Hvordan er handlevanene deres da jenter??

Anonymusa

Betatt av forumet
Når det kommer til dagligvarer...

Tenker dere over hva dere handler og hva det koster, eller slenger dere bare i vogna det dere føler for uten å tenke pris?

Hvor mye ca handler dere for i måneden (alt som handles i vanlig dagligvarebutikk), og hvor mange er dere??

Selv prøver jeg å være flink å handle en gang pr uke, eller en gang pr annenhver uke.. Men ting har fallt litt ut nå under graviditeten.

I dag har jeg vært flink og handlet inn nesten alt vi trenger for 2 uker, mangler noen småting som jeg må handle over helgen.

Prøver å være flink å titte på priser.

Vi er 2 voksne og 2 barn, og når jeg er flink å sette opp menyer så vil jeg tro vi handler for ca 3000 pr måned her i Norge, og når vi er i Sverige (ca en gang i måneden - annenhver måned) går det mellom 1000 og 1500 kr der.

Vi har ikke mye penger så er nødt til å være fornuftige..

Vi legger av 1000 kr fra matbudsjettet hver mnd og handler for 3000 i Sverige hver 3. mnd. Der handler vi alt av kjøtt, kylling, pålegg og masse annet.

Er vanskelig å storhandle her hjemme da vi ikke har bil, så det blir stort sett småhandling hver dag, men må jo bare begrense meg, for har som regel ikke mer enn 5-700 kr i uka.. lite........

Handler mye first price og følger med på tilbud, og prøver å planlegge middagene slik at vi kan utnytte rester osv. Har blitt ganske flink etter å ha hatt dårlig råd det siste året..... Er veeldig glad i både å lage og spise mat, og vi er flinke til å utnytte det vi har i fryseren, så vi spiser god mat. Har veldig sjelden "sparemiddager", men lager ordentlig mat fra bunnen av. Planlegging er et viktig stikkord for å spare penger på matbudsjettet i hvertfall! 

Tenker en del på pris og behov, siden økonomien er som den er...
Budsjettet er på 4000kr i mnd. Da er det min mann og jeg og datteren vår på 2år.

ORIGINAL: Anonymusa

Selv prøver jeg å være flink å handle en gang pr uke, eller en gang pr annenhver uke.. Men ting har fallt litt ut nå under graviditeten.

I dag har jeg vært flink og handlet inn nesten alt vi trenger for 2 uker, mangler noen småting som jeg må handle over helgen.

Prøver å være flink å titte på priser.

Vi er 2 voksne og 2 barn, og når jeg er flink å sette opp menyer så vil jeg tro vi handler for ca 3000 pr måned her i Norge, og når vi er i Sverige (ca en gang i måneden - annenhver måned) går det mellom 1000 og 1500 kr der.

Sånn har vi det også.

Her prøver jeg å handle en gang i uka. Mest for at jeg ikke gidder å henge i matbutikken så ofte[;)] Handler stort sett på Coop som ligger rett overfor gaten der jeg parkerer når jeg skal på jobb, men jeg ender alltid opp en tur på Meny og, for der har de ALT jeg trenger, det har de ikke i andre butikker...[:@] Så da blir det flere turer enn nødvendig... Ellers bor jeg jo et steinkast fra Svinesund/Nordby, men er alfor dårlig til å handle der, tror sist gang jeg handlet i Sverige var rett etter nyttår...

oioi, dere er jo skikkelig flinke!! Jeg og sambo tener ganske så bra, så vi har tenkt veldig lite økonomi. Vi er jo foreløbig bare 2 men bruker sikker 6-7000 kr på dagligvarer i mnd.. Men da 'slenger' vi bare det vi har lyst på i vogna egentlig.. Men har bestemt oss for en skjerpings nå. Skal pusse opp og kjøpe oss nytt kjøkken, og har ikke lyst å ta opp lån,- så om vi spare et par mnd. så er mye gjort. Gleeeeder meg til nytt kjøkken,- og ikke minst OPPVASKEMASKIIIIIIN!!!![:D]

ORIGINAL: *AhjerterK*

oioi, dere er jo skikkelig flinke!! Jeg og sambo tener ganske så bra, så vi har tenkt veldig lite økonomi. Vi er jo foreløbig bare 2 men bruker sikker 6-7000 kr på dagligvarer i mnd.. Men da 'slenger' vi bare det vi har lyst på i vogna egentlig.. Men har bestemt oss for en skjerpings nå. Skal pusse opp og kjøpe oss nytt kjøkken, og har ikke lyst å ta opp lån,- så om vi spare et par mnd. så er mye gjort. Gleeeeder meg til nytt kjøkken,- og ikke minst OPPVASKEMASKIIIIIIN!!!![:D]

oppvaskmaskin er gull verdt!!! [:)]

jeg veit, hadde nok vert mye mindre skillsmisser i verden om alle hadde en oppvaskemaskin!!

vi er nok bevisste på hva vi kaster i handlevogna! men vi lever ganske greit[8D]
vi er 3 stykker og bruker ca 4000 kr i mnd på dagligvarer[:)]

ORIGINAL: *AhjerterK*

jeg veit, hadde nok vert mye mindre skillsmisser i verden om alle hadde en oppvaskemaskin!!

Back
Topp