Hvordan er huden deres?

jentami*

Elsker forumet
Gosj så mye kviser jeg har fått.. Har 4 på rad på haken, 3 i pannen og to mellom øyenbrynene..

Hatt kviser og prikker på haka  non stop siden før sommerferien:( I tillegg har jeg fått utslett på begge armene. Litt unødvendig syns jeg! Hehe;)

Ser ikke ut... jeg har aldri hatt noe serlig med kviser, men nå enten har jeg kviser eller har arr etter å ha tatt en kvise... Blir nok ansiktsbehandling når babyen kommer ut ja! Ingen vits i å ta det før ser jeg!

Ja, samme her. Ikke så masse store kviser hele tiden, men masse nupper på haka.

Fått en del STORE kviser i ansiktet.. Føler meg kjempe stygg :(

Tror det også handler mye om hva vi spiser i graviditeten i forhold itl hvor ren hud vi har

Har bedret seg her nå, var fryktelig uren/kvisete i starten!!!

her så har det hatt veldig mye å si hvilket kjønn jeg har venta.

1. jente og ingen kviser.
2. jente og ingen kviser.
3. gutt og masse kviser.

og denne gangen venter jeg gutt å har masse kviser.

Miriamsmams skrev:
Tror det også handler mye om hva vi spiser i graviditeten i forhold itl hvor ren hud vi har

Jeg har spist minimalt med sukker og godteri. Heller ikke drukket mye brus.. Så det stemmer ikke på meg hvertfall... :S

Ingen kviser.....huden er faktisk ganske så bra må jeg si...var slik sist også,fikk da jente og venter nå på gutten så har ikke hatt noe å si her.Pleier ikke ha kviser ellers heller så litt deilig at det ikke har forandret seg etter jeg ble gravid igjen

Har mye uren hud i panna og haka. Det er ikke snakk om store kviser bare noen små og sorte prikker. Spiser sunt og variert så skal ikke ha noe med det å gjøre. Gleder meg til det er over med den urene huden for jeg er ikke vant til det!

Miriamsmams skrev:

FEIL!! Det handler om hormoner og gener. Vær heller lykkelig over at du selv ikke har problemer istedet for å gi andre enda verre selvtillit ved å si at de ikke er flinke nok med hva de spiser....aaaargghhhh, er så dritt lei å få slikt slengt i trynet.

Jeg ble en periode ordentlig dårlig og raste ned i vekt pga slike kommentarer som dette, så vær litt forsiktig med hva du slenger ut uten å ha kunnskap om det (spesielt når du selv ikke har gått gjennom det selv!) Jeg spiste ikke usunt i utgangspunktet, så det ble heller at jeg tok det helt til det ekstreme fordi jeg trodde det var min egen feil.

Heldigvis sendte mann meg til slutt til en hudspesialist som konstanterte at dette overhodet ikke hadde noe med hva jeg spiste, men med gener og hormoner i ubalanse. Jeg veide under 50kg og er over 170 høy, det var IKKE gøy. 

Nå er jeg heldigvis blitt en sterkere person, og takler problemet mitt bedre, klarer å holde det i sjakk men blir ikke kvitt det helt. Jeg har gått gjennom det hardeste hestekuren som går ann å ta for å bekjempe den type akne jeg har, denne fikk jeg pga hvor mye dette problemet påvirket meg psyisk og fysisk, Blir bare gitt til tilfeller der det er helt nødvendig og ingeting annet fungerer! til og med dette tok ikke helt knekken på det, men gjorde det bedre det gjorde det :)

Nå er jeg veldig opptatt av å få frem at andre må være forsiktige med hva de slenger ut, det kan virke så lite for dere, men når man får en haug slike kommentarer og har det ekstremt tøft, så er det absolutt ikke lite! En liten kommentar fra dere kan ødelegge en dag, uke, måned for andre!! husk det

Et hudproblem kan bli så alvorlig at det tar overhånd. Om noen føler det slik, for all del gå til en spesialist som kan gi korrekt diagnose og behandling! ikke gå og tro at dette er noe du bare må takle alene. Og prat med noen, enten kjente eller ukjente som har hatt eller har samme problem.

Ok...kremt...dette ble veldig langt og veldig engasjert føler jeg..hehe...er bare at dette er noe jeg brenner så sterkt for, feilinfo må bort!

