hvordan er formen

Jonathan`s mamma

Gift med forumet
heia alle har inne[:D] hvordan er formen deres da??
 
Hei på deg..
Formen min er ikke så ille, men er blitt forkjølet og føler meg ganske slapp. Mye jeg har lyst til å gjøre, men kroppen vil bare ikke. Da blir det masse TV-titting istedet!! Både Glamour og Days of our life er blitt sett i dag. Huffameg! Nå er det Oprah som står for tur. For en TV slave jeg er blitt i dette svangerskapet...
 
Kvalm, trøtt, kvalm, trøtt!! Så og si hele tiden. Sover dårlig - selv om jeg er trøtt. Formen din?
 
heia.. er veldig kvalm men det går fort over..... sliter veldig med ryggen så blir mye ligging på meg..ellers helt topp:)[:D][:D][:D]
 
Til Lili
Jeg føler med deg når det gjelder kvalmen. Hadde det slik selv fra uke 5 og det er fælt å være så kvalm. Endte med sykehus for meg. Trøsten er at det som regel går over etter 12. uke, så du må bare ta en dag av gangen. Finnes ikke noe værre en å være kvalm. Nesten bedre å knekke en arm eller fot enn å ha det sånn. Tror nesten det er bedre å være i siste halvdel enn første halvdel, selv om vi og har en del plager...
 
bekkenløsning m gangvansker og skoliose fra før (gjør ikke akkurat ryggen bedre under et svangerskap...), mye stikking i magen og mens smerter, babyen er større og veier mer en normalt, hode som presser på blæra og problemer med og sitte.......hehe, da har man fått klaget litt idag og...[:D][:D]

blir godt og bli ferdig nå altsa...flere som gleder seg??
 
å jaaa! Måtte det være over snart! Jeg krysser fingrene for fem over tolv, nyttårsaften[8D] Er så sliten! Drit lei av alle smertene overalt.. (Bekkenløsning med gangvansker jeg også) Å ikke minst er jeg lei av å ikke få på meg sokkene skikkelig i stående stilling, lei den svææære magen, lei den ekstra vekta.. Åh.. Gleder meg ja!!
 
Takk, Therese! Det hjelper godt med litt medfølelse, vettu! Samboeren min føler med meg, men jeg tror ikke han vet helt hvordan jeg har det. Vanskelig å forstå for han som ikke føler det på kroppen. Har vært kvalm siden unnfangelsen, tror jeg, visste ganske sikkert allerede et par uker før ikm-dagen at jeg måtte være gravid pga kvalmen jeg følte. De siste par dagene har det blitt bedre, men den er der hver dag. Men ikke så ille som din kvalme var, tror jeg! Ikke brekker jeg meg, og jeg har ikke kastet opp enda. Det som er verst er å holde maska på jobb - late som at alt er ok når det ikke er det! Blir det ikke bedre er jeg vel nødt til å fortelle sjefen om tilstanden min iallefall. Hvor langt på vei er du, Terese?
 
Utenom ekstrem trøtthet og bekkenløsning er formen bra. Men trøster meg med at det er kun 14 uker igjen.
 
Jeg er slapp i kroppen og veldig trøtt på ettermiddagen. Er sulten stort sett hele tiden og blir kvalm hvis jeg ikke spiser med en gang. Ganske slitsomt når man egentlig ikke har lyst på mat... Ellers er mitt største problem konsentrasjonen på jobben!!!!! Har alltid hatt problemer med at tiden løper fra meg på jobb, men nå ser jeg på klokken flere ganger og gleder meg til å komme hjem og slappe av. Må si det også er et lite problem at den ene venninnen (en av få som vet det) liksom ikke forstår at jeg er gravid og inviterer meg med på alle mulige ting hele tiden, disse forslagene innebærer fullpakkede helger og utenlandsreiser før jul. Jeg nekter å stresse når jeg er gravid!
 
Litt opp og ned her.... I forrige uke holdt jeg på å dø (!!!) av sult....er mer sulten enn vanlig nå og, men det har bedret seg.... Er forsåvidt i fin form på jobb, men er kvalm og trøtt på ettermiddagene, så da blir det lite annet enn sofaen.....[:-] Ellers er det litt smerter i magen av og til, men det verste er kvalmen og det å være trøtt........ Men er glad jeg orker jobben.....[:)]
 
jo takk som spør[:D]

ikke så verst egentlig,men jeg er langt i fra meg selv.[&:]

vondt i korsryggen å ingen energi.....jeg har blitt skikkelig lat,orker ingen ting.Å DET SRESSER MEG!!!

hadde jeg bare hatt energi til å utføre mine daglige gjøremål,å kunne yte litt mer på jobben.

