Hvordan er formen nå?

Ungtuppelure

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Jeg er en av dem som har kommet kortest på vei med termin den 27.okt, men jeg har i hvert fall hatt en fæl periode med oppkast og kvalme nå.. igjen. Jeg kasta opp til uke 25 med nr 1 og trodde virkelig jeg var helt ferdig i denne graviditeten i uke 14, men den gang ei.. varte bare to uker før de begynte pån igjen... Klarte heldigvis å holde meg unna medisiner denne gangen (liker ikke å bruke medisiner av noe slag når jeg er gravid med mindre absolutt nødvendig, som for eksempel ved hg), og det tok endelig slutt for to dager siden. Nå er jeg bare kvalm halve dagen, men det er bedre enn oppkast :p

Ellers begynner formen virkelig å ta seg opp. På plussiden så har jeg ikke gått opp i vekt ennå (er overvektig) :rolleyes:

Hvordan har dere det? Bra? Dårlig? Midt i mellom?

Bra egentlig, men har så vondt i bekkenet :/ men føler meg heldig som slapp unna oppkast og kvalme(var kvalm i to uker kanskje). Kan ikke være så greit det, så sender masse styrkende klemmer ditover!
håper bare at bekkenet ikke blir verre utover graviditeten!

Nå går det i grunnen veldig greit :) Har blitt kvitt den verste kvalmen (kommer bare når jeg har sovet for lite), og lært meg å akseptere at jeg ikke får til *alt* på samme måte som før. Energien strekker rett og slett ikke til :/

Jobber 150 % stilling, men har blitt enig med sjefen om at vi fra juni av skal prøve å komme ned i "normal" arbeidsmengde, mest for å forebygge så jeg ikke plutselig møter veggen. Det er veldig, veldig viktig at jeg ikke forsvinner før jeg får lært opp etterfølgeren min, så ledelsen er livredd for at jeg skal bli borte for tidlig, hehe :) Å jobbe 5 dager i uka høres ut som ferie for meg, så er spent på om de faktisk klarer å overholde det! Jeg har jobbet 70 timer overtid så langt i mai...

Med andre ord: ting kunne vært langt verre :) Jeg klarer å holde tritt med jobben og jeg klarer å trene hesten min frem til startklar form (snart klar for en sesong til på travbanen!), så da sier jeg meg fornøyd. Det får så være at min stakkars kjære samboer bare kaller meg for "murmeldyret" når jeg er hjemme [emoji14]

All min energi er borte. Så jeg orker ingenting. Frykter jeg ikke spiser nok, kanskje, men jeg er lite sulten. Og jeg var så sulten for noen uker siden [emoji23] Har begynt å gå opp litt i vekt, da. Så kanskje det ikke er det. Var visst sånn sist svangerskap også. Hele tiden. Men da husker jeg nesten bare bekkensmerter fra helvete de siste månedene [emoji23] De kom tidligere nå, men er heldigvis ikke så vonde! Så jeg vil si formen er middels etter forholdene.. måtte bli hjemme fra italia-tur, så den er definitivt ikke på topp!

Tålig greit. Migrenen er bare hver 2-3 dag nå. Ellers er jeg lei da det baller på seg med infeksjoner og betennelser både her og der...blitt mye antibiotika og paralgin forte. Heldigvis meget tett oppfølging.

Kan ikke klage, egentlig. Kvalmen fra de første ukene er borte og formen er ganske så grei så lenge jeg husker å legge meg innen rimelig tid :)

Formen min er ganske fin. Den ble gravdvis bedre fra uke 14. Hadde det ikke vært for at jeg kjenner spark hver dag skulle jeg nesten ikke tro jeg var gravid. Jeg er selvfølgelig litt mer sliten enkelte dager, men har ingenting å utsette på hverken kvalme, hodepine eller bekken :) Holder det seg slik fram til uke 40 hadde det vært supert (som om det blir å skje) :D

Har det bra, masse energi. Bekkenet tar knekken på meg da, perioder så jeg nesten ikke klarer å gå, men var klar over at det kunne bli slik da jeg gikk på krykker med minstemann som er snart 9 mnd. Ellers er formen på topp

Er i grei form, men jeg har mye smerter i magen :( har mye sterke kynnere og mye stikkninger i magen, men det er visst normalt og de vil ikke se på det før etter uke 24. Nå ble jeg satt 5 dager tilbake så da må jeg vente nesten en uke ekstra.
Sliter også mye med astmaen og er mye tett, men får jo ikke oppfølgning av det før etter uke 24 heller. Tror jeg skal ringe fastlegen i morgen og si han må henvise meg til astmalege på sykehuset.
Er 18+1 i dag :)

Jo, takk som spør, sier jeg
Jeg er gravid for første gang og er veldig, veldig glad for det! Formen er sånn passe. Jeg er en del kvalm i løpet av dagen og orker ikke altfor store fysiske utskeielser. Men, får jeg lov til å holde tempoet til en 6-åring på skogstur, en som skal hoppe litt og stoppe litt og kikke litt og prate litt og slikt, går det fint. Bare jeg passer på å spise omtrent hele tiden.

