Hvordan er humøret om dagen?

Curly79

Elsker forumet
Mailykke <3
Junibollene 2023
Jeg har vært veldig hormonell dette svangerskapet. I de to forgje svangerskapene var humøret mitt som vanlig, men denne gangen har jeg vært en hormonbombe uten like....

Nå er det 10 dager til termin, og i går bare gråt jeg, i dag er jeg så sint og sur, at mannen har tatt med gutta på tur, for å gi meg litt ro og fred.... Det er veldig frustrerende å svinge sånn....

I de forgje svangerskapene var jeg også såååå innstilt på å gå over tiden, så ble ikke utålmodig, men nå pga så stor mage og sterke smerte som følge av det, er jeg såååå klar for å føde nå.... Det er jo bare dumt av meg, for hver dag som går blir jeg mer og mer lei meg for ingen ting skjer.....

Så hvordan er humøret til dere Maimødre om dagen?

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Veeeldig opp og ned. Liten tålmodighet når det kommer til guttungen. Og irriterer meg forterre over ting sambo feks gjør..

Men ellers er det greit.. Sist var jeg vist lettere å ha med å gjøre enn normalt :p

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

Sent from my iPhone using BV Forum

Humøret er igrunn helt greit, men har kortere lunte enn et fyrverkeri om dagen. Hjelper ikke at jeg nå har konstant vondt i bekkenet.

Jeg har hatt en gjennom med meg selv i flere dager, jeg oppfører meg som at jeg er på overtid allerede og termin er ikke før 23 mai :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sliten og lei av å vente på henne og kanskje en smule irritert på ma'en som har indirekte gitt meg disse plagene og har ingen plager selv

Veldig sliten og lei av å kun ligge hjemme på sofaen med sterke bekkensmerter og ikke kunne bevege meg omtrent.. Klage klage :-/ Ser på alle som koser seg ute på tur i sola, og har dårlig samvittighet ovenfor mannen og hundene som må gå alle turer alene :-( Gleder meg til å klare en liten tur på kjøpesenteret, eller bare trille meg en tur med hundene og bebisen <3

Ellers begynner jeg å kjenne etter tegn på fødsel, og det er veeeldig tidlig iom at det fremdeles er 3 uker og 2 dager igjen til termin.. Kommer nok til å bli en lang siste innspurt :-P

Humøret er kjempegodt! Merker at jeg blir fortere irritert på bf når jeg går med vondter, menmen :D Har ikke merket hormoner i det hele tatt dette svangerskapet. Glad for det :) 5 dg igjen til termin, og kjenner jeg er litt utålmodig og veldig klar for å få ut gullet ;)

Tar det med ro.. Mye planer og masse kos frem til termin er nå planlagt så det hjelper.
Humøret er litt opp og ned, har jeg veldig vondt så blir jeg ganske fort utålmodig ovenfor guttungen her på 3.. Tåler ikke helt det aktivitetsnivået da, så da må mannen bare trå til!

Jeg merker ikke noe spesielt. Godt "vanlig" humør så langt.

Jeg er i overaskende bra humør, latterkuler og generelt i god form. Har vell egentlig ikke vært hormonell i det hele tatt gjennom svangerskapet om jeg tenker meg om. Tror det kan ha en sammenheng med at jeg har sovet så mye og har kunnet slappet av når jeg vil gjennom dagen i mange mnd. Om jeg er lei av å være så stor og tung er noe helt annet, haha

Humøret er generelt greit. Litt kortere lunte, og en smule sliten gjør nok at jeg biter i fra meg litt til mannen i blandt :P men det tåler han :) De dagene som er veldig tunge, hender det at det blir litt tårer. Gleder må til å bli ferdig :)

Er veldig irritert på mannen min om dagen. Det beror nok på at jeg har mye smerter og føler meg stor og ikke kan gjøre alt det jeg pleier, er nok en smule lei nå og da blir mannen min offer:p Barnen klarer seg fra mitt temperament heldigvis...

Helt greit. Er jo i så god form og føler ikke magen er til noe hinder (bortsett fra når vi skal kose oss litt...). Lite sinna-hormoner, men ganske mye rørt-hormoner. Skal ikke mye til før tårene triller fordi jeg er rørt av noe :P

Humøret er som vanlig her, har ikke vært så hormonell i svangerskapet.

Dessverre har jeg begynt å engste meg for barseltiden og samværet her i heimen. Og det tærer på, jeg er veldig emosjonell over små kommentarer fra sambo og mine worst case-tanker ol. Så tårekanalene får skylt seg noen ganger :(

Humøret er som vanlig her, har ikke vært så hormonell i svangerskapet.

Dessverre har jeg begynt å engste meg for barseltiden og samværet her i heimen. Og det tærer på, jeg er veldig emosjonell over små kommentarer fra sambo og mine worst case-tanker ol. Så tårekanalene får skylt seg noen ganger :(
Så kjedelig å gå å engste seg. Jeg hadde ingen god barseltid sist, og skal denne gangen bli fulgt opp nøye etter fødselen. Går å engster meg for det samme som deg :(

Så kjedelig å gå å engste seg. Jeg hadde ingen god barseltid sist, og skal denne gangen bli fulgt opp nøye etter fødselen. Går å engster meg for det samme som deg :(
Jeg er åpen om det til alle i familien, jeg har hatt en depresjonsperiode for mange år siden, men er livredd for at den skal blusse opp ved litt motgang. Ser for meg ammetrøbbel, lite søvn, kolikk, you name it :p Enda verre er det sjeldne samlivet jeg og mannen har hatt de siste månedene, hvordan vil det tære på forholdet i barseltiden?

Huff, jeg er nok mer hormonell enn jeg trodde. Men som sagt, familien og mannen min har fått beskjed om å følge med og ta tak så fort de mistenker dårlig vind i seilene :)

og det gir en liten trygghet :)

Jeg er åpen om det til alle i familien, jeg har hatt en depresjonsperiode for mange år siden, men er livredd for at den skal blusse opp ved litt motgang. Ser for meg ammetrøbbel, lite søvn, kolikk, you name it :p Enda verre er det sjeldne samlivet jeg og mannen har hatt de siste månedene, hvordan vil det tære på forholdet i barseltiden?

Huff, jeg er nok mer hormonell enn jeg trodde. Men som sagt, familien og mannen min har fått beskjed om å følge med og ta tak så fort de mistenker dårlig vind i seilene :)

Jeg fikk fødselsdep etter førstemann, og fikk hjelp igjennom helsestasjonen. Så om du føler deg nedfor, er det lurt å gripe fatt i det tidlig. Hos meg oppdaget søsteren min det når babyen var 7 mnd. Gruet meg veldig da nr 2 kom om jeg skulle igjennom det samme en gang til, men fikk ikke noen triste tanker eller depresjon, så det var to vidt forskjellige permisjonsperioder for meg. Nå er jeg veldig obs på det, og tror jeg denne gangen også kommer til å få et fint år. Men har lært meg noen triks og ikke minst tatt noen forhåndsregler...

Så jeg håper virkelig du får en fantastisk tid med din baby!!

Så bra du er åpen om det:) . Det er jeg også. Og jeg kjenner at stupet nærmer seg, så alle er forberedt og hjelper meg som mye som dem kan. Hadde besøk av psykolog da jeg var innlagt sist. Var ikke åpen om det etter forrige fødsel, var bare innesluttet og situasjonen ble ganske alvorlig:(

Vi satser på at vi tar sorgene på forskudd og at det blir mye mye bedre:D

Back
Topp