Hvordan er formen? Redusert arbeidstid eller 100%?

Linni_83

Andre møte med forumet
Er det mange som har redusert arbeidstiden med sykemelding? Det går helt fint å jobbe 100%, men utover i uka blir jeg mer og mer sliten, får masse kynnere og til tider vondt i magen på nettene. Føler at 90%av energien min bruker jeg på jobben, og at jeg ikke har noen krefter igjen når jeg drar hjem. Juleshopping og babyshopping har det nesten ikke blitt noe av. Begynner å bli stresset for noe av babytingene nå. Trening kan jeg også bare glemme. Tenkte å gå til legen over nyttår å høre om jeg kanskje burde ta fri hver onsdag f.eks. så jeg kan hvile ut litt å gjøre de tingene jeg ikke rekker å gjøre ellers i uka, men det føles så feil når det i grunn går helt greit å jobbe. Det er på slutten av dagen eller når jeg drar fra jobben jeg kjenner at det er tungt og at magen begynner å spenne seg. Tørr nesten ikke å tenke på hvordan det hadde vært hvis dette hadde vært nr 2. Nå har vi tross alt bare oss selv og hunden å tenke på :) Det er greit å være sliten, men det er når spenningene i magen begynner at jeg ikke tørr å presse meg til å gjøre noe. Hvordan går det med dere andre? Jobber dere 100%? Får dere gjort alt dere skal i tillegg?

Jeg er 50%sykemeldt. vært det siden uke 12 pga bekkensmerter. Synes dette er i meste laget, masse som må vike og føler tålmodigheten ikke er som den burde iforhold til gutten på 2 1/2 år..

Denne uken er jeg 100% sykemeldt pga hoste og dermed ekstremt lite søvn..

Jeg er 50%sykemeldt. vært det siden uke 12 pga bekkensmerter. Synes dette er i meste laget, masse som må vike og føler tålmodigheten ikke er som den burde iforhold til gutten på 2 1/2 år..

Denne uken er jeg 100% sykemeldt pga hoste og dermed ekstremt lite søvn..

Jobber 130% fr tiden... Det tar jo på, spesielt i forhold til ting som må gjøres hjemme.. skal ta i et tak frem til jul, men fra januar av blir det "bare" 100%, ikke all den ekstr jobbingen. Plages mye med kynnere osv når jeg er sliten. Ikke får jeg tid til å trene heller og da føles jo kroppen ennå tyngre.

Formen er bra og jeg jobber 100% og studerer 75%. Men jeg skulle egentlig ønske jeg kunne ta det litt mer med ro i siste trimester, ikke pga det fysiske, men det psykiske, kanskje? Jeg har ikke hatt tid til å gjøre noe klart til babyen, og det har vært mye stress. Tror det er viktig å ta vare på seg selv og babyen, men jeg er visst ikke så flink til det om dagen...

Jobber 80% nå. Jeg har relativt sterkt bekkenløsning, så jeg er spent på om det holder med kun 20% sykemelding frem til mars.

Jeg har hatt en 50% stilling samt vært 100% prosent student denne høsten. Har en på snart tre år, og to hunder, mann og hjem i tillegg. Dette har gått veldig fint, og føler ikke jeg har vært spesielt sliten, og det har heller ikke vært noe tungt. Nå er semesteret over, og siden jeg har permisjon i hele 2013 fra studiet, har jobben vært så grei å la meg gå opp til 100% stilling fra januar og til permisjonen begynner i slutten av februar. Regner med at jeg kommer til å bli mye mer sliten nå, og det kommer helt klart til å bli tyngre siden magen vokser og det blir mindre tid hjemme (det er jo fordelen med å være student noen dager i uken, hehe). Forberedelser til babyen kommer får jeg ta i helgen, sammen med alt det andre jeg ikke får gjort i løpet av uken :) Må innrømme at noenting er i boks alt, men gjenstår selvfølgelig en god del :)
Sliter til tider med bekkenløsning - noen dager er det skikkelig ille, andre dager merker jeg ingenting!

Back
Topp