Hvordan er formen jenter?

*Josefine

Forelsket i forumet
Hvordan er formen?
Jeg har hatt endel magesmerter de siste dagene.. Er det noe inni magen som vokser og strekker seg tro?
Ellers er kvalmen her..starter om morningen og henger i resten av dagen.. Er veldig trøtt og har mindre engeri enn vanlig.
 
Skremmende god, om jeg skal være ærlig... Trøtt, hormonell og sulten, men lite kvalm. Er jo ikke 8 uker enda, så det kan vel enda slå til, antar jeg. Var veldig fin i formen sist også, men innbiller meg at jeg hadde mer småplager da, likevel. Har ikke hatt så mye strekkesmerter, men har i hvertfall fått et hardt område rett over symfysen :) Det må jo være et godt tegn! Hvor langt er du på vei? :)
 
formen begynner å bedre seg :) Kun kvalm om jeg går for lenge uten mat nå :P Sliter endel med blodtrykksfall da, men det er jeg vandt med fra før av. Bare at det har blitt værre nå som jeg er gravid.. Ellers er jeg avhengig av en dupp til dagen. Men bortsett fra det er det bare velstand
 
Er 11uker nå og den ekstreme kvalmen begynner å avta tror jeg.... Men den siste uka har jeg fått en skikkelig vond hodepine :( blir det verre nå må jeg kanskje ty til paracett hehe. Ellers går jeg eeeekstremt ofte på do... Må opp nesten 1 gang i timen hver natt, utrolig slitsomt. Håper ting flytter seg litt oppover snart, så jeg slipper det presset på blæra :D ellers er det utrolig lite sex for tida, hode vil men kroppen orker ikke...... :( stakkar kjæresten min hehe, men han er så grei, holder ut med meg :)
 
Formen er superduper, kan egentlig ikke klage, sluppet billig unna.. spydd kun engang, og jeg er uke 10 imorgen. Eneste er vel trøtthet og hormonell:)
 
Formen er bra enda her, litt tappet for energi og er avhengig av en tupplur midt på dagen. Ellers blir jeg litt uvel etter jeg har spist, og svimmel hvis jeg reiser meg fort. Men, er jo bare 7 uker.. :-)
 
Formen er egentlig veldig fin. Litt stikkinger i magen og spiser litt mer enn før, blir litt kvalm hvis jeg går for lenge uten å spise. Hadde ikke noe særlig med plager forrige svangerskap heller med unntak av halsbrann og kramper i leggene på slutten, så håper jeg er like heldig denne gangen! 
 
Kvalm hele dagen, men *bank i bordet* jeg kaster ikke opp...
Trøtt hele tiden, sover lenge på morgene, sover 1-2 timer hver ettermiddag, og er dautrøtt når kvelden kommer... Henger nok også sammen med hormonbehandlinge, da tretthet er en bivirkning, og jeg ikke skal kjøre bil pga det...
Nå de siste dagene så har jeg opplevd en del svimlinger, det kunne jeg virkelig vært foruten, for er livredd for å besvime og dette å slå meg siden jeg fortsatt skal være forsiktig pga evt truende abort....
 


~troll2012/2013?~ skrev:
Kvalm hele dagen, men *bank i bordet* jeg kaster ikke opp...
Trøtt hele tiden, sover lenge på morgene, sover 1-2 timer hver ettermiddag, og er dautrøtt når kvelden kommer... Henger nok også sammen med hormonbehandlinge, da tretthet er en bivirkning, og jeg ikke skal kjøre bil pga det...
Nå de siste dagene så har jeg opplevd en del svimlinger, det kunne jeg virkelig vært foruten, for er livredd for å besvime og dette å slå meg siden jeg fortsatt skal være forsiktig pga evt truende abort....



Hvordan hormonbehandling går du på??
 


Emani82 skrev:


~troll2012/2013?~ skrev:
Kvalm hele dagen, men *bank i bordet* jeg kaster ikke opp...
Trøtt hele tiden, sover lenge på morgene, sover 1-2 timer hver ettermiddag, og er dautrøtt når kvelden kommer... Henger nok også sammen med hormonbehandlinge, da tretthet er en bivirkning, og jeg ikke skal kjøre bil pga det...
Nå de siste dagene så har jeg opplevd en del svimlinger, det kunne jeg virkelig vært foruten, for er livredd for å besvime og dette å slå meg siden jeg fortsatt skal være forsiktig pga evt truende abort....



