Hvordan er formen?

Ajja

Gift med forumet
Ja overskrifta sei vell sitt....
Men kordan e formen nå jenter??

I dag har eg en dårlig dag, vi har HELDIGVIS fått litt sommer i Nord i Juli åsså så har fine dager me fin temperatur..
Men dagen i dag er slaaaaapp... Eller mest rar....
Går ganske bra så lenge eg sett heilt i ro... Men kjenner da "små" antydniger til kynnerene og masse "mens" smerter..
Så snart jeg gjør noe blir det sterker ubehag og magen føles rar....
Har en sånn uvell/uggen følelse i kroppen.... Kjenner meg nesten kvalm..

Lillehjerte i magen er veeeeeldig aktiv åsså, magen buldrer alle veier ;)

I morgen ska vi te Tromsø (UNN) på enda en UL kontroll!

Går litt opp og ned. Akkurat i dag er jeg veldig trøtt fordi jeg sov dårlig i natt pga syk mormor. Men sånn ellers så starter dagene mine bra. Jeg er sulten, er i fin form og føler meg rimelig på topp. Spiser frokost, og 2-3 timer etterpå, så får jeg en helt syk syrekvalme som sitter i til minst etter middag. Jeg kan spise, ta syredempende osv, hjelper ikke det fnugg på den kvalmen. Sånn syrlig, krampeaktig kvalme i halsgropa. Den skulle jeg gjerne vært foruten, for den freaker jeg litt ut av siden den aldri forsvinner helt. På kveldene så sliter jeg med luft, sånne helt sinnsyke mengder som presser seg opp i halsen og skaper kvalme. Og det uansett hva jeg spiser. Noe føden mener er kynnere fordi han er så aktiv, men jeg føler de ikke sånn som jeg hører andre beskrive. De på føden mente det var fordi jeg er så vant med smerter i mage og ryggregionen fra før av at jeg ikke opplever det sånn som andre. Uvel er jeg mye og. Han har jo vokst noe enormt de siste par ukene i følge appen, så ikke rart jeg føler det presser både her og der.

knekt armen, så formen er så som så ;) men heldigvis ikkje dei verste gravidplagane no då.. har tidligere hatt skikkelige bekkenlåsninger, men kiropraktor ordna det fint :)

Har nok hadd bedre dager... Har vært lite her inne i det siste. Begynte å plages med ryggen/halebeinet for noen uker siden. Ble bare værre og værre. Begynte å få problemer med å gå pga stråling ned høyre fot. Fredags morgen skulle jeg nesten ikke klare å gå mere, smertene var forferdelig. Fikk akutt time hos legen. Kunne ikke gjøre så mye mer enn å henvise til fysio og gi smertestillende. Natt til lørdag sov jeg nesten ikke pga smerter. I halv syv tiden fant jeg ut at det bare var å stå opp. Hadde så vondt at jeg ikke fikk på klær. Røsket med meg noen filler og kom meg krokbøyd ut døra fra soverommet. Der havnet jeg på gulvet med heilt vanvittige smerter. Det kjentes ut som jeg fikk strømstøt med heilt vanvittig styrke ned høyre fot. Absolutt alt utløste smerten.
Kort fortalt. Jeg ble hentet med ambulanse, måtte ut på båre da det var helt umulig å røre på meg. Havnet på UNN, lå litt over et døgn på obs.post og ble undersøkt av nevrolog. Fikk det jeg kunne av smertestillende og UL for å sjekke at ikke bebisn ble påvirket (fikk petidin, som er et opium).
Ble sendt heim med fortsatt store smerter, men ingenting mer de kunne gjøre for meg.
Skal til Kiropraktor i morgen, og håper på mirakel !!

Dette ble langt ser jeg...

Formen er stortsett veldig grei..I dag har vært en dag hvor jeg har vært mer slapp enn vanlig bare.
Hatt hodepine, men det er migrenen min:P
Kraftige spark og mye bevegelse. :)

Er vel mer eller mindre konstant uvell. Kvalm har jeg jo vært hele svangerskapet og har vel på en eller annen måte klart å bli vant med det, men det har tatt seg veldig opp i det siste og plager meg mer enn det har gjort på lenge. Sliter med masse kynnere og til tider ryggvondt. De siste ukene har jeg utviklet betennelse i den ene bystvorten. Ca. 70% av den er bare en eneste stor, tykk, gul og betent skorpe som aldri vil gro. Må nok ta det opp med legen på kontroll neste uke, for det er virkelig vondt. Væsker konstant så det trenger gjennom både bh og genser. Usj! Beklager ekle detaljer.

Føler meg vel bare generelt totalt utilpass i min egen kropp. Kunne ønske jeg bare kunne grave meg ned til oktober :P

Formen er tipp topp, men de to siste dagene har vesla holdt meg litt våken :/ finner liksom ikke en god ligge stilling nå, hun ligger vist med rumpa ned og deg kjennes! Om jeg ligger på ryggen sparker henne innover men legger jeg meg på siden kjenner jeg ubehagelig spark på siden :P men ellers kan jeg ikke klage :)

God morgen :)
Formen ja. Ikke noe å skryte av. Skikkelig sliten etter ferien. Energiløs, kvalm, plaget veldig med svimmelhet (og lavt blodtrykk) og bekkenløsninga. . Skal til legen fredag, men håper formen tar seg opp videre i uka når jeg har dagene for meg selv når storesøster er i bhg ;)

På "mobben"

Formen er fin :) Magen vokser, lille i magen sparker godt fra seg :) Jeg er en del sliten, men tenker det henger sammen med de to guttene på 5 og 3 som er hjemme hos meg i tillegg til å være 30+3 uker gravid ;) Har ingen plager utover å være sliten og kjenne meg større, så er heldig :)

God morgen:)
Formen er vel egentlig bra. Trøtt, men det er vel bare sånn det er.
Har litt mensensmerte tendenser nederst i ryggen i dag.. Savner ikke de for å si det sånn! ;)
Jordmor senere.. Det blir spennende. Tror ikke hun er ved sine fulle 5 alltid ;)

Rimelig bra :) Litt 3.trimester-plager pga stor mage og endel tretthet, men ikke så verst! Får innslag av akutt, overveldende tretthet og utslitthet innimellom, men trenger da bare litt ro og fred en times tid, så er jeg i gang igjen :)

Men tiden går så utrooooolig sakte..... GLEDER meg til å bli ferdig :P

Formen er bra :) litt trøtt om dagen og merker at det er aktivitet i magen som er bare kos (er 27 uker+4 så sparkene er ikke så kraftige) gleder meg syyyyykt til 3D ultralyd på onsdag i neste uke! :D lurer på hvem han likner på. Håper vi får gode bilder og at han ligger riktig til :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp