Hvordan er formen nå?

Frøken G SEP 2014

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Regner meg vi alle er over de magiske 12 ukene nå :) derfor:

Hvordan er formen din nå?
Jobber du som vanlig, heller har du blitt sykemeldt?
Hvordan er forholdet til mat?
Og hvordan er forholdet ditt til søvn?
Noen forandringer fra de første 12 ukene?

Jeg kjenner meg forferdelig sliten for tiden. Og hormonene raser ivei! Gråter for ingenting.
er i nå praksis og har grått ikke mindre enn 3 ganger allerede. Slitsom å ikke kunne snakke uten at tårene begynner å renne.
Også legger jeg meg aldri senere enn kl 20.00, for da er jeg helt skutt.
Huset har aldri sett værre ut. Orker knapt lage middag!
Håper det blir lettere om litt. Ser fram til ultralyd om bare 12 dager da :love017 :love017 Det blir med en gang litt lettere å føle seg litt nede når man ser lille sprell i magen :Heartred:Heartred:Heartred
Har enda ikke hørt verken hjertelyd eller sett babyen på ultralyd! Så det blir spennende.

Last edited:
Jeg er mindre kvalm nå, men litt kvalm fra morgenen og på kvelden , i tillegg til at jeg blir veldig sliten og kan nærmest legge meg seks og sove rundt. Gleder meg til energien kommer tilbake. Og selvsagt at kvalmen gir seg helt. Spiser derimot som en hest og er konstant sulten , så vekta peker opp.

Mamma til storebror og lillesøster
<3

Jeg er også enormt sliten for tiden, og har lite med kapasitet og energi. Enten er jeg på eller så er jeg av, sjelden en mellomting. Plutselig kan det være som om noen skrur av en bryter, og jeg har ingenting mer å gi - jeg blir svimmel, svak, ør, blå på leppene og under neglene. Dette skjer dessverre hyppigere og hyppigere, og begynner å gi meg litt hodebry, for det er ikke særlig forenelig med en hektisk hverdag. Ellers legger jeg meg senest kl 22 hver kveld, men er gjerne på do et par tre ganger per natt...

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Formen er forsåvidt ganske bra. Hender jeg blir kvalm hvis jeg blir for sliten. Sliter litt med smerter i korsryggen/hofter til tider.. Kjenner at det blir vanskeligere å jobbe i barnehage, og ikke orker så mye løft. Jobber fortsatt fullt, men er stort sett utslitt når jeg kommer hjem. Skulle gjerne hatt litt mer energi! :) Legger meg mellom 22-23, og må gjerne opp minst en gang i løpet av natten.

Er 17+3 og formen nå er mye bedre enn det den var. :) Kunne være kvalm fra morgen til kveld tidligere, men det ble gradvis bedre og bedre fra uke 13 sånn ca. Det er ikke lenge siden morgenkvalmen forsvant helt. Og det er deilig! :D Har jobbet hele tiden. Det hjalp å gå på jobb da kvalmen herjet som verst. :) Grudde meg til helga. :P Godt det er over. ;)

Nå tåler jeg nesten all mat men takler fortsatt ikke tanken eller lukten av julemat og kylling... :(

Sover veldig mye. Er veldig sliten. Ettermiddagshvil er et must og tidlig i seng.

Begynner å bli bra er på min 4.dag uten kvalmestillende... Er fremdeles litt kvalm på formiddagen og kvelden.. må spise ofte og lite.. spiser frukt og lette ting, laks og grønnsaker, kinesisk wok går bra, men ikke noe med hvitløk eller tomatsaus.. Trøtt legger meg seinest 20.30 :p men sover dårlig.. har hendt jeg har vridd meg til 4-5 på mårran.. våkner før vekkerklokka 7uansett.. Og er merkelig nok uthvilt :O Men blir jo, da selvfølglig trøtt og sliten på dagen.. Jobber som ekstrahjelp så ikke så mye jobbing.. jobba 2 dager forrige uke og ble supersliten-- men etter å ha vært innlagt 2 ganger med ekstremkvalme så har ikke kroppen kommet seg helt enda... Men ser lyst på resten av svangerskapet nå :) er 16+2 iflg forrige ul.. får se hvordan terminen forandrer seg på oul :) OG TISSEr OFTE!!!!!! også om nattan.. Babyen driver visst å bruker blæra mi som trampoline allerede :p

Fremdeles like kvalm, sliten og dårlig som før uke 12. Har gått ned 8 kg nå og føler meg sliten langt inn i sjela på ett vis..
Holdt ut på jobben frem til uke 14, men da måtte jeg kaste inn håndkleet. Er sykemeldt i 1 mnd nå og håper på å kunne jobbe igjen etter det! Får dårlig samvittighet ovenfor alle på jobben når jeg ikke er der og "drar min del av lasset".

Heldigvis er absolutt alt verdt det tilslutt <3

God bedring alle dere som fremdeles er dårlige :)

Jeg har mammaperm. :-) Formen veldig opp og ned. Beg plutselig å reagere på lukter i kjøleskapet i dag.
Sover lite. Mange dobesøk.

Er 15 uker på vei, sykemeldt ut uka. Skal prøve meg på jobb neste uke så får vi se hvordan det går. Den verste kvalmen har gitt seg, kaster opp kun 4-5 ganger i uka nå! :-D Føler meg helt strålende når jeg våkner om morgenen, rundt kl 9-10. Men før kl rekker å bli 12 er jeg helt skutt. Våkner flere ganger om natta av jeg må på do, men sovner fort igjen. Sover vel rundt 12-13 timer i døgnet. Gruer meg til jeg skal begynne å ta igjen all vaskinga og ryddinga jeg ikke har klart å ta de siste ukene! Spiser mere nå enn de første 13 ukene, men spiser fortsatt alt for lite. To bittesmå måltider om dagen. Men bedre enn det har vært, så nå skal jeg ikke klage! :)

E 17 veke no å firmen e stigande. Har blitt ikkje kasta opp på 4 daga. Kun litt uvel på morgenen. Men da tåla eg lett i forhold til koss da har vore:-) Jobbe 50% natt på sjukehus. To nette i veko + 3 nette kvar 4. Helg. Matlysten e på retur så eg ser lysare på ting no:-)

Jeg føler meg ganske sliten for tiden, mest fordi jeg sliter med pusteproblemer, synes det er tungt å trekke pusten skikkelig og det gir meg en konstant følelse av å være andpusten og med et trykk over brystet, selv når jeg er i ro. Kjennes ut som om jeg skulle hatt en kjempemage allerede som presser på lungene, men det har jeg jo ikke!
Har en del smerter i livmorområdet også, som litt sterke menssmerter, legene sier det er naturlig siden jeg blør. Har blødd i over tre uker nå, og det ser ikke ut til å gi seg. Men bortsett fra dette er formen ok, og humøret er i det minste på topp! Er lykkelig for hver dag jeg får oppleve å være gravid!

Formen er på topp, men er mye mer hormonell! Humøret varierer VELDIG om dagen, og griner lett, noe jeg hater! Men sånn er det bare:p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg er nok som normalt nå. Men merker at de problem jeg hadde i slutten av de forrige svangerskap melder seg nå alt. Blant annet åreknuter i underlivet og det er ikke noe særlig. Tror nesten jeg må kontakte leg og høre om det er noe jeg kan gjøre:-/ Sover med pute mellom bena om natta. Oppe på do hvertfall to om ikke tre ganger om natta. Fått stor mage:) Er også litt støl etter en natt i senga, nede i halebenet liksom, men regner med det er noe som kommer til å gå overXXXXXX Trener og er aktiv, blir ikke hindret i å gjøre noe som helst, heldigvis!! Familien sier jeg har fått ekstrem kort lunte og har en kvass tone, så det må det jobbes med!! oida:(

Jeg er nok som normalt nå. Men merker at de problem jeg hadde i slutten av de forrige svangerskap melder seg nå alt. Blant annet åreknuter i underlivet og det er ikke noe særlig. Tror nesten jeg må kontakte leg og høre om det er noe jeg kan gjøre:-/ Sover med pute mellom bena om natta. Oppe på do hvertfall to om ikke tre ganger om natta. Fått stor mage:) Er også litt støl etter en natt i senga, nede i halebenet liksom, men regner med det er noe som kommer til å gå overXXXXXX Trener og er aktiv, blir ikke hindret i å gjøre noe som helst, heldigvis!! Familien sier jeg har fått ekstrem kort lunte og har en kvass tone, så det må det jobbes med!! oida:(

Jeg er veldig sliten og trøtt. Helt ferdig når unga er i seng og legger meg ofte kl 21. Sliter med høyt blodtrykk, høy hvilepuls og har nettopp fått påvist høyt stoffskifte. Er inne til kontroll hyppig og skal ha døgnmåler pga blodtrykket over helga.
Jobber fullt.
Er oppe ca to ganger om natten og sliter med å sovne igjen. Jeg er gjerne våken rundt 45 min hver gang jeg er på do.

Ser det er flere som meg, som ikke er helt i topp form enda.
Vi får krysse fingrene for at ting blir litt lettere og lysere med årstiden som kommer!
Føler det hjelper liiiiiiiiiiitt at det begynner å bli såpass lyst som det har blitt, og at sola skinner! :) Sommer :Heartred

Ja, må si sola påvirker både humøret og energinivået mitt! :) Er glad jeg ikke skal gå gravid en hel høst og vinter. Hehe. ;)

Jeg er i grunnen ganske grei i formen :)
Er litt trøttere enn vanlig, og sliter med hodepine innimellom, men kjenner at sol og fint vær gir meg mer energi. Så deilig med alle disse soldagene :)
Jobber fortsatt fullt men nå har jo jeg en kontorjobb så det er ikke så veldig belastende akkurat :)
Kvalmen har gitt seg. Nå blir jeg bare kvalm om jeg blir veldig sulten, men er sjeldent jeg blir det for tiden hehe.
Konstant matinntak funker fint :p
Går stort sett i frukt og grønnsaker så har ikke noe dårlig samvittighet for at jeg spiser så mye for tiden.
Skulle bare fått til å trent litt mer, men det dumme kneet setter en stopper for det :( Og kan nok ikke regne med at det blir så mye bedre i løpet av svangerskapet. Venter mest sannsynlig en operasjon etter fødselen.

Hatt dårlig matlyst hele veien og har det til tider ennå. Veldig trøtt om kveldene og ekstra sliten, men ellers er formen helt fin :-)

Back
Topp