en jeg hadde har gjort meg litt paranoid.. Tar folat og multivitamin, og prøver å leve normalt sunt.

Tester etter EL for første gang denne pp’n :)
 
Kan legge til at jeg fikk positiv graviditetstest i kveld.... og i går var jeg på byen og drakk både øl, cider, vin og drinker, og i dag koste jeg meg Max med både roastbiff og mykost til frokost. Ingen ting å gjøre med det, og jeg er bare glad for at jeg ikke har lagt restriksjoner på meg selv etter åresvis med mislykket prøving. :)

Gratulerer!! :Heartred
 
Vi har prøvd i ett år nå. Har hatt sykluser der jeg har begrenset snusbruken noe, men ikke blitt gravid. Har blitt gravid to sykluser, men mistet før uke 5. Skal vi være så heldige at det blir en spire, så slutter jeg selvfølgelig med snusen! Etter langvarig prøving så "må" man bare leve nogenlunde som normalt, blir nok koko av å tenke på prøving og bebis hver dag... Generelt aktiv i hverdagen, spiser sunn og usunn mat om en annen;P Tar multivitamin og folat :)
 
Vi har prøvd i ett år nå. Har hatt sykluser der jeg har begrenset snusbruken noe, men ikke blitt gravid. Har blitt gravid to sykluser, men mistet før uke 5. Skal vi være så heldige at det blir en spire, så slutter jeg selvfølgelig med snusen! Etter langvarig prøving så "må" man bare leve nogenlunde som normalt, blir nok koko av å tenke på prøving og bebis hver dag... Generelt aktiv i hverdagen, spiser sunn og usunn mat om en annen;P Tar multivitamin og folat :)
Den snusen altså :hilarious: tror jeg skal prøve å kutte den ut om noen dager når jeg begynner å teste for å finne EL.
Håper spira deres sitter i år og at det kommer en liten en snart!
 
Den snusen altså :hilarious: tror jeg skal prøve å kutte den ut om noen dager når jeg begynner å teste for å finne EL.
Håper spira deres sitter i år og at det kommer en liten en snart!

Ja, jeg vet :hilarious: Tenker på at barn nr. 2 ble til på et veldig uplanlagt blunk, og da snuste jeg også i forkant. Så jeg tror det er flere, mer vesentlige variabler som spiller inn :rolleyes: Men selvfølgelig er det jo dokumentert at det begrenser oddsen:shy:
 
Ja, jeg vet :hilarious: Tenker på at barn nr. 2 ble til på et veldig uplanlagt blunk, og da snuste jeg også i forkant. Så jeg tror det er flere, mer vesentlige variabler som spiller inn :rolleyes: Men selvfølgelig er det jo dokumentert at det begrenser oddsen:shy:

Den siste setninga der ga meg motivasjon til å pælme boksen, faktisk. Blir en siste før jeg legger meg, men sååå skal jeg se om jeg kan gå cold turkey. Mannen snuste ikke forrige svangerskap heller, men gjett hvem som kjøpte en boks snus i kiosken på fødestua da :hilarious: Han o_O
 
Den siste setninga der ga meg motivasjon til å pælme boksen, faktisk. Blir en siste før jeg legger meg, men sååå skal jeg se om jeg kan gå cold turkey. Mannen snuste ikke forrige svangerskap heller, men gjett hvem som kjøpte en boks snus i kiosken på fødestua da :hilarious: Han o_O

Det er så teit vettu....:hilarious: Holde seg unna i såå mange måneder, og så være så viljesvak å begynne igjen. Jeg gjorde det da jeg var ferdigamma med nr.2:facepalm: og da var han over 1 år :bag::hilarious:
 
Last edited:
Det er så teit vettu....:hilarious: Holde seg unna i såå mange måneder, og så være så viljesvak å begynne igjen. Jeg gjorde det når jeg var ferdigamma med nr.2:facepalm: og da var han over 1 år :bag::hilarious:
Skyldig her også:bag: Slutta å snuse når jeg ble gravid med første, så klarte jeg å begynne igjen når han var over 1 år, etter nesten 2 år snusfri:facepalm: Ikke lett med den viljestyrken.. teit å begynne igjen! Nå må jeg jo slutte en gang til når jeg blir gravid med nr.2:p...
 
Skyldig her også:bag: Slutta å snuse når jeg ble gravid med første, så klarte jeg å begynne igjen når han var over 1 år, etter nesten 2 år snusfri:facepalm: Ikke lett med den viljestyrken.. teit å begynne igjen! Nå må jeg jo slutte en gang til når jeg blir gravid med nr.2:p...

Jupp:hilarious: Nå har sambo greid å slutte:woot: da må jaggu jeg også få det til!
 
Back
Topp