Hvordan er formen så langt?

FMQ

Betatt av forumet
Jeg har lite å klage på i forhold til mange andre her inne. Da plagene min hverken er farlige for meg eller barnet. Men jeg kjenner at det begynner å bli slitsomt.
Har de siste ukene vært plaget med mye mensmurringer både i mage og rygg, spesielt ille på kvelden. Ellers har bekkenløsningen blitt mye værre! Jeg har det kun i symfysen, og kombinasjon av symfyse/lysesmerter, mensmurringer og litt stikkinger gjør at hele området begynner å bli ganske så ømt.

Søvnmessig går det opp og ned, har slitt veldig med søvnen den siste uken, men har tro på at det kan rette seg igjen. Det er jo ikke så lenge igjen, så var forbredt på at bla bekkenet ble værre. Men håper de andre tingene kanskje gir seg litt, ellers tror jeg det kan bli litt slitsomme juleforbredelser.

Har ikke vært plaget med kynnere, har bare litt halsbrann, blodtrykket er bra, og blodprøvene er bra :) Så det er jo mye som er bra også.

Jeg har ingen plager enda, er i super form og kan gjøre alt jeg og ellers pleier å gjøre :) Veldig deilig :)

• Liker
Reactions: jc
Jeg har ingen plager enda, er i super form og kan gjøre alt jeg og ellers pleier å gjøre :) Veldig deilig :)
Så hærlig da! Håper det holder seg sånn framover også. Jeg hadde det sånn sist, så litt skuffet denne gangen.

Jeg fikkbekkenløsning sist på denne tiden så håper jeg ikke får det denne gangen for det var shitvondt. Sist hadde jeg en tiåring som jeg bar en del på og det har jeg ikke nå, så kanskje det hjelper :)

Her har det vert bekkenløsning fra uke 2, men det har vært veldig varierende.. Noen dager kjenner jeg ikke noe til det, og andre dager er det så vondt at jeg nesten ikke greier å gå..

Også har jeg halsbrann og sliter med å få sove, så jeg må ha en ekstra lur i løpet av dagen for å hente meg inn litt..

Har fått masse vann i kroppen den siste uka også..

Men så lenge bekkenet ikke er verre enn at jeg kan jobbe litt og bare passe på å ta det med ro for å holde det is jakk, så skal jeg egentlig ikke klage noe.. Er jo mange som har plager som går utover babyen, og så lenge ikke jeg får noe sånt, så skal jeg bare være glad til:)

Jeg er ofte kvalm om morgenen før jeg har spist, det har kommet de siste par ukene.

*nyperose* Jeg stusset litt på den tiåringen du bar på, jeg ble veldig imponert!
Hensja: Jeg har også vært litt mer uggen i det siste, ikke sånn at jeg vil spy, men sånn generelt småkvalm hele dagen. Det kan jo komme av at babyen presser mot magesekken og lukkemuskelen, og det må jo være enda mer merkbart hos deg som bærer på to.

Jeg føler at jeg snart har klaget nok her inne, så jeg nøyer meg med å si at jeg gleder meg til januar :)

Jeg er ofte kvalm om morgenen før jeg har spist, det har kommet de siste par ukene.

Akkurat sånn er det her også.. Skal ikke mer til enn at bleiene til storesøster lukter bittelitt, eller at jeg synes det lukter vondt etter å ha vært på do før jeg kaster opp.. Heldigvis har mannen min forstått hvordan jeg har det, så han henter juice til meg så fort han kan når jeg ber om det, det har vist seg å roe magen nok til at jeg slipper å kaste opp før frokost..

Kvalmen er tilbake her og ja. Ellers har jeg vært veldig tett i nesen, har hatt en del halsbrann (Agurk fungerer veldig bra mot halsbrann!) og bekkenløsningen begynner å bli ganske plagsom. Står på venteliste hos fysioterapeut men det er vist en lang venteliste. Mensmurringen har begynt her også, og her om dagen når jeg gikk en tur til butikken hadde ejg kinnere hele veien, hadde nesten en følelse av at lille gutten var på vei ut.

