Hvordan er formen?

Niliel

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Ja, hvordan er formen nå i starten av/på vei inn i andre trimester?

Her er jeg mindre kvalm, men fortsatt uvel om jeg sover litt eller har travle morgener. Veldig trøtt og må sove mye! Begynner også å kjenne det allerede i ryggen. Vet ikke om det er på grunn av stress på jobb eller graviditet, eller en god kombinasjon. Håper energinivået stiger snart!

Samme som deg - mindre kvalm, men veeeeldig trøtt og kunne gjerne sovet hele dagen! Jobber fire halve dager i uka, med fri onsdag, og da er jeg helt skutt dagen etter de to arbeidsdagene. Håper virkelig energien kommer seg snart, går hardt utover familien hjemme dessverre :(

De fleste symptomene jeg hadde i første trimester ble borte når jeg begynte 2.trimester :) eneste som "henger igjen" er trøttheten og ømme pupper. Kjenner også mer til strekking/stikking i livmorsområdet nå enn før. Og magen er jo blitt bittelitt større (men føler meg fortsatt mest blubben bare, hehe :p). I dag er jeg 15+3. Jobber 100%, det har jeg gjort hele tiden. Men nå er jeg like sosial og aktiv på trening som jeg var før jeg ble kvalm fra uke 6. Trives bedre i andre trimester kjenner jeg :D

Jeg er i mye bedre form :) sliter med en del halsbrann, men det er overkommelig :) fortsatt litt småkvalm hvis jeg ikke får i meg mat til riktig tid og kan fortsatt spy på morgenen, men det varer så kort en periode at det går helt fint :)

Men føler jeg har blitt enorm da!! Nå har jeg litt fra før, men føler magen er stoooor.

Ikke noe bedring her enda. Faktisk blitt enda verre enn jeg var. :(
Oppkast/kvalme,trøtthet,svimmelhet og ekstrem hodepine. Men håååper det letter litt snart. :)

Overraskende bra :). Det har den vel egentlig vært hele svangerskapet foreløpig. Så har vært heldig sånn sett. Er bare plaget av tidlig bekkenløsning :(

Mye bedre form allerede ja :)

De fleste dagene holder kvalmen seg borte, og jeg orker mer.

Er veldig trøtt fortsatt, så må som regel ha en dupp etter jobb. Men arbeidsdagene er lettere.

Blir kvalm når jeg er sliten eller har spist lite.

Trøttheten har komt till meg. Er så sliten skulle kunna sova flera ganger om dagen . Eg e småkvalm enda

Jeg har blitt i veeeeldig bra form i forhold til før, puh! Måtte det vare!

Håper dere som fortsatt er ugne får det lettere snart :-)

Veldig bra egentlig :-) bortsett fra at jeg er veldig trett og energi-løs, men det er overkommelig med tidlige kvelder :-)

Samme som mange her; enda veldig trett men kvalmen er stort sett borte. Kan fremdeles bli uvel av div mat jeg ikke liker (indisk er fyfy, da brekker jeg meg) :P Sover mye, og mister mye hår!

Eg er i bedre form enn eg har vore i begge dei forrige svangerskapa, heldigvis! Er framleis kvalm (men har nesten ikkje kasta opp), men viss eg berre huskar på å ete litt "heile tida" er det håndterlig. Bekkenet verker viss eg går noko særlig og ryggen har begynt å klage litt, men det er heilt greitt. Framleis voldsomt trøtt, søv gjerne 10 timar pr. natt, men er likevel heilt ødelagt når eg har vore våken i 12 timar. Svimmel og uvel viss eg står beint opp og ned over tid (f.eks. i kø på butikken, på kjøkkenet når eg lagar mat).

Men alt dette er jo berre småtterier, og ikkje noko som er verken farleg eller alt for ubehageleg. Kan fint tåle det her ei stund når eg veit kva premien blir (vondt underliv, såre pupper, våkenetter... haha).

Bra sånnsett, men sliter med bekkenet :/ er kun 12+3 og dette er virkelig synd.. Ser ut til at det må til med sykemelding når jeg ikke stekker til hjemme.
Vet ikke helt hva jeg burde gjøre...

Bra sånnsett, men sliter med bekkenet :/ er kun 12+3 og dette er virkelig synd.. Ser ut til at det må til med sykemelding når jeg ikke stekker til hjemme.
Er akkurat like langt som deg og sliter med det samme. Vært sykemeldt i 2 uker og legen mener det er muskulære smerter ... I think not! :-(

Ikke noe bedring her enda. Faktisk blitt enda verre enn jeg var. :(
Oppkast/kvalme,trøtthet,svimmelhet og ekstrem hodepine. Men håååper det letter litt snart. :)
Samme her:/ kaster opp mer nå og andre plager er sterkere. Gikk fra uvel til veldig kvalm . Og blodtrykket er lavere.

Eg var til første behandling for bekkenet i uke 6 :/ anbefaler og ta det rolig og få hjelp. Eg sliter enda med bekkenet etter min 2 graviditet for 3 år siden :/

Back
Topp