I starten av uke elleve begynte jeg å kaste opp. Der var vel en effekt av en penicillinkur jeg måtte ta, men jeg har jo ikke sluttet ennå. Så, 19+2 og kaster opp hver morgen.

Men, er jo straks halvveis og å kaste opp om morgenen er liksom bare å gjøre og så er man ferdig for dagen. Noen kraftige brekninger av og til på ettermiddag/kveld, men det går greit - tar det som et hint på at jeg skal gå og legge meg

Kan ikke klage på formen. Ingen plager eller vondter, eneste tegnet på graviditet nå er den esende magen :p

Er ganse kort jeg og, da mens termin sier en ting og TUL sier noe annet... MEN... formen er mye bedre enn den var. Jeg har energi igjen! Noe i alle fall :p sliter enda med tingpust og skulle tro jeg omtrent ikke hadde lungekapasitet. Har ingen plager i det hele tatt, så jeg har dessverre begynt å tenke i de baner om at "tenk om det har gått dårlig, at kroppen bare lurer meg nå"
Eneste jeg kan si er at jeg kan til tider bli litt små uggen på kvelden pga mat jeg har spist, føles ut som maten blir sittende igjen i svelget liksom.
Glad jeg har OUL til tirsdag og får vite hva som er fakta og ikke.

Vekta står på stedet hvil, magen har ikke blitt større, synes heller den er mindre, men er vel mindre oppblåst. Jobber fult, men det har jeg gjort hele tiden, til tross for hvor dårlig jeg har vært, så har det gått greit å være på jobb, for det er når jeg kommer hjem og slapper av kvalmen og alt har kommet over meg.

Formen er tipp topp! Bortsett fra et litt større søvnbehov og at jeg må kjøre et litt lavere tempo enn normalt (ellers blir jeg kvalm om kvelden), føler jeg meg veldig bra, så jeg klager absolutt ikke! :)

Her har formen blitt mye bedre enn den var. Var kvalm fra uke 6 til uke 16-17. Kastet opp flere ganger daglig og var helt i kjelleren for å finne mot til å stå opp. Nå er jeg 18 +3. Men da kvalmen ga seg meldte bekkenet seg, så jeg har ikke klart å trappe opp på jobb slik jeg hadde planer om. Egentlig ganske kjipt da jeg gledet meg til å gjøre litt nytte på jobb, ikke bare være en belastning. Men... lite jeg får gjort med det :shy: Magen eser ut og jeg begynner å se veldig gravid ut ;) Lagt på meg 2 kg fra startvekt, og mer skal det bli :happy: Ultralyd til onsdag, super spent :D

Har hatt tre oppkastfrie dager og håper virkelig det stopper nå.. formen er fortsatt ganske dårlig, men hvis jeg kan slippe å kaste opp, så hjelper det mye på humøret. Er 19+2 i dag!

Jeg er så sykt trøtt for tiden, jeg hviler nesten 2 timer hver dag på dagen men er uansett ufattelig trøtt og kunne lagt i sengen hele dagen, har vært slik de siste to ukene. Er midt i eksamensperiode og det passer dårlig! Lurer på om jeg kan ha jernmangel? Andre som har det slik? Er 21+0 i dag.

Jeg trodde formen var blitt helt bra igjen. Men etter 17. mai har den vært helt pyton. Kvalmen er tilbake, dårlig matlyst, null energi, trøtt, blodtrykksfall og i dag har jeg kastet opp. Håper virkelig det går over!

Her er formen overraskende bra. Nyter dagene med full svangerskapspermisjon. Blir litt sliten i hoftene/korsryggen etter en dag med mye gåing og ståing, da er det litt tungt å komme seg opp av sofen på kvelden. Alt i alt har jeg ingenting å klage på. Bank i bordet for det.

Jeg er så sykt trøtt for tiden, jeg hviler nesten 2 timer hver dag på dagen men er uansett ufattelig trøtt og kunne lagt i sengen hele dagen, har vært slik de siste to ukene. Er midt i eksamensperiode og det passer dårlig! Lurer på om jeg kan ha jernmangel? Andre som har det slik? Er 21+0 i dag.
Ja, har det også sånn [emoji42]

Back
Topp