men men skal ikke klage...bare glad jeg er gravid[:D]det går vel over.


hva med deg da???[:)]
 
Lili!
Jeg er i uke 32 og kaster fremdeles opp hver dag. Det gjorde jeg i forrige svangerskap og, men nå er det heldigvis slik at jeg bare kaster opp om morgenen og etter det kan jeg spise og være noenlunde som normalt. Er hele tiden litt uvel, men det kan ikke sammenliknes med slik det var de første 3 mnd. Du har rett i at det kan være vanskelig for andre å skjønne hvor fælt det er å være kvalm i svangerskapet, for man er jo liksom ikke syk, bare gravid. Å gjøre hverdagslige ting som å gå på jobb eller studere blir umulig, for kvalmen styrer alt. Håper du blir bedre snart!
 
Hei Therese! Jeg føler med deg, og syntes synd på deg som er plaget med kvalme enda! Jeg er snart 16 uker og spyr og spyr. Nå har jeg blitt sykmeldt, for som du sier så går det utover jobb og andre ting. Men kan jeg spørre deg hvor lenge du har vært sykmeldt, og om det skyldes kun kvalme? Jeg har som mål å begynne å jobbe igjen når som helst...
 
Nå æ ska være skikkeli slem å si at æ e i toppform?? Hehe[;)]
Litt tungpusta seff, men ellers merke æ lite og ingenting bortsett fra en mage som bynne å bli litt i veien!!
Føle me dåkker som plages me alt mulig...
 
Pebbles!
Jeg er student og holder på med innspurten på hovedfaget mitt, og skulle levert oppgaven før sommerferien. Det ble umulig å gjennomføre, så nå er jeg fremdeles omtrent der jeg var for 6 mnd siden. Hvis jeg hadde jobbet måtte jeg nok vært sykemeldt veldig lenge, så jeg er glad for at jeg slipper det. Dere som går på jobb med kvalme imponerer meg kjempemye! Vet ikke om jeg hadde klart det samme. Likevel må dere høre på kroppen og ikke presse dere for mye. Det er ingen skam å sykemelde seg tidlig pga kvalme, for man trenger fred og ro hele tiden. Jeg husker at jeg ikke orket å snakke med noen, for da følte jeg meg bare værre.
Jeg er forøvrig veldig glad for at legen min fikk meg innlagt så tidlig, for det hjalp mye å ligge på sykehus selv om det var tøft til tider. Har hørt at mange leger er skeptisk til å legge inn kvalme gravide og ber dem heller vente og se. det beste er nok å få intravenøst hvis det er skikkelig ille, slik at kroppen kan få nye krefter. Det er sikkert mange som har hatt det like ille som meg uten å bli innlagt. Kommer nok mye an på legen.

Håper du snart føler deg bedre, men fortvil ikke hvis kvalmen ikke helt slipper taket, for det er til å leve med når du kommer lengre ut i svangerskapet. For meg hjelper det å kaste opp hver morgen, men da må det være på tom mage dvs før frokost. Da går resten av dagen greit nok.
Lykke til Pebbles!
 
Tusen takk! Jeg kaster automatisk opp hver morgen, med en gang jeg står opp. Men det gir seg ikke! Har prøvd akupunktur uten effekt. Tar kvalmestillende de dagene jeg må fungere. Legen foreslo to ukers sykmelding nå, før jeg evt. legges inn for intravenøs behandling. Slitsomt dette, og håper det gir seg! Men uansett, vet jo at det går over i mai (er litt bekymret for juleaften da, håper jeg kan nyte julematen litt...)
 
Pebbles!
Det høres ut som du har fått hyperemesis slik jeg hadde. Fint at legen iallefal har nevnt sykehus for deg for det er ingen tvil om at det var det som snudde det for meg. Var innlagt 3 uker men hjemmme i helgene. Det høres kanskje mye ut, men jeg ville ikke vært det foruten. Hvis du er sånn at du føler deg tappet for krefter og ikke får i deg mat eller drikke bør du be om å bli innlagt. Husker at jeg var kvalm hele døgnet og kastet opp over 20 ganger pr dag, selv om jeg ikke hadde mat i magen. Bare magesyre kom opp og jeg kunne ikke engang ha en dråpe vann på tungen. Kunne knapt gå over gulvet for kroppen var så svak. Ene dagen lå jeg flere timer og gnagde på en hasselnøtt, men den og kom opp igjen. Må nesten le når jeg tenker på hvordan det må ha sett ut!

Håper for din skyld at du blir bedre, hvis ikke håper jeg du får deg noen dager med intravenøst, for det gjør underverker, det kan jeg love deg!

Klem fra meg
 
Back
Topp