Er vel sånn den skal være på denne tiden. Tungt, mensmurringer, dårlig nattesøvn, bekkenløsning.​

Jeg har også hatt litt kvalme i det siste, kommer som regel når jeg er på jobb. Men går som regel over etter en stund. Ellers har formen vært upåklagelig, men merker at det er litt tyngre nå. Småen har funnet ut at det er veldig fint å sparke meg oppi ribbeina :) herlig å kjenne disse bevegelsene :)

Føler formen er veldig fin i forhold til mange andre, men den er ikke så god i forhold til meg selv hvis dere skjønner. Har begynt å kjenne bekkenløsning ganske godt nå. Har kun i symfysen og det "klikker" hver gang jeg beveger meg. Er ganske vondt til tider og har blitt tydeligere siste uken. Sover veldig dårlig - oppe flere ganger om natten og er generelt trøtt da hele dagen. Har jobbet 50% de siste to ukene rett og slett pga at jeg er så sliten og har vanskeligheter med å fungere i hverdagen. Hadde håpet å jobbe helt ut til permisjonen, men det ser litt dårlig ut sånn som det er nå. Stresser litt mer enn hva som er bra for ungen (og meg).

Er vel sånn den skal være på denne tiden. Tungt, mensmurringer, dårlig nattesøvn, bekkenløsning.​

Ja, er vel sånn det "skal" være. Jeg tror faktisk at barselperioden kan oppleves lettere da... Misforstå meg rett. Var i alle fall sånn jeg opplevde det forrige gang. Jeg var skikkelig dårlig med alle slags plager helt til den dagen jeg fødte, så selv om det kom noen våkenetter og nye utfordringer med en liten baby i hus, følte jeg meg som meg selv igjen, sov bedre enn noen gang og hadde mer overskudd. Håper det blir på samme måte denne gangen :)

Ja, er vel sånn det "skal" være. Jeg tror faktisk at barselperioden kan oppleves lettere da... Misforstå meg rett. Var i alle fall sånn jeg opplevde det forrige gang. Jeg var skikkelig dårlig med alle slags plager helt til den dagen jeg fødte, så selv om det kom noen våkenetter og nye utfordringer med en liten baby i hus, følte jeg meg som meg selv igjen, sov bedre enn noen gang og hadde mer overskudd. Håper det blir på samme måte denne gangen :)

Det høres skikkelig deilig ut:) Sånn vil jeg også ha det ;) Er så utorlig spent på hvordan det blir å få baby i hus igjen:)

Litt opp og ned. Merker det er en del tyngre nå enn de to første gangene, men har vel noe med det å gjøre at hverdagen er generelt mer hektisk. Men litt må man vel regne med å kjenne når det nærmer seg slutten :)

Jeg er av samme oppfatning. Akkurat som alle plager intensiveres mot slutten slik at man kjenner at det er godt å ha overskudd og at kroppen fungerer når den lille er kommet ut. Det får så være at man ikke kan sove når man selv vil, men man klarer iallefall å ligge i senga uten å dø av halsbrann, bekkenløsning og andre plager.

Litt opp og ned her også... Sliti mest med slitenhet, så sykemelding på 50% hjalp godt. Ellers ikke bekkenløsning (men litt bekkensmerter når jeg går laaangt), ikke halsbrann, ikke kvalme - så jeg er fornøyd :)

Håper jeg får det sånn også. Sist hadde jeg ikke så mye plager, men hadde det også veldig lett i tiden etterpå. Frykter kanskje det blir tøffere denne gangen. Ka vel ikke forvente å få to rolige barn som sover mye.
Jeg får en mye roligere permisjonstid denne gangen da, så håper virkelig at den blir så bra som tenkt. Er litt spent på hvordan det skal gå med studier i tillegg, men har tro på at det ordner seg :)

Back
Topp