Så joda jeg har også uren hud jenter, men vi er jaggu lekre gravide for det ;) 

tezzie skrev:

Miriamsmams skrev:

FEIL!! Det handler om hormoner og gener. Vær heller lykkelig over at du selv ikke har problemer istedet for å gi andre enda verre selvtillit ved å si at de ikke er flinke nok med hva de spiser....aaaargghhhh, er så dritt lei å få slikt slengt i trynet.

Jeg ble en periode ordentlig dårlig og raste ned i vekt pga slike kommentarer som dette, så vær litt forsiktig med hva du slenger ut uten å ha kunnskap om det (spesielt når du selv ikke har gått gjennom det selv!) Jeg spiste ikke usunt i utgangspunktet, så det ble heller at jeg tok det helt til det ekstreme fordi jeg trodde det var min egen feil.

Heldigvis sendte mann meg til slutt til en hudspesialist som konstanterte at dette overhodet ikke hadde noe med hva jeg spiste, men med gener og hormoner i ubalanse. Jeg veide under 50kg og er over 170 høy, det var IKKE gøy. 

Nå er jeg heldigvis blitt en sterkere person, og takler problemet mitt bedre, klarer å holde det i sjakk men blir ikke kvitt det helt. Jeg har gått gjennom det hardeste hestekuren som går ann å ta for å bekjempe den type akne jeg har, denne fikk jeg pga hvor mye dette problemet påvirket meg psyisk og fysisk, Blir bare gitt til tilfeller der det er helt nødvendig og ingeting annet fungerer! til og med dette tok ikke helt knekken på det, men gjorde det bedre det gjorde det :)

Nå er jeg veldig opptatt av å få frem at andre må være forsiktige med hva de slenger ut, det kan virke så lite for dere, men når man får en haug slike kommentarer og har det ekstremt tøft, så er det absolutt ikke lite! En liten kommentar fra dere kan ødelegge en dag, uke, måned for andre!! husk det

Et hudproblem kan bli så alvorlig at det tar overhånd. Om noen føler det slik, for all del gå til en spesialist som kan gi korrekt diagnose og behandling! ikke gå og tro at dette er noe du bare må takle alene. Og prat med noen, enten kjente eller ukjente som har hatt eller har samme problem.

Ok...kremt...dette ble veldig langt og veldig engasjert føler jeg..hehe...er bare at dette er noe jeg brenner så sterkt for, feilinfo må bort!

Så joda jeg har også uren hud jenter, men vi er jaggu lekre gravide for det ;) 

Ja du har tydeligvis hatt et veldig akneproblem. Jo jeg vet litt om dette her og slenger ikke ut bare noe jeg fant på. Gravide endrer ofte kosthold. mange til det sunnere mange til det usunnere. Bare det å endre kosthold kan gi utslag i sirkulasjon og utslag i akne. Og ja HORMONER har også masse og si. Det ser man bare i puberteten hvor kvisete man kan bli da, nå er hormonene i dans og sving igjen og kan gi deg masse kviser igjen. Kroppen samler nå opp fett til babyen og fett gir ofte kviser

ja nå mente jeg ikke å høres så krass ut som det virker i min første mld, kremt ;) beklager det.
Men ja det er sikkert noen typer uren hud som kan påvirkes litt av mat, men dypere akne er en annen sak, her kan man ikke bli kvitt problemet med matvaner eller kremer.

Jeg har ikke blitt så mye verre enn tidligere av graviditeten, litt denne gangen, men de forrige gangene balanserte det hormonene mine til det bedre faktisk :) det var deilig. håper på forbedring utover nå også :)

har aldri vert særlig plaget med kviser, men under HELE svangerskapet har jeg masse kviser i ansiktet, brystet og øverst på ryggen!!! IRRITERENDE!!!!!!

Jeg er ikke veldig plaget. Jeg er nøye med rengjøring av huden min og bruker god produkter, men jeg vet ikke om det har noe å si. De ganger jeg får kviser mener jeg har vært i sammenheng med at jeg har spist sjokolade eller annen fet mat. Ser ut som at vi reagerer forskjellig også vedr dette :-)

Jeg har aldri hatt problemer med kviser,men under både forrige og denne gravidteten er jeg sikkelig plaget med kviser på haken og på brystet 

Og ingen skal komme med at det kan være kostholdet,for her har jeg ikke hadd sansen for noe søttsaker,elsker plutselig blomkål og broccoli (hater det ellers)
Spiser vanligvis brødskive med pålegg og det er ikke direkte usunt.Nei folk kan holde slike ting for seg selv når de ikke hvet hva de prater om

Ingen kviser, men har fått veldig tørr hud etter jeg ble gravid...

Back
Topp