Hvordan er hjertefrekvens på din baby?

Persillebrille

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Septemberbarna 2019
Novemberbarna 2021
Fra jeg var 6 uker Og frem til nå, 14+2 uker har hjertefrekvensen jevnt og trutt gått nedover. Fra 176 og ned til 142 i dag som er laveste målt.
Jeg finner alltid noe å bekymre meg for
Hvordan har frekvensen vært hos dere?
Har den gått ned slik som med min?
 
Sniker
Fra jeg var 6 uker Og frem til nå, 14+2 uker har hjertefrekvensen jevnt og trutt gått nedover. Fra 176 og ned til 142 i dag som er laveste målt.
Jeg finner alltid noe å bekymre meg for
Hvordan har frekvensen vært hos dere?
Har den gått ned slik som med min?


Sniker bare for å si at det er normalt at den går nedover i frekvens :)
Var sånn hos meg også!
 
156ish de to gangene det har blitt målt.
 
K

kan du fortelle hvordan?

Jeg husker ikke tallene for hvor mange slag det var i minuttet, men at jeg også ble bekymra for at det gikk nedover, fikk da beskjed om at det var riktig. Dette var ifbm oppfølging ved fostermedisinask avdeling :)
 
Jeg har fant det https://radiopaedia.org/articles/fetal-heart-rate
FHR then increases progressively over the subsequent 2-3 weeks becoming 7:

  • ~110 bpm (mean) by 5-6 weeks
  • ~170 bpm by 9-10 weeks
This is followed by a decrease in FHR becoming on average:

  • ~150 bpm by 14 weeks
  • ~140 bpm by 20 weeks
  • ~130 bpm by term
Jeg skal på OUL imorgen og skal spørre.
 
Fra jeg var 6 uker Og frem til nå, 14+2 uker har hjertefrekvensen jevnt og trutt gått nedover. Fra 176 og ned til 142 i dag som er laveste målt.
Jeg finner alltid noe å bekymre meg for
Hvordan har frekvensen vært hos dere?
Har den gått ned slik som med min?
Har ikke hørt hjertelyden på min ennå, jeg. Men var på tidlig ultralyd og så at hjertet slo og var friskt altså, men var ikke fokus på frekvensen. Regner med jeg får høre den hos jordmor i uke 24. Hører du med doppler selv, eller er du oftere til kontroll?
 
Har ikke hørt hjertelyden på min ennå, jeg. Men var på tidlig ultralyd og så at hjertet slo og var friskt altså, men var ikke fokus på frekvensen. Regner med jeg får høre den hos jordmor i uke 24. Hører du med doppler selv, eller er du oftere til kontroll?
Jeg tar det hos fastlegen. Aldri i verden at jeg ville brukt doppler hjemme. Hadde brukt det daglig og det er ikke bra. Han sin doppler teller hjertefrekvensen.
 
Jeg har fant det https://radiopaedia.org/articles/fetal-heart-rate
FHR then increases progressively over the subsequent 2-3 weeks becoming 7:

  • ~110 bpm (mean) by 5-6 weeks
  • ~170 bpm by 9-10 weeks
This is followed by a decrease in FHR becoming on average:

  • ~150 bpm by 14 weeks
  • ~140 bpm by 20 weeks
  • ~130 bpm by term
Jeg skal på OUL imorgen og skal spørre.
Ja spør i morgen. 150 bør den være da. Men det kan jo gå litt opp og ned selvfølgelig. Gjerne spør:) det er bra å høre fra flere :)
 
Jeg husker ikke tallene for hvor mange slag det var i minuttet, men at jeg også ble bekymra for at det gikk nedover, fikk da beskjed om at det var riktig. Dette var ifbm oppfølging ved fostermedisinask avdeling :)
Godt å høre du opplevde det samme. Da regner jeg med at det fik bra også:)
 
Sniker fra nov. Her måler ikke gyn hjertefreksvens, uansett når, så lenge det slår jevnt så er alt bra mener hun
 
Godt å høre du opplevde det samme. Da regner jeg med at det fik bra også:)

Ja, det gikk veldig fint, han er 14mnd nå :)
Håper det endelig skal være din tur nå, men skjønner du har mye frykt etter det dere har vært gjennom ❤️
 
Ja spør i morgen. 150 bør den være da. Men det kan jo gå litt opp og ned selvfølgelig. Gjerne spør:) det er bra å høre fra flere :)
Det er umulig å slappe av,jeg vet det men jeg håper at det er vår tur denne gangen :)
 
Sniker fra nov. Her måler ikke gyn hjertefreksvens, uansett når, så lenge det slår jevnt så er alt bra mener hun
Hadde ikke gjort meg noe å ikke vite om hjertefrekvens heller:dead: det er først nå jeg har brydd meg om det. Før har jeg vært opptatt av størrelse
 
159 uke 15
168 uke 12
Hadde vår baby:Heartred
 
Back
Topp