Hvordan hormonbehandling går du på??

Tar ekstra progesteron for å stoppe blødninger og gjøre forholdene for spiren i livmoren bedre... Og der er som sagt en av mange bivirkningene tretthet... Pluss at jeg må ta det helt med ro, ligge mest mulig, og det hjelper jo ikke akkurat...
 
Jeg er så trøtt...ZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
 
Jeg er sliten, trøtt og kvalm. Kvalmen går i berg og dalbane hele dagen. pluddselig ingenting og pluddselig rett før jeg kaster opp. Og så er jeg på en måte stinn i magen.
 


~troll2012/2013?~ skrev:
Kvalm hele dagen, men *bank i bordet* jeg kaster ikke opp...
Trøtt hele tiden, sover lenge på morgene, sover 1-2 timer hver ettermiddag, og er dautrøtt når kvelden kommer... Henger nok også sammen med hormonbehandlinge, da tretthet er en bivirkning, og jeg ikke skal kjøre bil pga det...
Nå de siste dagene så har jeg opplevd en del svimlinger, det kunne jeg virkelig vært foruten, for er livredd for å besvime og dette å slå meg siden jeg fortsatt skal være forsiktig pga evt truende abort....

fikk du beskjed om å ikke kjøre bil? jeg bruker det samme og fikk ikke beskjed om det.. Her er jeg sliten, trøtt, svimmel og uggen :P

 


SunShin skrev:


~troll2012/2013?~ skrev:
Kvalm hele dagen, men *bank i bordet* jeg kaster ikke opp...
Trøtt hele tiden, sover lenge på morgene, sover 1-2 timer hver ettermiddag, og er dautrøtt når kvelden kommer... Henger nok også sammen med hormonbehandlinge, da tretthet er en bivirkning, og jeg ikke skal kjøre bil pga det...
Nå de siste dagene så har jeg opplevd en del svimlinger, det kunne jeg virkelig vært foruten, for er livredd for å besvime og dette å slå meg siden jeg fortsatt skal være forsiktig pga evt truende abort....

fikk du beskjed om å ikke kjøre bil? jeg bruker det samme og fikk ikke beskjed om det.. Her er jeg sliten, trøtt, svimmel og uggen :P




Akkurat det samme lurer jeg på også for jeg går også på det og ikke fått beskjed om å ikke kjøre bil.. Jeg har bare noen dager igjen da.. Blir også trøtt og uvell...
 
Svimmel, trøtt, litt uggen av og til men ellers er alt topp :) 
 
kvalmkvalmkvalmkvalm og kvalm.. spyr alt fra 1-5 ganger om dagen.. Og jeg GLEEEEEEDER meg stooort til ny dag og ny uke på jobb i mårra..
 
SunShin og Emani82:
Om dere ser i pakningsvedlegget så står det faktisk at man skal være forsiktig med bilkjøring pga tretthet som bivirkning, og legen min sa også at om jeg merket at jeg ble veldig trøtt skulle jeg unngå i det lengste å kjøre bil, både for min egen og andres sikkerhet...
Jeg er så trøtt av det at jeg kjenner at jeg ikke bør kjøre bil, iallefall ikke lengre turer... Har hatt en tur til og fra bhg til snuppa, 5 min hver vei og det var mer enn nok... Jeg er virkelig helt vekke, jeg er så trøtt!!!!
 
Fått sykmelding 3 uker till pga kvalme. Mår drit! Vardagliga ting so Att rydda og laga mat är otroligt jobbigt.. Ushh. Mye saliv i munnen, kissar hela tiden og trøtt!!
 
Merker faktisk ingenting enda, ikke ømme pupper eller noe. Kun uteblitt mens :)
 
Er så bra at det bekymrer meg...hehe, vondt i brystene, ellers er det kun stikkninger og litt vondt nederst i magen, går kun på do 1, kanskje 2 ganger om natten, eneste problemet mitt er at jeg er trøtt men jeg får ikke sove, i natt har jeg lagt våken fra klokken 2, så nå sitter jeg her på jobb å henger med hodet.... :/
 
Back
Topp